Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43

Discussie: golden earring

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ik baalde er van dat ik die docu van gisteren gemist heb. Kwam er vanmorgen pas achter.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Alsof iemand een Ferrari koopt omdat Michael Shumacher daar ook mee wint.
    Schumi zit voortaan bij Mercedes.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Ik baalde er van dat ik die docu van gisteren gemist heb. Kwam er vanmorgen pas achter.



    Schumi zit voortaan bij Mercedes.
    Je kunt hem hier kijken. Heb net de eerste drie kwartier gezien, erg interessant om te zien hoe een band als deze 'werkt'!
    http://www.pietervandenberg.net/docu...ijken/?p=10127

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.727

    Standaard

    Bedankt voor de link, ik had het niet vanaf het begin gezien. Voor mij is het op een andere manier interessant en wel om de volgende redenen: dit is een band met 50 jaar ervaring in opnemen in studio's, die een paar gigantische hits hebben gehad. En dan zie je dat ze toch terug gaan naar de 'organische' manier van opnemen.

    Een paar jaar geleden las ik van Blof dat ze de volgende CD live in de studio wilden opnemen. Dat betekent dus dat ze niet tevreden zijn over het resultaat van het in lagen opbouwen van een productie en in het digitale opnametijdperk kun je ongelofelijk veel manipuleren. Maar toch gaat de Earring voor het tegelijk met elkaar spelen en dat is helemaal mijn ding, dat loop ik al 21 jaar te roepen.

    Ik nam in maart de derde CD op met de 12 Bar Blues Band. Ok de basis eerst opnemen, dan gitaren toevoegen en de zang en harp enzo. Maar er was een nummer waarin de harp een soort antwoordspelletje speelt met de gitaar van Kees Dusink en dus besloten we om dat helemaal live te doen. Jan een Beyer M88 in zijn knuistjes waarop hij de zang deed en gelijk de harp tussen de zinnen door en gewoon alles in een keer.

    En dat is met stip het beste nummer van de CD geworden. Hulde voor de Golden Earring want zo maak je muziek. De luisteraar weet meestal niet waarom hij het zo lekker vindt, maar zo werkt dat dus en dat weten die mannen als geen ander.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    @ E-J: Bedankt voor de link! Ik ga hem zeker nog een keer kijken.

    @ Han: Dat Bløf hun plaat live in de studio opneemt klopt als het goed is. Een kameraad vertelde me een tijdje geleden dat ze alles in één take er op zetten.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  5. #25

    Standaard

    ik ben best wel een Golden Earring liefhebber. Aan de andere kant heb ik het allemaal wel weer gehoord, laatste keer dat ik ze live zat leunden ze ontzettend op hun routine. De documentaire ben ik vergeten op te nemen, hoop dat ie nog op uitzending gemist staat. Anders maar op de computer, desnoods. Blijft een fantastische band!

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.727

    Standaard

    Vanmorgen een artikel in de krant over de G.E. omdat ze 50 jaar bestaan. Dat is een indrukwekkende prestatie. Maar weer die Barry Hay met een donkere zonnebril op zijn pan en nu wil ik het ook weten:

    Waarom loopt Barry altijd met een zonnebril op zijn face? En dan ook nog met die heel donkere glazen. Je ziet hem met enige regelmaat op TV en altijd die zonnebril. Het lijkt me dat je op die leeftijd geen last meer moet hebben van de nasleep van puberpuisten en een zonnebril is al lang niet meer interessant.

    Wie het weet, hij zegge het.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.517

    Standaard

    ..waarschijnlijk weet ie zelf allang niet meer dat ie er eentje op zijn neus heeft. Net zoals bij Slash.
    In dat kader heb je ook de muts van the Edge en de hoed van SRV. Of het KFC emmertje van buckethead. Tis allemaal mysterie he.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

    Wie het weet, hij zegge het.
    Zelfbescherming? Schep je nét even die afstand.

    Glaucoom, dat kan natuurlijk ook, net als Bono.
    Mwa...

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.216

    Standaard

    In mijn vakgebied zijn dat drugsgebruikers.
    Vriendelijke groet,

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    3.010

    Standaard

    Muts bij Edge omdat ie kaalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top