Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43

Discussie: golden earring

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2003
    Locatie
    Nieuwkoop
    Berichten
    272

    Standaard Re: golden earring

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pokeyoak
    hey,

    Weet iemand wat de beste liedjes van the golden earring van voor 1980 zijn ?
    Het moeten niet van die palingsound/zeikliedjes zijn als op hun eerste paar platen.

    dank,
    had je gisteravond naar wintertijd moeten kijken. dan had je het geweten en this is the wrong fucking forum ok?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Buddy Joe

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Oud topic. Gisteren zitten kijken naar de opnamen van Tits 'n ass en het blijft een aparte band. Frank Carillo er natuurlijk bij want die is een briljante gitarist en wat mij dan elke keer opvalt is dat ik George een betere zanger vind dan Barry. Het is niet mijn muziek, maar ze bestaan nog steeds en al 300 jaar geloof ik.

    Wat vinden jullie nou van die band?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Betere zanger is arbitrair, maar ik hoor ook liever George.
    Best veel mooie nummers gemaakt door de jaren heen, zo lang bij elkaar; hulde!
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    George zingt in mijn beleving met meer emotie, terwijl Barry mij veel te stoer doet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Nog afgezien van de mij te voorspelbare liedjes is dat onuitstaanbare machismo van Barry Hay. De documentaire was de moeite waard.
    Als ze zo die hele plaat hebben gemaakt, vind ik dat we getuigen van klasse.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Barry met zonnebril. Wat ik wel heel koel vind is dat ze gaan voor de feel, het moet gewoon goed voelen. Die studio met dat EMI mengpaneel, prachtig. Omdat zij dat geluid zoeken en John Sonneveld die al heel lang voor ze werkt en achter een groot mengpaneel zit maar alles met de computer doet..

    En Frank Carillo, die een persoonlijke vriend is van George. Ik heb een week met Frank gewerkt en hij is werkelijk een briljante gitarist en songwriter. Hij zingt ook heel goed met die drankstem van hem.

    Best een goede docu.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    En wat vinden we eigenlijk van de plaat? Ik vind hem zelf heel aardig.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb de docu gister ook gezien en hulde dat ze bijna 50 jaar bestaan, maar,het is mijn muziek ook niet. George is inderdaad qua zang technisch en qua feel berer dan hay, die het vooral van zijn uitstraling moet hebben. Qua zang ga ik me irriteren aan zn macho zware stem. Dat heb ik dan na 1 nr. wel gehoord. Die vintage mengtafel in londen vond ik echt briljant, schitterende gear! Al ben ik bang dat je dat op cd niet terughoort omdat alles digitaal gemasteed wordt voor op cd.

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Mengtafels hebben allemaal hun eigen sound en zo'n IMI tafel uit begin jaren 60 werkt met buizen als ik het goed heb begrepen. De sound of the sixties is een beetje onzin, die muzikanten klonken gewoon zo en ook als ze het toen digitaal hadden opgenomen zouden ook wel ongeveer zo hebben geklonken.

    Gisteren kreeg ik een email uit Oostenrijk van iemand die een opname van mij had gehoord welke was gemaakt met een Seck 1882 mengtafeltje en daarom had hij zich ook zo'n mengtafel aangeschaft. Alsof iemand een Ferrari koopt omdat Michael Shumacher daar ook mee wint. Een uur later kreeg ik een email van hem waarin hij zei dat zelfs zijn Tascam 8 sporen cassettedeck beter klinkt dan digitaal. Die man snapt het niet helemaal.

    De Golden Earring klinkt gewoon als de Golden Earring, geen virtuoze muzikanten maar de som van het geheel is briljant, al is het niet mijn smaak.

    Er zijn niet meer zo veel mensen die nog helemaal analoog opnemen en er zijn ook niet meer zo veel mensen die de voordelen daarvan kunnen benutten. Gitaristen kunnen dat wel omdat ze hun versterker naar zijn analoge grenzen jagen en zo een goed geluid er uit weten te krijgen. Met een analoge studio is dat net zoiets, als je dat benadert zoals je een digitale studio benadert heb je er niks aan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top