Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuwe amp gezocht; Mesa of Fractal

    hallo collega gitaristen
    ik ben claus en zit met een dilemma
    na lang sparen zou ik graag een mesa mark v aanschaffen.
    sinds enkele weken zit ik echter te twijfelen nadat ik op de fractal site de axe II in combinatie met een matrix amp zag en hoorde.
    vind ze allebei super .
    kan er iemand helpen om een keuze te maken
    alvast bedankt
    gr claus

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    7 mei 2004
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    49

    Standaard

    Hoi Claus,

    Ik denk dat niemand deze keuze voor jou kan maken, dit is namelijk heel persoonlijk. Weeg verschillende aspecten tegen elkaar af.
    Aanschafprijs, waardevastheid (stel je wilt ze weer verkopen) wattage (kan ie thuis ook op een 'normaal' volume) veelzijdigheid (hoeveel kanaals, ieder kanaal een aparte EQ bv).
    Het beste lijkt mij nog altijd uitproberen. Ga naar een muziekwinkel die ze allebei heeft staan en trek er voldoende tijd voor uit om beide versterkers te leren kennen.

    Uiteraard kunnen medegitaristen die een van de twee hebben hun ervaringen delen, maar uiteindelijk moet jij de knoop doorhakken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Tja, twee heel andere beestjes...... Testen testen testen...... kost toch wel wat geld alle bij. Ik denk op de lange duur dat de Mesa het meest interessant is, het meest pure. Dat is misschien mijn mening omdat ik dol ben op buizenbakken.

    Goed overwegen voordat je afscheid neemt van een flinke som, zuur gespaard geld.

    Robin.

  4. #4

    Standaard

    voor eerst dank v/d replies
    de mesa heb ik kunnen testen maar fractal wordt in belgie niet verdeelt.
    er zit een dealer in duitsland maar dat is in flensburg dus 6 a 700 km dus tamelijk ver voor een uurtje testen.
    ik had gehoopt iemand op dit forum te vinden die door een axe fx II speelt en zijn bevindingen over de amp
    wil delen.
    persoonlijk vind ik de markv super maar de veelzijdigheid van de fractal ook. in de al dan niet gekochte reviews
    wordt er gesteld dat met de axe buizen sound en feel wordt benadert dus dilemma.mocht er toch nog iemand een mrning hebben ik hoor ze graag
    groeten aan allen
    claus

  5. #5

    Standaard

    dan de Mesa. Sowieso de mooiste Mesa die er is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Geen ervaring met de Fractal.
    Wel met vrijwel iedere andere modeling fabrikant. Steeds de conclusie na eindeloos tweaken en draaien: dit is het (net) niet.
    Terug bij "af", een buizenbakje.

    Ik heb wel de hele discussie over Fractal gevolgd. Ook de trend dat een aantal aanvankelijk enthousiaste bezitters ("dit komt qua geluid en feel toch wel heel erg in de buurt van de real deal ")
    toch na een jaartje afscheid nam. Ws met dezelfde conclusie als ik.
    Na een hoop getweak (net) niet.

    Ook het gegeven dat modeling apparatuur over het algemeen sneller in (verkoop)waarde daalt.

    Ik zou zonder twijfel, maar ook bij twijfel voor de Mesa gaan. Liefst de prachtige hardwood versie.
    Buizenbakken hebben over het algemeen een vrij consistente verkoopwaarde. Neig je daarna toch naar Fractal dan is de stap snel gemaakt zonder pijn in je portemonnee. Andersom ligt dat een stuk moeilijker.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik zou voor de Fractal gaan voor dezelfde reden. Leuk klooien en na een jaartje toch voor iets gaan met gloeiende buizen. Maar dan heb je het digitale gedoe achter de rug.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    ok
    eind van de maand is er een demo dag van fractal in hilversum.
    daar ga ik naartoe en als ze me daar niet kunnen overtuigen ga ik definently jullie raad opvolgen en voor de mesa kiezen
    is mss uiteindelijk de verstandigste keuze zeker naar waardebehoud toe .
    ik hou jullie op de hoogte
    gr c.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mesa.... En een Zoom G3 erbij bedingen.... Done...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Hey Claus,

    Ik weet niet waar in België je zit, maar ik woon in Antwerpen en heb een Axe-FX Ultra. De II heb ik nooit getest en die schijnt nog vetter te klinken, maar je bent van harte welkom om de Ultra eens te horen.
    Ik heb na lang wikken en wegen toch weer een gewone versterker aangeschaft, omdat ik de sound en feel van de Ultra me net niet goed genoeg zijn, maar vooral omdat het editten van geluiden in de Ultra (modellers in het algemeen) veel meer voeten in de aarde heeft dan met een versterker het geval is. Met de Axe-FX II schijnt dat makkelijker te zijn, maar het blijft een modeller dus het wordt nooit zo simpel als met een amp.
    Qua sound en feel zou ik zeker tevreden blijven met de Ultra, maar ik vind het ook gewoon tof om een echte buizenbak te hebben. Het grootste hekelpunt is het tweaken.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 2 november 2013 om 12:31

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top