Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Oude condensatoren?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Biasmongolistan
    Berichten
    69

    Standaard Oude condensatoren?

    Klinken die dan echt beter? Wat zijn dan goede hedendaagse condensatoren?

    Biasmongool

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    vroeger werd ner papier in olie gebruikt.Desound is opener en ademd meer als het ware.Nieuwe condesatoren klinken krasseriger.Tegenwoordig worden in hifi boxen ook wel MKP PLUS gebruikt.B.V. in het laag heb je dan veel meer onderscheid tussen b.v.bass drum en bas (gitaar).In de midden tonen tussen zag,gitaar ,piano en gitawr,enzovoort.Je sound in een gitaarversterker word veel opener en ademd veel meer.Het wordt wel minder vonkerig maar het gaat wel meer smoken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard de verloren zoon

    He bias, mongool !

    Kijk eens in je privé-berichten of laat me je e-mail adres eens weten, ik probeer je nou al tijden wat te vragen knakker !

    groets,

    V!N
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    [quote="josh.vandenberg"]vroeger werd ner papier in olie gebruikt.Desound is opener en ademd meer als het ware.

    In welke gitaarversterkers precies zitten deze condensatoren dan ?

    Jay

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: de verloren zoon

    [quote="V!N"]He bias, mongool !

    Kijk eens in je privé-berichten of laat me je e-mail adres eens weten, ik probeer je nou al tijden wat te vragen knakker !


    Klopt ik ook, mongool > je bent NIET te bereiken !

    Jay

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Ja ik ook Bias
    is die plexi nog te koop?

    Marc

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    13 maart 2003
    Locatie
    overal
    Berichten
    73

    Standaard

    [quote="josh.vandenberg"]vroeger werd ner papier in olie gebruikt.Desound is opener en ademd meer als het ware.Nieuwe condesatoren klinken krasseriger.Tegenwoordig worden in hifi boxen ook wel MKP PLUS gebruikt.

    Je maakt hier wel even een HIFI-opmerking > totaal ander gebied dan gitaaramps, qua caps, buizen, trafoos, headroom en noem maar op.

    b.face

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    vroeger werd ner papier in olie gebruikt...... Je sound in een gitaarversterker word veel opener en ademd veel meer.Het wordt wel minder vonkerig maar het gaat wel meer smoken.
    Nou, ik heb toevallig een behoorlijk aantal papier in olie condensatoren maar de dingen die jij omschrijft heb ik er nog niet in terug kunnen vinden.
    Wat ik wel heb gemerkt is dat ze wat doffer klinken dan een gemetaliseerde folie condensator. Met de termen 'vonkerig' en 'smoken' ben ik niet zo bekend eigenlijk... wat is dat?

    Biasmongool,
    Mijn ervaring is dat oude condensatoren niet persé beter klinken dan nieuwe. Qua originaliteit valt er natuurlijk wel wat over te zeggen. Iemand die alle Philips polyester c-tjes in zijn oude Marshall vervangt door orange drops is niet alleen gek maar krijgt daar ook een ander geluid door. Niet slechter, maar anders dus. En wat slecht is in dit geval beoordeel je zelf. Feit is wel dat die Marshall niet meer klinkt zoals hij ooit deed. Maar ja, wat is dus beter?

    Marc

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    In een hiwattversterker zaten ze.Ik had m 2 e hands gekocht .Ze zaten erin.Of het standaard was weet ik niet.Dat ding klok echt heel goed .Ik heb m niet meer.Ik wil ze toch eens in mijn 5150 11 gaan zetten.Niet allemaal,maar bij wijze van experiment.Vonkerig is in mijn vocabulaire iets gemener als metalic.Taal is altijd in beweging zullen wemaar zeggen.Men moet its nieuws kunnen verzinnen,of zijn we hier lekker conservatief.Vintage is misschien wel conservatief,hahahaha. :razz: :lol: :razz: :lol: :razz: :lol:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    In een hiwattversterker zaten ze.Ik had m 2 e hands gekocht .Ze zaten erin.Of het standaard was weet ik niet.Dat ding klok echt heel goed .Ik heb m niet meer.Ik wil ze toch eens in mijn 5150 11 gaan zetten.Niet allemaal,maar bij wijze van experiment.Vonkerig is in mijn vocabulaire iets gemener als metalic.Taal is altijd in beweging zullen wemaar zeggen.Men moet its nieuws kunnen verzinnen,of zijn we hier lekker conservatief.Vintage is misschien wel conservatief,hahahaha. :razz: :lol: :razz: :lol: :razz: :lol:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top