Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard Veenendaal 2013 verkocht, maar gekocht: 2 Dano Longhorns en een Mosrite copy

    Gisteren stond ik met een stand op de beurs in Veenendaal.
    Ik had veel nieuwe onderdelen mee (heb een groot gedeelte van de boedel van Big One Zwolle overgenomen) en een paar gitaren.
    Het was gezellig druk en redelijk wat mensen bij de stand gehad van alle leeftijden.
    Aan onderdelen heb ik redelijk wat verkocht, maar ik heb nog heel veel over en wellicht ga ik ook dit jaar weer naar de Noordergitaardag, indien die weer wordt gehouden.

    Enfin, nog voordat de beurs geopend was even rustig alle stands langsgelopen en gelijk mijn eerste slag geslagen en een Dynalectron Longhorn gekocht uit 1966.
    Een zeer mooie in italië gemaakte kopie van de Dano Longhorn en deze rakker heeft 31 frets (oudste shredmodel ter wereld?)
    Ik wilde altijd al een longhorn in gitaar uitvoering hebben en de prijs was heel ok en dus maar gelijk gekocht.
    Aan het einde van de dag waren er ook nog twee longhorn basjes te koop, te weten een Chinees exemplaar en een oudere Koreaanse re-issue.
    Na enige vergelijking kon ik stellen dat de Koreaan veel beter was en deze dus ook gekocht, hij is als nieuw en speelt erg lekker, ik speel erop, gebruikmakend van een plectrum en dat dat gaat prima en deze Dano heeft "de knor"!
    Als laatste ook nog een Japanse Mosrite kopie gekocht uit 1967, gemaakt door Teisco.
    De gitaar klinkt en speelt lekker, elementen erg high output en de hals is lekker dik.
    Het enige wat ontbreekt is de tremolo en daarom wil ik er een Bigsby B5, of eeb japanse kloon hiervan op gaan zetten (dus wie er eentje heeft en deze wil verkopen, stuur mij even een PM).

    een paar foto's:








  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard








  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Mooi die longhorns

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Vet gaaf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Weer niets verdiend dus!

    Maar wel mooie gitaartjes

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    31 frets!! tsjonge, dan moet je niet al te dikke vingers hebben.......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Die Mo copy is een leuke score. De Dano's ook natuurlijk. Goed geboerd.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Die Mo copy is een leuke score. De Dano's ook natuurlijk. Goed geboerd.
    Tja, ik wilde al een behoorlijke lange tijd een Mosritecopy hebben, maar zo vaak zie je ze niet.
    Er zit nog wel wat werk aan, zoals het monteren van een nieuwe Bigsby en de frets crownen, maar de basis is goed.
    De Dano's stonden al heel lang op mijn verlanglijstje, bij de bassen wilde ik persee een Koreaanse re-issue hebben en na gisteren weet ik ook waarom en ik had al een paar keer geboden op Dano bassen op MP, maar greep net elke keer mis.
    De Longhorn gitaar stond al jaren op mijn lijstje, maar ik wilde een oudje en met 31 frets en die zijn erg dun gezaaid, maar ik heb hem!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wow, die Teisco Mosrite kopie ziet er behoorlijk bruut uit. Gave kleur ook. Mojo all the way. Lekkere leeftijden ook.
    Maar stelt die Teisco kwalitatief gezien ook nog iets voor? En hoe is het geluid?
    En zijn deze voor je almaar uitdijende persoonlijke collectie, of flikker je ze straks weer in de verkoop?

    Edit: Verhips, je had je antwoord al gegeven toen ik nog aan het typen was.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 30 september 2013 om 02:02
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10

    Standaard

    Gefeliciteerd.

    Die 6 string is een guitarlin. Een samentrekking tussen guitar en mandolin.

    Mijn kennis daarover is niet 100% exact.

    Ooit tussen 57 of 58 en 68 gemaakt. Enkele honderden. En vervolgens tussen 2001 en 2003 of zo nog eens.
    Nooit de meest succesvolle Danella. Maar het maakt m wel aparter.
    Naar mijn smaak is deze uit de laatste serie, te zien aan nekverbinding en knoppen.

    Mijn Korea bas heeft een 3 standen toggle en een enkele volume en tone pot, verder vrijwel identiek.
    Fraaie 'Mosrite'. Missie geslaagd zou ik denken.

    Veel plezier ermee.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top