Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    Om alleen te spelen is 1 input nodig ja. Als je, zoals jij zegt, ook meerderen tegelijk wilt opnemen heb je toch echt ook meer inputs nodig. Drums digitaal... naar mijn mening zetten we dan onze drummer buiten spe. Sowieso is er voor MIDI nog geld nodig voor software en/of een MIDI-interface. Zoals gezegd, het was maar een demo, en het zag er tot vrijdag naar uit dat we alleen twee gitaren en zang zouden hebben. Ken trouwens een aantal slechtere stemmen in hetzelfde genre, dus tot we iemand anders vinden blijft hij lekker zingen.

    Creativiteit is toch júíst niet per se de standaard route nemen? En als je denkt dat ik geen lef heb, wat dan wel? Als ik geen lef had zou ik geen tips vragen, zou ik geen demo opnemen, zou ik niet eens zelf een band oprichten.

  2. #22

    Standaard

    Met 1 input kan je ook meerdere sporen opnemen. Dan speel je de nummers meerdere keren en iedere keer gebruik je de microfoon om iets anders op te nemen.

    De keren dat we met onze voormalige band in de studio hebben gezeten namen we sowieso eerst de drums op en de tweede "take" pas de rest van de band.
    Laatst gewijzigd door Martijn-w; 28 oktober 2013 om 16:55

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Zou gewoon opnemen met drums. Dat je niet kan fietsen met drumkit moet geen reden zijn om een opname van punkband om te batterijen. Een punknummer draait om de hele band. Dat kan niet zomaar zonder drums.

    Veder goede tip van nummer- en instrumentbeheersing.

    De Line6 is NIET geschikt om een demo op te nemen, die kan maar 1 spoor en dat is te weinig.
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    Dat je met 1 spoor per opname uiteindelijk x aantal sporen kan krijgen in een project snap ik. Maar hoe je dat wilt doen als je alles eerst als totaal wilt opnemen, met nog altijd die ene input, maar die x aantal outputs, dat zie ik nog ff niet voor me.

    Die Line6 was inderdaad toch niet geschikt, want die heeft blijkbaar een mono-input. Ik ga nu dus wel op zoek naar andere oplossingen. Inmiddels heb ik een kaart gezien die wel stereo is. Dan kunnen we wel stereo mixen, want nu is alles mono gemixt, en dat is nou eenmaal niet ideaal. Als iemand een voorstel heeft is dat voorstel welkom. Budget valt niet te geven. Mijn enige eis is dat er stereo mee opgenomen moet kunnen worden.

    Wat stel jij voor als de drummer zijn (elektrische, lastige ouders...) drumkit niet mee kan nemen? De emmer hebben we al een keer gebruikt in een oefensessie, maar om die op te nemen heb je eigenlijk juist een slechte microfoon (zoals een mobiel) nodig is onze ervaring. Overigens viel de drummer dit keer op het laatste moment uit.

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Sommige muziek als bijv punk, soul, jazz, blues e.d. moet je als band spelen en opnemen. Dat gaat je spoor voor spoor nooit goed lukken.

    Ik nam mijn eerste demo op met de rockband waar ik toen in speelde met een vier sporen deckje. Groot drumstel heb ik gedaan met een Yamaha zanginstallatie en daarvan de rec out gebruikt, dus de mix eerst gemaakt en die naar twee sporen gestuurd. Het derde en vierde spoor waren voor de bas en de gitaar.

    De nummers hebben we live opgenomen, van die vier sporen een tussenmix gemaakt, die naar twee sporen van een taperecorder overgezet, de tape weer op het viersporendeck en de twee vrije sporen gebruikt voor vocalen en solo's. En dat klonkt meer dan behoorlijk, ik ben er nog steeds tevreden over.

    Tegenwoordig kan het met een laptop veel eenvoudiger en heb je minder kwaliteitsverlies.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinH Bekijk bericht
    Dat je met 1 spoor per opname uiteindelijk x aantal sporen kan krijgen in een project snap ik. Maar hoe je dat wilt doen als je alles eerst als totaal wilt opnemen, met nog altijd die ene input, maar die x aantal outputs, dat zie ik nog ff niet voor me.

    Die Line6 was inderdaad toch niet geschikt, want die heeft blijkbaar een mono-input. Ik ga nu dus wel op zoek naar andere oplossingen. Inmiddels heb ik een kaart gezien die wel stereo is. Dan kunnen we wel stereo mixen, want nu is alles mono gemixt, en dat is nou eenmaal niet ideaal. Als iemand een voorstel heeft is dat voorstel welkom. Budget valt niet te geven. Mijn enige eis is dat er stereo mee opgenomen moet kunnen worden.

    Wat stel jij voor als de drummer zijn (elektrische, lastige ouders...) drumkit niet mee kan nemen? De emmer hebben we al een keer gebruikt in een oefensessie, maar om die op te nemen heb je eigenlijk juist een slechte microfoon (zoals een mobiel) nodig is onze ervaring. Overigens viel de drummer dit keer op het laatste moment uit.
    je kan dat drumstel toch bij hem thuis opnemen ???
    neem aan dat zo'n ding toch wel stereo out heeft......gaat zonder problemen je pc in
    en wat midi betreft ach ja
    ik maar denken dat de jeugd van tegenwoordig zo goed met computers is
    maar genoeg gelul over opnemen
    je moet oefenen

  7. #27

    Standaard

    @ Han i moet je ff tegenspreken
    de beste punk plaat ever imho is spoor voor spoor opgenomen
    nevermind the bollocks van sexpistols
    Laatst gewijzigd door jannest; 28 oktober 2013 om 17:31

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    183

    Standaard

    We kunnen best de drums nog overdubben, dat zal natuurlijk wel gaan. Maar bij hem opnemen of repeteren? Wie zorgt voor ons dat zijn ouders én zus een dagje weg zijn, zodat wij toestemming krijgen? De keuze om bij mij op te nemen is gevallen omdat mijn ouders erg soepel zijn: zolang de buren er geen last van hebben mag het.

    En natuurlijk kan ik sommige dingen op de computer vrij goed. Maar denk jij dat iedereen dezelfde interesses heeft? Ik heb nog nooit in mijn leven iets van MIDI gebruikt naar mijn weten. Misschien komt dat binnenkort voor lichtsturing, maar dat is weer iets anders.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest Bekijk bericht
    @ Han i moet je ff tegenspreken
    de beste punk plaat ever imho is spoor voor spoor opgenomen
    nevermind the bollocks van sexpistols
    Man, ik zal toch wat punkbands opgenomen hebben, praat me er niet van en idd in zeldzame gevallen lukt het een enkeling het om met overdubs een goeed resultaat te halen, maar dat is zeer zeldzaam.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinH Bekijk bericht
    We kunnen best de drums nog overdubben, dat zal natuurlijk wel gaan. Maar bij hem opnemen of repeteren? Wie zorgt voor ons dat zijn ouders én zus een dagje weg zijn, zodat wij toestemming krijgen? De keuze om bij mij op te nemen is gevallen omdat mijn ouders erg soepel zijn: zolang de buren er geen last van hebben mag het.

    En natuurlijk kan ik sommige dingen op de computer vrij goed. Maar denk jij dat iedereen dezelfde interesses heeft? Ik heb nog nooit in mijn leven iets van MIDI gebruikt naar mijn weten. Misschien komt dat binnenkort voor lichtsturing, maar dat is weer iets anders.
    hij heeft toch een electronisch drumstel ?
    die hebben ze toch speciaal gemaakt om zacht te kunnen spelen ??
    Laatst gewijzigd door jannest; 28 oktober 2013 om 18:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top