Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51

    Standaard

    Ja zeg, zout effe op. De volgorde is : band hebben, oefenen, opnemen. Dus vanaf vrijdag praten we verder. Ga een beetje over de geluidskwaliteit van een sound kaart hebben terwijl er geen drummer is. Gekker word het niet.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    Uitwijken over of ik een band heb ga ik niet meer op in, zelfs al heb ik die niet, dan kan ik de info nog gebruiken. Ik doe ook gewoon live af en toe wat met geluid (maar liever licht, daarom zit de kennis voor geluid er niet goed in). Daarom ook dat ik wel de principes ken van mixen. Sterker nog, het plan is om me in te schrijven voor de HBO opleiding Techniek & Theater, dus als ik daar binnen kom krijg ik ook nog genoeg met geluid te maken.

    Geloof het of niet, mijn computer kan niet eens goed met een externe geluidskaart overweg, is praktisch net zo bagger als mijn laptop. Die computer schakelt soms gewoon alle geluidsoutput uit. Dan kan ik nog wel opnemen, maar afspelen lukt dan niet meer. En dat is geen virus, want zo was het al vanaf de installatie.

  3. #53

    Standaard

    Succes man, het leven heeft jouw enoorm veel te bieden!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    Ik zou je bedanken als je welgemeend overkwam. Doe ik dus niet. Graag zinnige reacties, dingen als die van Harrie-Beton zijn bijvoorbeeld erg bruikbaar.

  5. #55

    Standaard

    sjong jonge, iemand komt met een vraag over hoe op te nemen zonder budget en meteen zien er een paar kans om af te gaan zeiken.

    Ik neem ook thuis op zonder drummer, mag het dan niet?

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    Ik denk dat dat niet mag nee, als ik het zo hoor. Gelukkig zijn regels er soms om gebroken te worden .

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Locatie
    Noorderplantsoen
    Berichten
    325

    Standaard

    Voor wat het waard is.. Als je jezelf eerst gewoon terug wilt luisteren, pak je iPhone, of welke smarphone dan ook en gebruik gewoon de opnamefunctie die daar op zit. Zijn zelfs wel apps voor te vinden, zoals SP Multitrack op iPhone. Als wij een nieuw nummer hebben en het terug willen luisteren, doen we het op die manier in onze oefenruimte. Als het geluid dan te hard binnenkomt op je telefoon, waardoor alles overstuurt klinkt, wikkel dan je telefoon in een jas. En als ik m'n mening even mag geven, wij zoeken pas goede opname apparatuur als onze nummers strak genoeg zijn om er daadwerkelijk mee te 'pronken'(Dat is bijna zo ver!!). Tot die tijd zijn wij de enige die er naar luisteren, en is iPhone kwaliteit méér dan genoeg! Ook wij zijn studenten en hebben geen budget voor eigen opname apparatuur. En het zou zonde zijn als je daar geld aan uit geeft als er nog weinig concreet materiaal is.

    Verder moet je gewoon lekker doorgaan met wat jij wilt en hoe je dat wilt Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top