Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard Welk nog niet bestaand signature model had u graag gehad willen hebben?

    Zoals 'Hole' in een ander topic al opmerkte zijn er vele signature modellen van de meest uiteenlopende gitaristen. Alle merken maken zich daar schuldig aan en het is, zo viel me op, zelfs lastig om een bekende gitarist te vinden die nog geen eigen signature model heeft!

    Nu lijkt het me geinig om van jullie te horen van welke gitarist jullie graag een signature model uitgebracht zouden willen zien en waarom.
    Met dank aan 'Hole'.

    Ik zal zelf even aftrappen:
    De stratocaster van Adrian Belew. En dan bedoel ik niet die ouwe waarmee hij bij Zappa en Bowie speelde, maar de oranje en groene strat waarmee hij jarenlang met King Crimson op de planken stond. Adrian Belew is mijn grote held en inspirator. Ik ben gewoon verschrikkelijk benieuwd naar al die vreemde schakelingen en knoppies (ik kon er niet eens een goede foto van vinden). Het zou me niets verbazen als deze gitaren in de custom shop van Fender zijn gebouwd. Overigens heeft hij nu een signature model bij Parker.

    Een tweede kekke gitaar zou de stokoude gemodificeerde telecaster van Mike Stern zijn, die hij op zijn eerste albums gebruikte (tot de gitaar van hem gejat werd). Ook hij heeft reeds jarenlang een signature model bij Yamaha, maar ik vind een telecaster nou toch net even iets lekkerder ogen.

    Welke gitaar zouden jullie graag uitgebracht zien?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 11 oktober 2013 om 12:45
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Nooit over nagedacht eigenlijk.
    De meeste van m'n gitaren zijn al signatures, alleen sta je daar niet bij stil bij een LP.
    Nou voel ik ook niet de behoefte om een "Henkie" strat of een Gibson Les Paul "vul hier een naam" custom.

    Ik heb van m'n custom wel een Bass Blom signature gemaakt.

  3. #3

    Standaard

    een Danelectro longhorn bas, 'Frank Kraaijeveld' signature




    of een Yamaha Link Wray model:


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard





    Niet omdat ik nou zo graag een gitaar met een gat erin wil, maar ik zou een gitaar willen die ik zó fijn vind spelen, dat ik nooit meer een andere wil aanraken, zelfs niet als die gitaar een gat in de top vertoont.
    En dan mag er van mij de handtekening van wie-dan-ook op staan.

    Buiten dat is Willie Nelson natuurlijk vleesgeworden coolheid. En zijn 'Trigger' met hem.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Best wat gitaren die ik zou willen hebben omdat die of die erop speelt. Neil Finn met z'n Firebird Gretsch (al moet ik wel zeggen dat ik dan veel liever een Duo Jet zou hebben waar je het hout kunt zien), Ohad Benchetrits Martin GT-75 (Do make Say Think... en ik heb even op die gitaar mogen spelen!)

    Misschien de Les Paul van Efrim Menuck (Godspeed You! Black Emperor, Silver mt Zion). Die vind ik mooi, met volgens mij een plain maple top, Bigsby en P90.

    Maar de eerste gitaar die in me opkwam:


    Neil Finn/Gretsch:


    Ohad Benchetrit/Martin GT-75:


    Efrim Menuck:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik zal zelf even aftrappen:
    De stratocaster van Adrian Belew. En dan bedoel ik niet die ouwe waarmee hij bij Zappa en Bowie speelde, maar de oranje en groene strat waarmee hij jarenlang met King Crimson op de planken stond.
    Je bedoelt die modded Mustangs van hem?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Goh..dat ik dat nog eens mag meemaken: ik als inspiratiebron haha

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik hou persoonlijk niet van signatures, maar twee gitaristen die me zo te binnen schieten, waar ik wel wat mee heb (muzikaal dan ey), met karakteristieke gitaren, zijn dan deze:



    En deze:


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2008
    Locatie
    Odoorn
    Berichten
    139

    Standaard

    Toch lijkt mij zo'n seasick steve signature ook wel grappig! 3 snaren, lekker simpel! En juist die afgeragde look

    Laatst gewijzigd door mezelf; 11 oktober 2013 om 11:32 Reden: Foto'tje lukt niet *edit* Foto'tje lukt toch!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Voor een Rick Danko Ampeg AMUB zou ik gaarne diep in de buidel tasten... Maar da's geen gitaar natuurlijk.

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top