Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Egnater Armageddon

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Egnater Armageddon

    HNAD. Ik wist al een tijd dat dit dé amp voor mij is en vrijdag kon ik 'm niet langer laten staan. De Axe-FX Ultra geeft goed geluid maar dit is toch echt beter. Bovendien is het veel makkelijker te tweaken dan de Ultra.
    Sowieso is de Egnater een hele vette amp met superveel functies en drie kanalen. Kanaal 1 heeft z'n eigen controls (gain, bass, middle, treble, volume) terwijl bij kanaal 2 en 3 de tone controls (bass, middle treble) worden gedeeld terwijl ze een eigen gain- en volumeknop hebben. De Armageddon gaat van sprankelend clean (kan zelfs acoustisch klinken) tot over-de-top balls-to-the-walls pedal-to-the-metal.
    Elk kanaal heeft een tight-switch, waarmee een low cut wordt toegepast en de amp superstrak wordt, een bright-switch, waarmee hoog wordt toegevoegd en de amp sprankelender wordt, en een gain switch, waarmee meer gain wordt toegevoegd. Dat is overigens ook op de gainkanalen echt niet nodig. Door deze switches kun je kanaal 2 en 3 toch een eigen geluid geven. Daar bovenop komt de Master Midrange functie. Deze kan een midboost of midcut geven en is onafhankelijk schakelbaar via de zevenknops (XLR) footswitch, maar kan ook standaard aan een kanaal toegewezen worden (bv kanaal 3, voor solo's).
    In de poweramp sectie heeft de Armageddon een reverb met individuele levelcontrol per kanaal, density (ultralaag), presence (ultrahoog) en natuurlijk master volume. De amp is schakelbaar van 120 Watt (4 6L6 buizen) naar 60 Watt (enkel de buitenste twee buizen). Bijzonder is ook de ISP Decimator, een noise gate die het signaal van de gitaar op de input gebruikt om noise in de poweramp te onderdrukken.

    Behold the monster!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Mooi setje, ik zal youtube eens even checken voor leuke reviews!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Is dat een nieuwe Egnater? Heel mooi design.... Ben benieuwd om je gebruiks ervaringen te vernemen.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Voorlopig alleen nog in de winkel en thuis bespeeld dus niet op bijzonder hoog volume. De amp klinkt op laag volume al heel erg vet en veelzijdig. Ik kan er mijn metalding mee doen, maar ik denk dat 'ie blues en classic rock ook zeker aan kan (hoewel daar goedkopere amps voor zijn). Nog niet getest met pedalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top