Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 93
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Ja want alleen beging jaren 90 gibsons zijn goed. Zucht, gaan we weer........Ben gewoon nu eens niet zo koppig en neem het advies van de fourmleden eens aan hier.
    Gibson, what else...?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Er zijn in de 70`s goede kopieën gemaakt door inderdaad Ibanez, Aria, Suzuki enz. Ze komen met regelmaat langs op marktplaats. Kwestie van een beetje geduld. Epiphone heeft ook nog wat van dat soort modellen in programma gehad of nog steeds.
    Niet alle kopieën zijn echt van dezelfde geluidskwaliteit. Denk er aan dat ook niet alle Gibsons echt goed klinken. De klank varieert nogal bij dit soort modellen, ook bij Gibson.
    Mijn 70's Ibanez Concord Dove-clone had (net als alle Gibsons uit die tijd) een mooie losgerukte brug. Na professioneel herstel+versteviging van het balkje onder de brug (€35 bij Hans Stegers) bleek het een enorm goed en goedklinkend instrument te zijn!


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    ……….want ik ben niet zo'n liefhebber van akoestische gitaren. Wel leuk dat hij supergoed bij mijn Custom past.
    Wil je die gitaar om op te spelen of omdat hij zo'n leuk setje met je andere gitaar vormt?

    Das net zoiets als een kat kopen omdat die zo lekker bij de kleur van de bank past.

    Een dikke streep is ook een lijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Wat toevallig, hij komt net als mijn Custom uit 1990. Ik probeer alleen begin jaren '90 Gibson te kopen, dus dat is wel mooi. Echter, het model vind ik überlelijk. Indien hij hem onder de 1K wil verkopen, zal ik het overwegen.

    Die Hummingbird op MP het letterlijk precies dezelfde finish als mijn Custom, echter hij is uit 1999 en stuk duurder. Of dat het waard is weet ik niet, want ik ben niet zo'n liefhebber van akoestische gitaren. Wel leuk dat hij supergoed bij mijn Custom past.

    Ik zal eerst de gezocht-advertentie plaatsen en afhankelijk van het aanbod zal ik mijn keuze maken.
    Dan nog, er kan nog wel iets vanaf.. Eigenlijk lees ik dat je liever een Gibson hebt voor het naampje (en misschien wel de geschiedenis) en misschien is die van MP wel dé gitaar voor jou! Maar dat zal je nooit weten als je er niet op speelt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn 70's Ibanez Concord Dove-clone had (net als alle Gibsons uit die tijd) een mooie losgerukte brug. Na professioneel herstel+versteviging van het balkje onder de brug (€35 bij Hans Stegers) bleek het een enorm goed en goedklinkend instrument te zijn!

    Hij blijft geil, Harold, mooie deal gemaakt! 4 van deze of een Gibson die mooi staat..

    Da's plagerij, we zijn allemaal een beetje merkgeil en daar is niets mis mee.. Wat wel belangrijk is, is dat je een gitaar hebt die volledig naar je zin is, ipv mooi staat bij de rest..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Hij blijft geil, Harold, mooie deal gemaakt! 4 van deze of een Gibson die mooi staat..
    Inclusief aanschaf, verzenden (vanuit de UK), reparatie, beurtje (fretjes polijsten, hals afstellen, e.d.), nieuwe tuner en een setje 010 Elixers heeft me deze gitaar €300,- gekost.

    €1900 / 300 = 6.33 Ibanezjes voor de prijs van 1 Gibby, die niet eens beter hoeft te klinken en/of spelen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Dan nog, er kan nog wel iets vanaf.. Eigenlijk lees ik dat je liever een Gibson hebt voor het naampje (en misschien wel de geschiedenis) en misschien is die van MP wel dé gitaar voor jou! Maar dat zal je nooit weten als je er niet op speelt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=-- Bekijk bericht
    Wil je die gitaar om op te spelen of omdat hij zo'n leuk setje met je andere gitaar vormt?

    Das net zoiets als een kat kopen omdat die zo lekker bij de kleur van de bank past.

    Hmm. Vage vergelijking. Een betere vergelijking is een BMW-motor kopen, omdat hij zo goed bij je BMW-auto past - toch gebruik je beiden als vervoer.

    Ik heb gewoon een akoestische nodig, ook al zal ik er weinig op spelen.

    Het is inderdaad zo dat ik liever een Gibson heb voor het naampje, dan bijvoorbeeld een Ibanez die goedkoper is.

    De overweging die ik moet maken is of ik het waard is om meer dan €1500,- uit te geven aan een akoestische gitaar terwijl ik weet dat ik hem weinig zal gebruiken.

    Als ik nou een Orville kon vinden voor €700,- dan zou ik meteen toehappen.

    Ik ga volgende week ff die Hummingbird checken, maar die verkoper wil geen moeite moeite doen om foto's voor mij te maken. "Je kunt hem volgende week zien wanneer je langs komt". Ja, leuk, maar ik ga het halve land niet doorreizen om bij aankomst te zien dat het toch niet iets voor mij is.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Je klinkt wel erg naar verwend wijf hoor. Ik was nog aan het kijken naar een Orvile voor je maar ineens heb ik daar geen zin meer in.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht

    Ik heb gewoon een akoestische nodig, ook al zal ik er weinig op spelen.

    Het is inderdaad zo dat ik liever een Gibson heb voor het naampje, dan bijvoorbeeld een Ibanez die goedkoper is.
    Die afweging zou voor mij dan niet zo moeilijk zijn.. Zeker als je er niet veel op zou spelen, vind ik het zonde van m'n geld.. Dan zou ik het geld, als ik electrisch zou spelen, liever daar in stoppen en geduldig naar een goede kopie zoeken. Ik heb een VGS dread gehad die
    met gemak de Gibson van een maatje eruit speelde en klonk.. Het kan dus wel, maar het is even zoeken..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #20

    Standaard

    Wat betreft elektrisch heb ik alles wat ik wil (de andere versterkers en effecten staan niet in mijn signature)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je klinkt wel erg naar verwend wijf hoor. Ik was nog aan het kijken naar een Orvile voor je maar ineens heb ik daar geen zin meer in.
    Dat mag je van mij best vinden, maar je vindt mij klinken verwend wijf omdat? Ik ben benieuwd wat voor iets verkeerds ik nu weer heb gezegd.

    Verder, waar was je aan het zoeken naar een Orville? Er staan supermooie Orvilles op Amerikaanse site voor rond $1200,- en dat bedrag zou ik er ook voor betalen. Toen ik mijn Gibson-koffer uit de USA haalden moest ik zoveel bijbetalen dat ik geen duurdere aankopen dan $50,- uit de VS of dergelijke wil halen. Mocht ik of iemand er een vinden, dan ben ik zeker bereid het hele land door te reizen. De studenten-OV is mijn hero.
    Laatst gewijzigd door Majmun; 7 november 2013 om 12:09

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top