Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: ik ben fan :)

  1. #1

    Standaard ik ben fan :)

    dus ik spam ff

    btw
    hij heeft wel wat te zeggen


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Beetje lang van stof is ie wel he haha
    Ja tuurlijk heeft hij wat te zeggen
    Mar misschien vindt iemand t wel harstikke leuk om in zn kamertje die solo s en nummers te spelen
    Als t je plezier brengt dan is er toch ook een belangrijk doel bereikt?
    Zelfs als je nooit naast zo n artiest op t podium staat, nooit die precieze klank zult evenaren,..etc etc
    Het is mijn ding niet hoor
    Maar er zijn zat mensen die daar heel veel plezier aan beleven

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Ik ben geen fan. Deze man verteld dus dat covers totaal niet goed zijn. De beste verdieners die niet doorbreken zijn coverbandjes. Maar dat terzijde. Je moet gewoon doen wat je leuk vind. Ik word fan van een bepaalde gitarist ik ga hem naspelen. Daarna zie ik wat anders interessants en en ga hem weer naspelen. Bijna al die gitaristen die hij opnoemt hebben ook allemaal hun gitaarhero gehad. John mayer/srv. srv/albert king. slash/page. angus young/chuck berry. En ga zo maar door. Maar ze gebruiken het allemaal om hun eigen style te maken. en kwa tone ben ik er wel mee eens. Precies dezelfde tone krijgen als je gitaarhero vind ik dan weer wat jammer. Alleen he kan wel een invloed op je zijn. Ik vind de tone van john mayer srv lekker. Maar ik ga niet precies dezelfde spullen kopen. Maar ik probeer wel dat ik die sound een beetje krijg.

  4. #4

    Standaard

    ach vind z'n preek voor originaliteit wel leuk
    hoor je weinig in gitaarland

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    tuurlijk, ik ben juist helemaal voor originaliteit, maar ik ken een hoop gitaristen die dat ook zijn hoor
    t punt is alleen dat we niet allemaal briljant en begaafd zijn
    en dan is het spelen van covers wel een uitstekende manier om dingen te leren..
    voor je origineel kunt zijn zul je toch die gitaar een beetje moeten kennen en beheersen denk ik

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Hij heeft ook tips voor ebay aankopen, theorieën over sound ontwikkeling, kasten, speakers etc... niet alles snijdt hout bij hem.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Tuurlijk is het belangrijk origineel te zijn in je spel. Ik heb vroegah nooit iemand nagespeeld, omdat ik liever een eigen stijl ontwikkelde, jaja, was altijd al eigenwijs. Nu heb ik daar nooit écht spijt van gehad maar ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat andere gitaristen die wél naspeelden inmiddels óók een eigen stijl hebben, maar zich óók kunnen bedienen van stijlcitaten van 'grote' gitaristen. Waar ik 'enkel' Chuck Berry en Keith Richards kan aanhalen.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tuurlijk is het belangrijk origineel te zijn in je spel. Ik heb vroegah nooit iemand nagespeeld, omdat ik liever een eigen stijl ontwikkelde, jaja, was altijd al eigenwijs. Nu heb ik daar nooit écht spijt van gehad maar ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat andere gitaristen die wél naspeelden inmiddels óók een eigen stijl hebben, maar zich óók kunnen bedienen van stijlcitaten van 'grote' gitaristen. Waar ik 'enkel' Chuck Berry en Keith Richards kan aanhalen.
    niks mis mee...toch ??

    Maar je bent nooit te oud om te leren

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Nou, je zegt het goed. Ik 'mis' soms die bibliotheek aan frases. Dat zélfs ik niet te oud ben om te leren zeg je zelfs nog beter. Ben ik mee bezig. Maarrrrrrrr, er is een reden dat je je basisvaardigheden leert wanneer je jong bent, dénkt dat je het druk hebt maar eigenlijk alle tijd van de wereld hebt...
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  10. #10

    Standaard

    Ik vind het maar een negatieve en enge kerel.

    Niet meer dan 75 dollar verdienen? Toen ik 16 was kreeg ik al 100 gulden en een krat bier voor een optreden door te coveren. En waarom zou je niet covers spelen als je het leuk vind? Ik vind hem teveel gefixeerd op tone, bekendheid, aandacht etc.

    Wat ik hem niet één keer hoor zeggen is: 'doet wat je leuk vindt'.

    Absoluut geen fan dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top