Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard gitaar verzekeren (kostbaarhedenverzekering)

    Hallo allemaal

    geen idee als dit het goeie topic is maar goed.

    Mijn collectie begint langzaam groter en groter te worden. En dat brengt toch wel zorgen als je soms moet optreden
    Aangezien ik dus vrij dure spullen heb zou ik deze graag willen laten verzekeren (buitenshuis)

    Ik had vernomen dat deze verzekering een kostbaarheidverzekering heet.
    Weet iemand een goede verzekeraar die een goede verzekering kan bieden.
    En vertel ook wat jullie verzekering inhoud ( kwa dekvermogen , premie etc)

    Alvast bedankt

    groet

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Interessant punt. Bij mij zit de gitarencollectie in de uitgebreide inboedelverzekering. Maar hoe dat buitenshuis zit als ik er een paar meeneem naar oefenen of optreden, daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Want ook onderweg kan er natuurlijk nog het een en ander gebeuren. Bijvoorbeeld een zware aanrijding met de auto, of diefstal als je net staat te tanken of dat er eentje van het podium wordt gejat in de pauze of zoiets. Of de door jou bedoelde kostbaarheden verzekering dat dan ook dekt? Misschien moet je eens even kontakt opnemen met een verzekeringsdeskundige.
    Of dat echt helpt voor je veilige gevoel?

    Ik denk maar zo dat je wel een hoop premie mag betalen (verzekeringen zijn in het algemeen vrij kostbaar) en als je favo gitaar total loss raakt, zie dan maar eens uit te leggen dat het toch echt om een 1959 Gibson Les Paul Burst ging en niet om een reissue of een Epiphone.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    14

    Standaard

    Voor zover ik weet valt dit erg moeilijk te verzekeren. Binnenshuis lukt nog wel met een inboedelverzekering, maar er is geloof ik geen verzekeraar die zijn handen wil branden aan een verzekering voor muziekinstrumenten voor buitenshuis. Mocht je er toch een vinden, laat het ons weten!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    Zelf heb ik deze verzekering bij Centraalbeheer, als aanvulling op mijn inboedelverzekering:

    https://www.centraalbeheer.nl/verzek...rzekering.aspx

    Het gaat tot €1000, dus heel erg dure gitaren krijg je er niet mee terug, that is, als gitaren überhaupt vergoed worden, want dat weet ik eigenlijk ook niet zeker.

  5. #5

    Standaard

    Zelf kwam ik dit tegen
    http://www.rabobank.nl/particulieren...r_verzekering/

    vgm is dit ook gewoon voor muzieknstrumenten
    en t kost maar 8,50 per gezin per maand

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als ik doorklik in de voorwaarden: "punt 4 muziekinstrumenten zijn verzekerd tot € 500,- per verzekerde per gebeurtenis"
    Dat is voor mij te weinig.
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Als ik doorklik in de voorwaarden: "punt 4 muziekinstrumenten zijn verzekerd tot € 500,- per verzekerde per gebeurtenis"
    Dat is voor mij te weinig.
    Ja klopt, zon verzekering heb ik ook geloof ik. En verder als 500 buiten huisgaan ze toch niet geloof ik

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    Hele goede vraag. Ik werk toevallig bij ASR en heb deze vraag intern gesteld. Antwoord zal ik zsm posten als ik m binnen krijg.
    What to play or what not to play. Thats the question!

  9. #9

    Standaard

    Meen me te herinneren dat specifieke muziekinstrumentenverzekeringen dermate duur zijn dat ze amper lonen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Meen me te herinneren dat specifieke muziekinstrumentenverzekeringen dermate duur zijn dat ze amper lonen...
    Precies, je kan beter je instrument laten jatten, uithuilen en een nieuwe kopen, als je nagaat wat je aan premies moet betalen per jaar bij zulke verzekeringen. De meeste maatschappijen verzekeren dit zelfs helemaal niet. Tel uit je winst....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top