Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41

Discussie: Gibson J35

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hoewel ik zelf geen Taylor speel ( wel meerdere gehad ) kan ik zeggen dat de kwaliteit eigenlijk enorm constant is. Je kunt er 10 uit de produktie pakken en ze klinken bijna allemaal hetzelfde. Het hoeft je smaak niet te zijn, maar je kunt wel waardering opbrengen voor een fabrikant die dit voor elkaar krijgt. Ze kunnen Bob wel eens een jaartje in dienst nemen bij Gibson.

    For those who care, ik speel al meer dan 10 jaar op een ColeClark. In klank ( live ) met niets te vergelijken en gebouwd als een tank. Meerdere optredens per week ( hij ziet er niet meer uit....) maar klinkt als een beest.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Tja, ik vind Taylor wel erg fijne gitaren! Heerlijk helder wat bijtend hoog en een mooie bas! Heel mooi gebalanceerd geluid, perfecte afwerking en heerlijke neck. En 12 jaar garantie.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik vraag me eigenlijk af hoe groot het klankverschil is met de J-45. De verschillen zijn miniem, terwijl het verschil in prijs, als ik Steph mag geloven, toch vrij behoorlijk is. Ik heb geen spijt van mijn keuze voor de J-45, verre van zelfs, maar ik heb de J-35 nooit getest. Ik vraag me af of ik gezwicht zou zijn voor de J-35. Die schoonheid van mij heeft me €1620,- gekost. Een verschil van?
    De j45 kostm nieuw om en nabij de 1900€ tegenwoordig. Een j35 zit op 1350€ uit mijn hoofd. Aanzienlijk verschil wel toch. Als ik over een paar maanden ben afgestudeerd ga ik ook eens op zoek maar een fatsoenlijke akkoest. J35 staat zeker op mijn to test lijstje, evenals de j45, waar ik nu een aantal keren op heb mogen spelen.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Nou vind ik Taylor in het lagere segment sowiezo erg tegenvallen voor het geld dat je er voor neerteld, er zijn goedkopere, veeeeeel beter klinkende gitaren als de 314.
    Mvgr Dirk Jan

    Mee eens, vanaf de plank iig.. Ik heb wel laatst op een 7 jaar oude 314 gespeeld en daar was ik wel zwaar van onder de indruk, heerlijke gitaar! Ik ben er echt geen fan van, maar blijkbaar hebben ze wat jaartjes nodig om tot hun recht te komen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    De j45 kostm nieuw om en nabij de 1900€ tegenwoordig. Een j35 zit op 1350€ uit mijn hoofd. Aanzienlijk verschil wel toch.
    Laat je niet gek maken hè? Mijn J-45 had ook een prijskaartje van bijna €1900,- en ik heb overal gekeken op het web, maar ik kon er ook nergens goedkoper aankomen. En toch heb ik 'm voor €1620,- mee kunnen nemen. Kwestie van slim onderhandelen.
    Aan de andere kant, ik had de J-35, als ze 'm destijds überhaupt hadden gehad (en dat was dus niet het geval) misschien ook voor €1100,- kunnen meenemen. Het verschil blijft dus groot.

    Ondertussen (ik heb even teruggelezen) begrijp ik waarom Steph heeft gekozen voor de 35 ipv de 45. Grappig. Ik twijfelde even over de 45 omdat ik 'm juist iets te overweldigend vond in het laag. Pas toen het fabriekssetje snaren er af ging en de gitaar werd voorzien van een vers setje goede snaren was ik echt definitief overtuigd van de kwaliteit van de J-45. En nog steeds.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Wellicht vanavond ook een J-35 voor mij! I'll be back met nieuws!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  7. #27

    Standaard

    Welkom in de wereld van Gibson gitaren. Laatst heb ik er een gekocht bij The Fellowship of acoustics in Bergentheim. Als je daar naar toe gaat kijk je je ogen uit. En tja, je verlaat de zaak niet zonder.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faith Bekijk bericht
    Welkom in de wereld van Gibson gitaren. Laatst heb ik er een gekocht bij The Fellowship of acoustics in Bergentheim. Als je daar naar toe gaat kijk je je ogen uit. En tja, je verlaat de zaak niet zonder.
    Als ik een nieuwe had gekocht was ik ook zeker daar gaan kijken inderdaad. Maar kwam de mijne voor een leuke prijs tweedehands tegen!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Wel testen hè, zeker bij akoestische Gibsons!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c Bekijk bericht
    Mooi zeg ! Is het verschil met de J-45 louter kosmetisch of is er meer aan de hand?
    Je hebt het misschien al gezien, maar deze man probeert ook wat meer uitleg te geven hierover.

    https://www.youtube.com/watch?v=8ePmR2WMUMk
    goedkope contrabass gezocht!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top