Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1

    Standaard Esp LTD EC-1000 voelt niet lekker

    Hallo ik had vandaag me esp ltd ec-1000 ontvangen.
    Het doet pijn als ik de snaren indruk is het normaal?
    Me vorige gitaar vintage v100bb die voelde goed in me hand. is het wennen of moet ik een andere kopen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Hoe bedoel je dat het pijn doet? Snaren voelen scherp? Kost meer kracht om de snaren in te drukken?
    Turn it up • Bring the noise

  3. #3

    Standaard

    Hallo,
    kost niet echt veel kracht maar de snaren voelen te scherp aan en het doet pijn.
    Me vorige gitaar de hals was wat dunner. of het is wennen zijn er meer mensen die de gitaar heeft

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borus55 Bekijk bericht
    Hallo ik had vandaag me esp ltd ec-1000 ontvangen.
    Het doet pijn als ik de snaren indruk is het normaal?
    Me vorige gitaar vintage v100bb die voelde goed in me hand. is het wennen of moet ik een andere kopen.
    Je omschrijving is op z'n zachts gezegd nogal vaag. Doet het pijn in je vingertoppen? Voelen de snaren aan als prikkeldraad? Misschien eerst maar eens een nieuw setje snaren erop?

    Overigens, waarom zou je een gitaar kopen die niet lekker aanvoelt?
    Laatst gewijzigd door GuitarL91; 9 oktober 2013 om 13:47

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Ik zou inderdaad er eerst maar eens een setje nieuwe snaren op doen, hetzelfde type als je op je Vintage had.

    Aan de hals zul je wellicht ook wat moeten wennen. De gitaar niet eerst geprobeerd?
    Turn it up • Bring the noise

  6. #6

    Standaard

    Waarschijnlijk speel je zelf op veel dikkere snaren. Laatste speelde een vriend van me op mijn gitaar (die standaard met .09's is uitgerust) en hij klaagde ook pijn in z'n vingers. Hij speelt altijd met .11's en vond het verschil enorm.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Ach snijden in de vingers asocieer ik vooral met oude, geoxideerde snaren. Die hoeven er niet eens echt verroest uit te zien.
    Turn it up • Bring the noise

  8. #8

    Standaard

    ja ik speelde op wat dikkere snaren ik zal eens een paar nieuwe bestellen via bax-shop kijken of het dan wel beter is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    heb ook net een EC1000 gekocht, een vintage black.
    poeh wat een mooi gitaar. dat mat zwart met gouden hardware en donker ebony fretboard. Super

    echt metal gitaartje ben ook wel fan van Ebony merk ik.
    Scale heeft effect op snaarspanning maar scale is zelfde als een Les Paul en ook jouw Vintage: 24.75 dus dat kan het ook niet zijn.
    Enige wat mij opviel is dat de frets wel echt massive zijn: "extra jumbo", misschien dat je gewend bent hard in te drukken en dat dat bij smallere frets makkelijker ging ofzo..
    Ik speel met regular Slinky setje: 010-046
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  10. #10

    Standaard

    ja klopt ik heb de ec-1000 black met die abalone bindings. ik zal eens een slinky 010-046 proberen :D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top