Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    7 mei 2004
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    49

    Exclamation Twijfel over een advertentie topic

    Sinds ik opzoek ben naar een nieuwe (tweedehands) Taylor zijn mij al twee advertenties op marktplaats opgevallen, waarbij het zeker niet om een echte Taylor gaat:

    Taylor 310CE
    Enkele punten vallen gelijk op; 300 serie heeft geen parelmoer inlay, het label is geen echt Taylor label, de koffer komt mij niet bekend voor en zo nog wat details.

    Taylor 310CE Sunburst
    De 300 series heeft deze finish niet en zie vorige punten.

    Omdat de eerste er al 'gereserveerd' bij heeft staan hoop ik met deze post mensen te waarschuwen, zodat ze niet denken iets moois in huis te halen, terwijl het een oosterse kopie is. Mocht hier een ander topic voor zijn, laat het me weten!

    Worden er meer akoesitsche gitaren aangeboden terwijl er reden voor twijfel is, hier lijkt mij een goed topic om mede-gitaristen te waarschuwen!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Voor elektrische gitaren is er al een 'Twijfel over een advertentie' topic. Voor akoestische gitaren is zo'n topic er nog niet bij mijn weten.

    Nou moet ik zeggen dat dit de eerste akoestische neppers zijn die ik zie. Kopieën onder andere naam zijn er natuurlijk te over, maar fakes? Blijkbaar is ook die markt ontdekt. Als dat zo is word het misschien ook hier tijd voor een draadje met waarschuwingen. Zijn er ook neppers van andere merken gesignaleerd?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Exclamation Yet another Chinese copy

    Hallo,

    Op het label van de eerste staat duidelijk te lezen: Hand crafted in China.
    Dal lijkt me voor de meeste mensen duidelijk genoeg - echte Taylors worden
    in sunny California gemaakt, en tegenwoordig (niet toen ik de mijne kocht) ook
    deels in Mexico. Maar dus niet in China.

    Qua "design" lijken deze me bijna familie van de Tanglewood gitaren, eerder dan
    van Taylor.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Hij stond ook al in het twijfel topic bij elektrische gitaren en ik heb 'm al gemeld bij MP, pure zwendel!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Nee, is bepaald niet nieuw alleen ging het in het begin vooral om Martin's. Op dit moment wordt echt van alles vals aangeboden, zelfs Epiphone's, Takemine's en zo, zowel elektrisch als akoestisch en ook bassen. Mensen kopen ze en dus worden er mensen mee opgelicht, vind een behoorlijke groep van mensen kennelijk heel normaal om te doen.

    Kijk gewoon eens op die Chinese handel-sites, Ibanez, Rickenbacker, Musicman, zelfs mindere merken als Squier en zo ongeveer alles wat je verder kan verzinnen wordt er nu aangeboden dus maak je borst maar nat, je kunt op korte termijn een onstopbare lawine van deze valse rotzooi verwachten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Hmmm... nog even en we moeten dus de rollen omdraaien en kunnen we in een topic posten wanneer er een echte gitaar word aangeboden
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    7 mei 2004
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    49

    Standaard

    Dat er een kopie gemaakt wordt vind ik nog tot daar, maar biedt 'm niet voor de prijs van de echte aan.. Dat is gewoon oplichterij.
    Aangezien het voor akoestische nog niet is wil ik toch voorstellen om dit topic daarvoor te gaan gebruiken, blijkbaar is het echt nodig

    edit: Of een nieuw topic met een algemenere titel (Twijfel over een advertentie topic - Acoutsic)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ja mooi hé, eentje is zelfs een bedrijf, hier gekocht:

    http://www.ioffer.com/i/new-arrival-...itar-525161228

    en vervolgens 3 tot 5 x over de kop aanbieden, wereldhandel toch!!

    Ik denk dat je dat topic best kan opstarten.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShadowShape Bekijk bericht
    (...)

    edit: Of een nieuw topic met een algemenere titel (Twijfel over een advertentie topic - Acoutsic)
    Is dat nou expres, die typfout, of een heel mooie Freudiaanse typfout: 'acoutsic'

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik zal later een sticky thread maken voor een dergelijk onderwerp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top