Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Chinese meuk???

  1. #21

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Ik heb zelf een Sigma DR-41 gekocht....made in china.
    Ik ben bijzonder onder de indruk van deze gitaar, ziet voelt en klinkt niet als rommel
    Ben er erg blij mee en koste +_ € 500

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door discoverynl Bekijk bericht
    Hoi allemaal,

    Ik heb zelf een Sigma DR-41 gekocht....made in china.
    Ik ben bijzonder onder de indruk van deze gitaar, ziet voelt en klinkt niet als rommel
    Ben er erg blij mee en koste +_ € 500
    Neuh, maar dat hoef je ook niet te verwachten van een Sigma. Daar zit gewoon een goede kwaliteitscontrole achter. Ik heb zelf op een OM van Sigma gespeeld en dat was helemaal niet verkeerd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    13 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    64

    Standaard

    Mayson is inderdaad 'made in China', maar zeker geen meuk en ook niet door kinderhanden gemaakt (ik werk bij de importeur hier in NL). Dit zijn vooroordelen (die natuurlijk ook ergens op zijn gebaseerd). Maar bij Mayson wordt er echt nagedacht over alle aspecten van de gitaren en ze worden met zorg en precisie gemaakt en er is ook zeker een degelijke kwaliteitscontrole, in China al, en daarna worden ze hier ook nog een gecontroleerd en afgesteld voordat ze naar de winkel gaan.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.925

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montis Bekijk bericht
    Mayson is inderdaad 'made in China' (ik werk bij de importeur hier in NL).
    Dan wordt je zeker nogal afgebeuld op je werk, gezien het feit dat je pas na op de kop af drie jaar sinds de laatste bijdrage de tijd vind om een reactie te plaatsen .

    Groet, Jan.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik heb al enkele jaren een Farida D67, made in China. Rond de €1000, Het is een "Kopie"van de Martin D45. De specs liegen er niet om:
    Top- massive Engelmann spar (Fichte)/ Kast- Massief palisander (Indian Rosewood/ Hals uit èèn stuk Mahonie/ Toets en brug Ebben/
    Toestsinleg en klankkast randen Greenabalone "tree of live" (moet je van houden)/ stemmechaniek Goto 510.
    Met Elixir snaren light 012-053 erop klinkt deze lieverd geweldig. Beter dan de Martin vind ik persoonlijk.
    De afwerking is perfekt. Ik heb haar in de winkel (Kees Dee) aangeschaft puur op de klank hoewel ik ik ervan uit ging dat het Chinese meuk zou zijn. Nee, die Chinezen hebben snel en veel geleerd en leveren prima gitaren af.
    groet, Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Recentelijk 2 gitaren van Recording King gekocht, beide MIC. Een Dirty 30s resonator, 200 nieuw, echt te gek voor dat geld. En een RS-626 2dehands. Een Martin OOO-28 copy, 12 fretter dus. Dikke V neck, is FF wennen, barre akkoorden zijn een uitdaging zeg maar Maar volledig massief hout, mooie balans tussen laag en hoog, Misi element (met oplaadbare accu, geen batterijen meer!), dikke koffer erbij. OK ik ben nog even naar de luthier geweest voor een afstelbeurtje, de axie was wat hoog, hij speelt nu prima. Zelfs als ik dat meereken is het nog altijd een koopje.

    Ik heb ook een Blueridge 12 fretter geprobeerd, richting de 700 nieuw, ook MIC, klonk echt als een kanon, geweldige gitaar. Laat je dus niet afschrikken door MIC. Ze kunnen het daar echt wel. Het echte lage lonenwerk gaat trouwens al richting Indonesie en ZO Azie. Net een racefiets gekocht, is Made in Cambodja.

  7. #27

    Standaard

    Ik blijf me in dit draadje verbazen hoe gemakkelijk alles over 1 kam wordt gescheerd. "In Sina hebben ze veel geleerd enzo". Suggererend dat alle bedrijven in Sina blijkbaar hetzelfde afwerkingsniveau af zouden leveren.

    Er zijn Sineese bedrijven die idd prima spullen op een topafwerkingsniveau afleveren. En er zijn in Sinabedrijven die absolute meuk afleveren. Als ik even een search bij Bax doe op elektrische gitaren kan ik op 79 euro instappen. Ik ga er daarbij voor het gemak even vanuit dat het een MIC produkt is. Maar meer; is er iemand op dit forum die zin heeft om zoiets het voordeel van de twijfel te geven. Op kwaliteit van materialen, bespeelbaarheid, werkomstandigheden van de fabrieksarbeiders etc dus.


    Ja, maar dat kan ook Indonesie of Cambodja zijn! Klopt. Maar als ik dezelfde "alles over 1 kam" gedachtenlogica volg maken ze in Indonesie ook alleeen maar topinstrumenten. Dat baseer ik op de, ook al weer 15 jaar ouwe, Soundgear bas van m'm meisje.

    Dus, Wanneer is Made in Sina leuk, en dat lees je in dit draadje eigenlijk overal tussen de regels door? Als je gaat kijken naar producten in de wat hogere prijsklasses. Waar dus ruimte is voor een knappe kwaliteitscontrole.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    "Sina", "Sineese"....???

    Moeten we nu lachen ofzo???



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Sinees is best lekker!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    "Sina", "Sineese"....???

    Moeten we nu lachen ofzo???



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee. Jij in elk geval zeker niet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top