Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Heb ooit toen ik mijn eerste 'dure' gitaar kocht zo'n verzekering afgesloten.
    Maar de gemiddelde gitaar daalt toch in waarde als je haar een aantal jaren hebt en er komt een moment dat de dagwaarde (want dat is wat je krijgt uitgekeerd) gelijk is aan de premie die je hebt betaald. Het is alleen in het begin rendabel om te doen. Als je zo'n verzekering een paar jaar hebt en door laat lopen ben je verkeerd bezig. En er zijn natuurlijk genoeg kleine lettertjes die uitkering alsnog blokkeren.

    Daarbij, je krijgt nooit meer het instrument dat je had. Je kunt met bijbetaling een andere kopen. En wat als je van alles aan je instrument hebt gewijzigd? Elementen e.d.?
    Je kunt natuurlijk je gitaar vooraf laten taxeren en die waarde verzekeren, maar de waarde daalt en als er na zoveel jaar iets gebeurt ben je de klos.

    Veel wordt net zo goed gedekt in een inboedelverzekering.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Veel wordt net zo goed gedekt in een inboedelverzekering.
    Dat. Wij hebben een eigen oefenruimte, en omdat onze spullen daar standaard staan, zijn ze daar ook verzekerd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb nog een ouderwetse "muziekinstrumenten verzekering". Die worden zover mij bekend nog nauwelijks afgesloten maar die van mij loopt al sinds de jaren '70 en is gewoon doorgelopen. Die verzekering verzekerd vervangingswaarde en niet dagwaarde en de enige uitsluiting is zo ongeveer dat diefstal uit een vervoermiddel niet vergoed wordt tussen 21.00uur en 9.00uur, kortom je wordt wel geacht je spullen 's-nachts uit de auto te halen maar verder is het echt al-risk.

    Ondanks dat voor mij de premie per jaar best nog wel meevalt heb ik door de jaren heen natuurlijk wel zo ongeveer alles 2x betaald dus of ik dit nou moet adviseren? Inmiddels wordt het de laatste jaren ineens wel steeds duurder en treed ik veel minder op dus dat ik de verzekering nog niet opgezegd heb is gewoon luiheid.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Thuis vallen ze onder mijn inboedelverzekering. Bij optredens gebruik ik mijn gezonde verstand.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    de enige uitsluiting is zo ongeveer dat diefstal uit een vervoermiddel niet vergoed wordt tussen 21.00uur en 9.00uur, kortom je wordt wel geacht je spullen 's-nachts uit de auto te halen maar verder is het echt al-risk.
    Die uitsluiting snap ik wel, maar is (bij mij) juist de tijd dat je met het spul op pad bent, en dan dus ook weleens dat het spul in meer of mindere mate, voor korte of iets langere tijd, onbewaakt in de auto ligt.

    Zo geldt ook nog weleens dat het spul alleen verzekerd is als het beheerd wordt, dus gitaar op leeg podium ( pauze bv) is dan niet gedekt. Maar als ie om mijn nek hangt wordt ie echt niet gejat...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb een paar jaar geleden geprobeerd de instrumenten te verzekeren. Blijkt bijna onmogelijk als je er ook nog op wilt spelen. Zeker als dat buitenshuis gebeurd. Een doorsnee instrument ( niet verkeerd begrijpen aub ) gaat nog wel bij de inboedelverzekering. Als het instrument echter duurder wordt zul je het apart moeten verzekeren. Zeer regelmatig moeten laten taxeren , in geval van oude of speciale instrumenten, en mag je er niet ( betaald ) op spelen buitenshuis. Er zitten zoveel uitsluitingsclausules in de polis dat je een vermogen aan premie en eigen risico betaald en daarna , bij eventuele schade of verlies , bedroevend weinig betaald krijgt. Het komt er bijna op neer dat je dan de kostbare ( en vaak dus de leuke instrumenten ) in een kluis moet bewaren.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top