Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2003
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    199

    Standaard Engl E530 pream in de FX loop van een JMP-1 preamp?

    Ik ben uitermate tevreden met de tone die ik uit mijn JMP-1 krijg, samen met m'n intellifex. Maar je wilt uiteraard blijven experimenteren en zoeken naar 'hoe kan het nóg beter'. Toch?

    Nu heb ik binnenkort de kans om de Engl e530 van een maat van me te lenen en ik vraag me af: wat kan ik met die Engl doen om de sound van m'n JMP-1 aan te vullen. Mijn idee is om hem in de FX loop van m'n JMP te hangen (de intellifex zit tussen m'n poweramp en preamp in, m'n fx loop is dus nog vrij). Met m'n JMP kan ik per patch aangeven hoeveel de FX loop in de mix moet zitten, van niet via parallel tot volledig serial. Dat lijkt me ideaal voor mijn idee, want hiermee kan ik de mate waarin de Engl iets toevoegd fraai regelen.

    Volgens mij gaat er theoretisch niets kapot met de Engl in de FX loop van de JMP, en aangezien beide paden volledig analoog zijn zou er ook geen fase probleem moeten ontstaan. Dus is eigenlijk alleen de vraag "gaat het klinken"? Maar dat zal de praktijk uit gaan wijzen. Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd waar ik echt aan moet denken om geen brokken te maken?
    Gain = fijn

  2. #2

    Standaard

    Het lead kanaal van de Engl is de moeite waard. Ik zou ze parallel zetten met een A/B switch (ik zou die JMP trouwens uit het raam gooien).
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2003
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    199

    Standaard

    Haha! Neeneenee, die JMP die gaat nergens heen; dat ding vind ik verrukkelijk!

    Het gaat mij meer om: zitten er technisch gezien risico's aan het plaatsen van een preamp in de fx loop van een preamp? Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, maar dat zegt niets gezien mijn gebrek aan technische kennis. Of het soundwise gaat werken hoor ik van zelf, maar ik heb liever wel dat er niets in de fik vliegt oid.
    Gain = fijn

  4. #4

    Standaard

    Misschien andersom. De Engl heeft een effectlus (ook met transistors, maar goed) met verschillende nivo's. Niet optimaal qua impedantie maar als je instrument-nivo kiest kan het wel. Welke lus heeft de Marshall?
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Stacken (de een in de effects loop van de ander) zal ze niet stukmaken maar ik zou het niet doen omdat het waarschijnlijk niet lekker klinkt. Beter, zoals tommus42 zegt, een A/B-setup maken zodat je kunt wisselen tussen beide preamps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top