Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Probeer wat dingen uit te sluiten:
    1. Als je de finetuners niet gebruikt en dus alleen stemt middels de tuners en de toplock niet vast draait. Speelt het probleem dan ook?
    2. Toplock vast en alleen stemmen met de finetuners.
    3. Toplock vast, finetuners gebruiken, maar brug fixeren met desnoods een stapeltje plectra of een goed passend stuk hout

  2. #12

    Standaard

    Waarschijnlijk een overbodige post maar: heb je de toplock met de hand vast gezet of met een inbussleutel?
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

  3. #13

    Standaard

    Toplock staat supervast en natuurlijk met een imbus.... Welke @€&$# doet het nu alleen met de hand
    Ik gebruik de finetuners wel om te stemmen.
    Ik gebruik een korg dtr 1000 racktuner.
    Nu alle snaren staan goed behalve altijd die dikke B.
    Echt raar
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #14

    Standaard

    Dus je hebt met de toplock goed vast, na het stemmen met de finetuners dat de lage B heel snel ontstemt of krijg je hem überhaupt niet goed gestemd?

  5. #15

    Standaard

    Ik krijg hem gestemd maar dat is na een paar seconden spelen weer over...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #16

    Standaard

    Zet je brug eens vast via de achterkant met behulp van wat plectra of een stukje hout dat enigszins op maat is. Daarna even goed opnieuw stemmen en kijken of het probleem zich weer voor doet. Normaal zou ik zoals Orpheo denken aan een topkam probleem (Gibson G-spot iemand?), dit is echter met een toplock op extremiteiten na uitgezonderd. De toplock ziet er neem ik aan nog goed uit, de snaren sluiten goed aan op de onderkant en de "topjes" zitten ook nog fatsoenlijk? Dit lijkt mijner inziens op een probleem met je brug/zadels. Als het probleem zich ook nog voordoet met een gefixeerde brug, moet je even naar de finetuners/zadels kijken.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Probeer eens een nieuwe snaar, soms heb je pech dat er een slechte snaar in je setje zit: problemen met intoneren, stemmen, e.d.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Mijn ervaring is dat je die lage b ook veel meer moet rekken dan de rest. Ik speel al sinds 94 op een 7snaar en had in het begin ook last dat die b niet deed wat ik wilde. Stem ook altijd de snaar omhoog. Niet naar beneden. Als hij te hoog staat eerst te laag stemmen en dan weer omhoog naar de goede pitch.
    Ik stem de B ook altijd als laatste van de 7. Hij heeft de laagste spanning en trekt het minste aan het blok.

    Verder kan je eens kijken naar je zadel. Als je snaar te strak in de inkeping in het zadel zit (hij is natuurlijk vrij dik) sla je hem met iedere aanslag vaster en kan hij dus hoger gaan klinken. Ik heb mijn zadel iets wijder moeten maken voor mij .060.

  9. #19

    Standaard

    bedankt voor de tips!
    srry dat ik niet meer gereageerd heb in dit topic maar ik ben niet meer thuis geweest.
    nu ben ik net terug thuis en ga proberen de Ibanez vandaag in orde te maken.
    ik laat nog wel iets weten vandaag.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  10. #20

    Standaard

    Om de finetuners "uit te sluiten" zou je ook voordat je de gitaar stemt eerst de finetuners helemaal in kunnen draaien (of uit for that matter). Zover tot ze niet verder kunnen. Dan je gitaar puur met je headstock tuners stemmen en je locking nut probere vast te draaien en dan zo dat je gitaar niet verstemd. Dan kijken of ie op stemming blijft.
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top