Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41

Discussie: Gibson J35

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    De J35 is dus eigenlijk half AJ en half J45 en daarmee dus weer een heel nieuw model met een eigen geluid. De bracing, brug en slagplaat komen van de AJ, De bodyvorm en mahonie zij en achterkanten van de J45, de hals is dus echt uniek voor de J35 en daarmee is de keuze weer wat ruimer geworden want het voelt en klinkt weer anders, ik zou zeggen een beetje tussen een AJ en een J45 in.

    Prijsverschil zit zo te zien voornamelijk in lak en afwerking, mat i.p.v. glanzend afgewerkt, merk-sticker i.p.v. inleg, goedkopere stemmechanieken en materiaal voor brugzadel (plastik i.p.v. tusq) en topkam en dat soort dingen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    De J35 heeft hoogglans cellulose, maar is alleen verkrijgbaar in naturel i.p.v. sunburst op de J45.
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    De J35 is dus eigenlijk half AJ en half J45 en daarmee dus weer een heel nieuw model met een eigen geluid. De bracing, brug en slagplaat komen van de AJ, De bodyvorm en mahonie zij en achterkanten van de J45, de hals is dus echt uniek voor de J35 en daarmee is de keuze weer wat ruimer geworden want het voelt en klinkt weer anders, ik zou zeggen een beetje tussen een AJ en een J45 in.

    Prijsverschil zit zo te zien voornamelijk in lak en afwerking, mat i.p.v. glanzend afgewerkt, merk-sticker i.p.v. inleg, goedkopere stemmechanieken en materiaal voor brugzadel (plastik i.p.v. tusq) en topkam en dat soort dingen.
    het is gewoon een model dat gibson in de jaren 30 heeft geintroduceerd, en de 35 slaat op de toenmalige prijs in $. De huidige versie is geen 1:1 replica van dat model. Klinkt echt anders (voor mij zeker niet minder) dan een j45. En de mijne heeft gewoon tusq hoor, weet niet waar je dat plastic vandaan haalt....
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Dacht dat ik Tony dat hoorde zeggen maar hij zegt inderdaad "tusq saddle and plastic pin's" dus verkeerd verstaan, sorry hoor .

    De originele J35 is inderdaad geintroduceerd als de "budget" versie van de AJ dus dat die veel stijl-overeenkomsten hebben is logisch. Als ik de historische verhalen lees kreeg de J35 juist een zwaardere bracing met een gewone X-vorm, afhankelijk van het bouwjaar soms wel en soms niet "scalloped". Uit die bracing is de J45 onstaan dus dat de J35 nu alsnog de bracing van de AJ heeft gekregen is dus niet historisch correct maar wel logisch want dat is de reden dat de huidige J35 nu anders klinkt dan de J45.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Ah dat zou inderdaad wel kunnen. Zo goed heb ik mijn facts ook niet paraat Groot verschil tussen de AJ en de J35/45 is het feit dat de AJ longscale is en de J35/45 short. Ik vind dat laatste erg fijn spelen!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    De AJ is wel op meer punten anders, inderdaad 25.5" modified-V hals en natuurlijk Rosewood back and sides (zoals normaal Bij Gibson gooien ze graag alles door elkaar en is er nu ook een mahonie versie van de AJ ). De originele J35 had overigens ook die modified-V hals maar dan in 24.75". Een ander verschil zit in de body-vorm, bij de AJ verloopt de diepte van de klankkast meer, is dus platter bij de hals en dikker aan de achterkant. Dat had de originele J35 ook en sommige jaargangen hadden ook een minder diepe kast, pas bij de J45 kwam de huidige klankkast die dus minder verloopt in diepte van hals-kant naar achterkant.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Dit is mijn pas gebouwde J45. Ik had graag een AJ gebouwd maar daarvan zijn geen plannen te vinden. Ik vind het overigens wel straf dat een relatief klein verschil in bracing zo veel uitmaakt, toch als ik luister naar de vergelijking in de clip.
    Unlike de J45 heb ik voor deze walnut voor back en sides gebruikt. neck is wel weer mahonie. Ze klinkt super, alleen had ik lang niet meer op dreads gespeeld en valt de grootte van zo'n body me toch weer tegen. [IMG]IMG_6086 by barnnno, on Flickr[/IMG]

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Mooi gemaakt zeg!
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Barno,
    Mooi stukje werk.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dit is mijn pas gebouwde J45. Ik had graag een AJ gebouwd maar daarvan zijn geen plannen te vinden. Ik vind het overigens wel straf dat een relatief klein verschil in bracing zo veel uitmaakt, toch als ik luister naar de vergelijking in de clip.
    Unlike de J45 heb ik voor deze walnut voor back en sides gebruikt. neck is wel weer mahonie. Ze klinkt super, alleen had ik lang niet meer op dreads gespeeld en valt de grootte van zo'n body me toch weer tegen. [IMG]IMG_6086 by barnnno, on Flickr[/IMG]
    heel gaaf! Verdient een quote!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top