Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 132
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Hé Grizzly,

    Leuke filmpjes. Leerzaam. Maar wat ik wel graag zou willen zien is een paar foto's van je jig om dat stammetje mee te zagen. Met name hoe jij de stam klemt. Heb je daar een paar foto's van?

    Groet,
    Arne

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Ik vond dit filmpje dat nog eens EXTRA onderstreept waar de tanden van je lintzaag moeten zijn om geen bandsawdrift te krijgen.
    Dat is toch echt in het midden van het rubber op je wiel.
    Ik heb het filmpje bekeken. Toch wil ik een kanttekening maken. Ik bezit twee lintzaagmachines; een Huvema en een Meber. De Huvema heeft gebolde wielen, daar moet de zaag in het midden lopen. De Meber heeft vlakke wielen. Daar moet de vertanding voor het wiel lopen. Doe ik dat niet bij de Meber, dan blijft er van de rubber coat op het wiel niets over.

    Groet,
    Arne

  3. #103

    Standaard

    Deze opmerking zou wel eens heel erg bingo (!) kunnen zijn, Enra. Twintig jaar lang kreeg ik te horen van leraars en werkgevers dat de tanden van een zaaglint zich net buiten de wielen moesten bevinden. En dat waren inderdaad telkens wielen met een platte/vlakke rubberlaag..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enra Bekijk bericht
    Hé Grizzly,

    Leuke filmpjes. Leerzaam. Maar wat ik wel graag zou willen zien is een paar foto's van je jig om dat stammetje mee te zagen. Met name hoe jij de stam klemt. Heb je daar een paar foto's van?

    Groet,
    Arne

    Hi Enra,
    Ik kan je een bouwtekening sturen met alle maten. Staat op de Felder site.
    De stam wordt op zijn plek gehouden door een paar schroeven die aan beide kanten uitsteken en aan de kopse kanten in het hout dringen.

    Ik dacht trouwens dat alle moderne lintzagen waren voorzien van wielen met een lichte bolling.
    Het lijkt me, dat het lint op vlakke wielen erg moeilijk op zijn plaats te houden is.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Hi Enra,
    Ik kan je een bouwtekening sturen met alle maten. Staat op de Felder site.
    De stam wordt op zijn plek gehouden door een paar schroeven die aan beide kanten uitsteken en aan de kopse kanten in het hout dringen.

    Ik dacht trouwens dat alle moderne lintzagen waren voorzien van wielen met een lichte bolling.
    Het lijkt me, dat het lint op vlakke wielen erg moeilijk op zijn plaats te houden is.
    Die bouwtekening wil ik wel graag ontvangen. Wat betreft vlakke wielen... Nee, hij loopt er niet vanaf en blijft ook keurig op zijn plek. Ik controleer dat met regelmaat omdat ik eens gezien heb hoe een zaag eraf liep bij een bandzaag (grote broertje van lintzaag). Dat wil ik natuurlijk niet. Denk dat het ook te maken heeft met een goede spanning en wellicht goede afstelling, maar daar weet jij dacht ik genoeg over.

    Groet,
    Arne

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Je hebt privé bericht
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  7. #107

    Standaard

    Sinds een aantal dagen ben ik de trotse eigenaar van een Felder 510, deze felder heeft de nieuwe geleiding van deze fabricant : keramisch !! Werkt tot op heden erg prettig, je kan de geleiding nu echt superstrak instellen en zodoende heb je haast geen last van een wiebelend zaaglint..
    Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Keramisch! Daar heb ik over gelezen. Kom graag een keertje kijken!

    Groet,
    Arne

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Hio Rick,

    Kun jij eens kijken of bij jouw de rubber banden op de wielen zijn gelijmd?

    Ik heb altijd gehoord dat banden van rubber op de wielen gelijmd worden, omdat ze anders door de middelpuntvliedende kracht zouden uitrekken en eraf kunnen lopen. (in extreme gevallen zelfs een uitgerekt stukje dubbelgevouwen rubber tussen het lint en het wiel kan komen zitten, waardoor de boel eraf loopt of breekt.)

    Ik heb de laatste tijd namelijk wat moeite om de boel recht te houden met zagen. (alles perfect afgesteld. tanden midden op of vooraan maakt niet uit)
    Als je aan het resawen bent met planken van meer dan 20cm verloopt het lint steeds meer (boven en onder ongelijk tot wel 2 a 3mm)


    (ps, dit plankje verzagen was niet erg, er zaten toch wat wormgaten in)

    Gister knalde het lint ineens kapot met een stuk van 15cm er tussenuit.

    Deur open en de rubber band bleek eraf te liggen.

    Vandaag nagelnieuw ongebruikt zaaglint erop, band weer netjes in het midden en zagen.
    Na 25cm zagen, weer het zelfde. Zaaglint verloopt ineens sterk naar binnen.
    Boel stop gezet en deur open. Ja hoor, de rubberband ligt half naar achter van het wiel.


    Ik weet dat silicone banden niet gelijmd hoeven worden, maar rubber???
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Die van mij, op mijn Meber lintzaag zitten volgens mij NIET verlijmd.

    Groet,
    Arne

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top