Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard Metal setje voor in Les Paul achtige

    Ik zit me al een poosje te orienteren naar een Les Paul model (waarschijnlijk Japans frabrikaat). Hier ga ik dan voornamelijk metal op spelen (grote Carcass fan!).

    Ik heb inmiddels enkele modellen gezien die voornamelijk zijn uitgerust met een Seymour Duncan JB en '59 set.

    Dit setje wordt vanuit de fabriek/werkplaats veel in mahonie met esdoorn body's gestoken dus zal het zeker niet verkeerd klinken maar als jullie echt mogen kiezen; Wat zou je dan nemen?

    ps. Voor wie Carcass niet kent, ze hebben net een erg goede cd afgeleverd!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Voor metal in een LP ? Ik zou gaan voor Seymour duncan blackouts. Maat van me speelt in een metal band en heeft ze in zijn epiphone lp en is daar uiterst te spreken over. Andere optie zou kunnen zijn een EMG 81-60 setje (de Metallica setup).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Had Bill Steer geen Dimarzio superdistortion of variant daarvan (super 2 of super 3) in zijn les pauls?

    Michael Amott gebruikt voor Arch Enemy seymour duncan '59/JB heb ik ooit gelezen.

    Als je actief gaat zou ik eerder naar een Seymour Duncan livewire setje gaan dan naar EMG. Maar dat is persoonlijke smaak misschien.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Had Bill Steer geen Dimarzio superdistortion of variant daarvan (super 2 of super 3) in zijn les pauls?

    Michael Amott gebruikt voor Arch Enemy seymour duncan '59/JB heb ik ooit gelezen.

    Als je actief gaat zou ik eerder naar een Seymour Duncan livewire setje gaan dan naar EMG. Maar dat is persoonlijke smaak misschien.
    livewire bestaat niet meer, m'n beste dat is blackout geworden. behalve de mustaine set, maar OK.


    @topicstarter: als je passief wilt is de JB op zich best. Alex Skolnick van Testament gebruikt EEN gitaartje voor Testament EN voor zijn jazz-trio met de JB en de '59 in z'n gitaar. kan dus makkelijk. maar toegegeven, het KAN beter. Ik zeg:

    BLACK WINTER!!!! Holy fuckin sweet jezus of Mary wat is dat een gruwelijk strakke set. Langzaam maar zeker verdringt de black winter de SH6 als favo metalpup binnen de gelederen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ah dat van de livewire wist ik niet. Ik dacht dat blackouts passief waren.

    Ik heb altijd een JB/Jazz (SH2) combi in mijn SG gehad, dat is inderdaad ook een heel divers setje waar je met de juiste amps alles uit kan halen van jazz/blues tot aan de zwaarste metalen.
    Voordat ik er dit setje in zetten, zaten er twee SH-6 elementen in. Ook erg lekkere elementen voor het zwaardere werk, maar ik vond de SH-6 in combi met mijn engl iets te veel worden voor hardrock. Vandaar mijn overstap naar de JB.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Voor metal zou ik sowieso een setje Wilde L500L en L500XL in overweging nemen...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De wilde 500xl is zo cool. Best.pickup.ever.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Op internet gaat het verhaaltje rond dat Steer niet hele hoge output pickups gebruikt. JB, 59 etc. heb ik gelezen. Maar er gaan een heleboel tegenstijdige geruchten rond over Carcass opnames. Ik heb het idee dat de sound voornamelijk ook veel in de amps en EQ zit.

    En idd, geweldig nieuw plaatje.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ik heb pas net dat setje SD Black Winter voorbij zien komen. Zeker iets om in de gaten te houden.

    Bill Lawrence hoor ik voor het eerst! Leuk, ga ik zeker eens bekijken en luisteren.

    En 8 november ga ik proberen Bill Steer' zijn singlecuts eens van dichtbij te bekijken!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Vet! Het is dat Tilburg voor mij wat ver is en ik niet zon Amon Amarth fan ben anders leek het me ook wel vet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top