Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Leosounds pickups

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard Leosounds pickups

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan om toch maar is een nieuw setje pickups te gaan kopen. Ik ben opzich altijd wel blij geweest met m'n pickups (tex-mex) maar ben nu eigenlijk toch wel benieuwd of ik veel (positief) verschil ga merken met nieuwe pickups. Iets meer levendig, niet zo plat, maar wel een beetje bite voor Albert king dingetjes (altijd moeilijk om geluid onder woorden te brengen

    Nou spreekt dit merk me wel aan door de prijs. En ik weet dat ze relatief gezien niet duur zijn, maar voor mij blijft het toch nog wel veel geld dus ik wilde niet een te snelle beslissing maken, daarom heb ik maar even jullie hulp ingeschakeld

    Dus dit merk lijkt me wel wat, maar welk setje??
    Ik speel blues, en ik weet dat ze een "blues" setje hebben maar misschien is een andere optie beter.

    Als je nog iets wil weten hoor ik het wel.
    Owja, het gaat om stratocaster pickups... wel handig om even te weten
    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leosounds ken ik niet, maar ik heb zelf een setje fender cs 69 ers in m'n strat zitten en heel lekker voor jou muziekstijl! Weinig output en mid, veel laag en hoog, ideale bluesset!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ken Leosounds niet maar ik zou ze wsch al niet nemen uit principe, een pu die met zijn naam duidelijk verwijst naar nonkel Leo terwijl die daar volgens mij niks mee te maken heeft, pfff. mss flauw van me, so be it

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De TexMex zijn beste potige pickups met bite, niet veel anders dan de Texas Specials. Meer south pawn dan de '69's die meer dat beschaafde west coast geluid hebben. Als je tevreden bent met het geluid zijn VanZandts blues en Duncan Antiquity's een stapje hoger kwa gecompliceerdheid.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Hmm...

    VanZandt pickups heb ik ook wel is overwogen ja, maar die zijn toch best prijzig?
    En fender cs 69 heb ik ook naar gekeken ja, hoor ik toch steeds erg goede reactie's over.

    Bedankt voor jullie reactie's. Ik hoop dat er nog wel iemand is die ervaring heeft met leosounds, ben toch wel benieuwd.
    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Zit nu trouwens wel erg te gasse op die van zandt pickups.. maar zijn die nog ergens hier in nl te krijgen? ik heb ze bij 1 winkel gezien maar daar waren ze 280 euro.. terwijl ze bij van zandt zelf 240 dollar zijn ....?????

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Leosounds gewoon even mailen met jou wensen , maken ze een leuk setje , toffe firma en meer dan uitstekende pickups.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Nog bedankt voor de reactie's!
    Word toch een setje Leosounds. Mede door de prijs. Weet alleen nog niet helemaal zeker welke.. denk de 1959 ( ja ik weet het, srv setje... ) Zat eerst te denken over de 1956 maar ben toch een beetje bang dat die iets te 50 ish gaan klinken.
    Heb nog met hem gemaild, aardige gozer volgensmij en hij wil je graag helpen.

    Maar hoe zit het eigenlijk met de binnekant van mn strat?
    Ik heb nou namelijk steeds als ik het volume terug draai dat er dan ook wat tone veloren gaat. Dus een nieuwe volume pot zou wel fijn zijn. Misschien nieuwe bedrading? Ik kan daar namelijk gelijk wat dingen bij bestellen maar ik weet niet helemaal wat ik nodig heb.
    Want klopt het als ik zeg dat je die potmeter die ze daar verkopen kan gebruiken voor volume maar ook voor tone.. Dacht dat je daar 2 aparte potmeters voor nodig had.. 1 voor volume en 1 voor tone..

    Naja hier de link van Leosounds, als het slim is om het ergens anders vandaan te halen hoor ik het wel, maar nu betaal ik natuurlijk maar 1 keer verzend kosten

    http://www.secleosounds.com/oscommer...76e0c57bb4bf91
    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Je hebt inderdaad lineaire en logaritmische potmeters. In jouw link staat "log" dus logaritmisch.

    Dat de toon verandert bij afnemende volume is een bekend gegeven. Dat ligt niet aan een defecte potmeter, maar in de werking er van. Je kunt dat beperken door bijvoorbeeld een "treble bleed" te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Martin_; 4 januari 2014 om 19:17

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ken Leosounds niet maar ik zou ze wsch al niet nemen uit principe, een pu die met zijn naam duidelijk verwijst naar nonkel Leo terwijl die daar volgens mij niks mee te maken heeft, pfff. mss flauw van me, so be it

    En niemand die hierop heeft gereageerd.
    Ik vind het alvast een geniale opmerking.
    Alhoewel ik met jou, ook een naam die op O eindigt, ook een beetje voorzichtig ben.
    Straks ga je spontaan allemaal neuzelige strats maken.

    Ik moet er niet aan denken.

    Sorry TS voor het kapen van je draad. Maar effe lekker lachen is nooit weg toch?
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top