Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93
  1. #1

    Standaard Opzoek naar een Gibson Hummingbird kopie.. Of een ander akoestisch Gibson model copy.

    Ik ben opzoek naar een Gibson Hummingbird. Ik heb er een gevonden op Marktplaats die precies de zeflde finish heeft als mijn Les Paul Custom. Ik heb nagedacht om gewoon die €1900,- te geven voor die Hummingbird, maar toen bedacht ik mij dat er vele (goede) kopieën van zijn gemaakt van Gibson Hummingbirds, en ook van andere Gibson akoestische modellen.

    Welke merken hebben allemaal een goede kopieën gemaakt van Gibson akoestische modellen?

    Verder, indien iemand een Burny of Orville akoestische gitaar heeft en wil hem verkopen, contacteer mij dan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Hummingbird kopieën zijn er te over. Iedere fabrikant die een dreadnought kan bouwen kan er een hummingbird slagplaat op plakken en tadáááh... een hummingbird.

    Ik heb hier ter docoratie een merkloos brol uit de jaren 70(?) in de gang hangen:



    Ik durf de snaren niet eens te spannen omdat de brug al half los zit maar goed... het is een hummingbird.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Ik zit nu al een tijd te zoeken en eigenlijk wil ik het liefste (op de Gibson na dan) een Orville Hummingbird hebben of een Orville (by Gibson) akoestische van een ander Gibson model. Zoals de J200 of zo.

    Maar blijkbaar zijn de Orville erg zeldzaam, want ik kan ze nergens vinden

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Naar Japan. Het is niet anders.


    Mwa...

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat ik maar weer een "Ik ben op zoek naar ..." - advertentie moet plaatsen op Martkplaats. Ik heb op dezelfde manier mijn Standard, mijn Custom en mijn Marshalls gevonden. Mocht dat op niet uitlopen, dan zal ik toch de 2K moeten neerleggen voor een Gibson Hummingbird. Daar heb ik niet echt zin in.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ibanez en Suzuki hebben allebei een vrij goede kopie van een hummingbird gemaakt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik zag vandaag toevallig deze voorbij komen:





  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Is dit niets voor jou? https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

    Zit ver onder die € 1900,= van jou.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Er zijn in de 70`s goede kopieën gemaakt door inderdaad Ibanez, Aria, Suzuki enz. Ze komen met regelmaat langs op marktplaats. Kwestie van een beetje geduld. Epiphone heeft ook nog wat van dat soort modellen in programma gehad of nog steeds.
    Niet alle kopieën zijn echt van dezelfde geluidskwaliteit. Denk er aan dat ook niet alle Gibsons echt goed klinken. De klank varieert nogal bij dit soort modellen, ook bij Gibson.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    Wat toevallig, hij komt net als mijn Custom uit 1990. Ik probeer alleen begin jaren '90 Gibson te kopen, dus dat is wel mooi. Echter, het model vind ik überlelijk. Indien hij hem onder de 1K wil verkopen, zal ik het overwegen.

    Die Hummingbird op MP het letterlijk precies dezelfde finish als mijn Custom, echter hij is uit 1999 en stuk duurder. Of dat het waard is weet ik niet, want ik ben niet zo'n liefhebber van akoestische gitaren. Wel leuk dat hij supergoed bij mijn Custom past.

    Ik zal eerst de gezocht-advertentie plaatsen en afhankelijk van het aanbod zal ik mijn keuze maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top