Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: Gibson J35

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Ik heb een hele tijd terug ooit eens op een J45 gespeeld en vond dat toen goed klinken. Ik had toen echter net een Taylor 314 gekocht dus die gitaar laten staan. Nu valt mijn Taylor behoorlijk tegen. Ik heb toch liever een voller klinkende gitaar. Zou een J35/45 dan een optie zijn. Verschillen ze veel ten opzichte van een OM model?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
    Ik heb een hele tijd terug ooit eens op een J45 gespeeld en vond dat toen goed klinken. Ik had toen echter net een Taylor 314 gekocht dus die gitaar laten staan. Nu valt mijn Taylor behoorlijk tegen. Ik heb toch liever een voller klinkende gitaar. Zou een J35/45 dan een optie zijn. Verschillen ze veel ten opzichte van een OM model?
    Hee,
    Persoonlijk vindt ik een J35 voller klinken, de neck is ook en stuk dikker.
    Bij een 314 heb je (dacht ik) wel een cutaway.
    Nou kan het natuurlijk ook exemplarisch zijn, maar de Taylors die ik gehoord heb, vondt ik vaak te helder/fris in het hoog, en te weinig body hebben. Dit is natuurlijk ook heel persoonlijk...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
    Ik heb een hele tijd terug ooit eens op een J45 gespeeld en vond dat toen goed klinken. Ik had toen echter net een Taylor 314 gekocht dus die gitaar laten staan. Nu valt mijn Taylor behoorlijk tegen. Ik heb toch liever een voller klinkende gitaar. Zou een J35/45 dan een optie zijn. Verschillen ze veel ten opzichte van een OM model?
    De 314 is een Grand Auditorium. En heeft een stuk kleinere body als een J35/45. Dat alleen al levert minder geluid op. En een heel ander karakter geluid. OM's en GA's zijn meer toegespitst op fingerstyle en de (ss)dreads meer op begeleiding, strumming. Ze zijn oorspronkelijk gemaakt voor de enorme projectie, om de bij de rest van de band te kunnen blijven. Als je de boomyness van een (ss) dread wilt, daar kan bijna geen OM of GA tegenop..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 14 november 2013 om 10:11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Een 314 heeft Sapele body en sides met een maple top. De J35/45 heeft mahonie body. Verschilt in geluid. Ook de bodygrootte doet verschil in klank.
    NB! Ik heb samen met een maatje een tijdje gezocht naar een J45/35 en diverse zaken in NL en Duitsland afgestruind. Er waren grote variaties in klank aanwezig. Uiteindelijk eentje gekocht in Enschede ( American Guitarstore ) die echt heel goed klonk. Die bleek gebruikt te zijn , maar zonder sporen. Echt constant zoals Taylor is Gibson niet.
    De Gibson heeft de eigenschap pas goed te klinken als ie echt op z`n donder krijgt trouwens. Afstellen was trouwens ook een vak.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Een 314 heeft Sapele body en sides met een maple top. De J35/45 heeft mahonie body. Verschilt in geluid. Ook de bodygrootte doet verschil in klank.
    NB! Ik heb samen met een maatje een tijdje gezocht naar een J45/35 en diverse zaken in NL en Duitsland afgestruind. Er waren grote variaties in klank aanwezig. Uiteindelijk eentje gekocht in Enschede ( American Guitarstore ) die echt heel goed klonk. Die bleek gebruikt te zijn , maar zonder sporen. Echt constant zoals Taylor is Gibson niet.
    De Gibson heeft de eigenschap pas goed te klinken als ie echt op z`n donder krijgt trouwens. Afstellen was trouwens ook een vak.
    Zullen we er een Sitka spruce top van maken? Maple top zal weinig geluid geven. Sapele is een mahoniesoort en dat ligt in dezelfde lijn als "gewoon" mahonie.. Het zal iets anders zijn..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Er waren grote variaties in klank aanwezig.
    Klopt helemaal!
    Ik had zowel juweeltjes als kachelhout qua klank, maar ook in afwerking gezien.
    Ongeacht de prijzen...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Rizz,
    Dank je , je hebt gelijk. Sitka is trouwens ook familie van vuren...
    Het Sapele klinkt iets anders. Het is ook goedkoper.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #18

    Standaard

    Sitka is een fijnspar. Groot hout van spar is bekend als vuren.

    Maple is esdoorn en dat is weer iets heel anders.

    Sapele is Afrikaans mahonie en ik vraag me werkelijk of of iemand met een blinddoek op het verschil gaat horen met Honduras mahonie. Ik vind de tekening van Honduras wel mooier. Het prijsverschil tussen Sapele en Honduras mahonie is vooral ingegeven door de beschikbaarheid, volgens mij.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vraag me eigenlijk af hoe groot het klankverschil is met de J-45. De verschillen zijn miniem, terwijl het verschil in prijs, als ik Steph mag geloven, toch vrij behoorlijk is. Ik heb geen spijt van mijn keuze voor de J-45, verre van zelfs, maar ik heb de J-35 nooit getest. Ik vraag me af of ik gezwicht zou zijn voor de J-35. Die schoonheid van mij heeft me €1620,- gekost. Een verschil van?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    De 314 is een Grand Auditorium. En heeft een stuk kleinere body als een J35/45. Dat alleen al levert minder geluid op. En een heel ander karakter geluid. OM's en GA's zijn meer toegespitst op fingerstyle en de (ss)dreads meer op begeleiding, strumming. Ze zijn oorspronkelijk gemaakt voor de enorme projectie, om de bij de rest van de band te kunnen blijven. Als je de boomyness van een (ss) dread wilt, daar kan bijna geen OM of GA tegenop..
    Nou vind ik Taylor in het lagere segment sowiezo erg tegenvallen voor het geld dat je er voor neerteld, er zijn goedkopere, veeeeeel beter klinkende gitaren als de 314.
    Mvgr Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top