Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Daar heb je volgens mij een punt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Hee ik heb nu die SD pickups er een paar dagen in zitten, en ik moet zeggen dat ze heel goed bevallen! Het is er echt een stuk fijnere gitaar van geworden. Net mee gerepeteerd in mijn Franse Chanson bandje, en het klinkt heel fijn warm enzo over mijn Marshall DSL, wat nou niet echt een warme versterker is. Ik ben er blij mee!
    Nu nog een Buzzstop en mettertijd een betere brug op en dan ben ik vet blij! Het is een heel fijne gitaar! Dikke aanrader

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Waarom een buzzstop? En beviel de humbucker toch niet?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Als er idd 1m pots in zitten, zal het geluid daardoor een stuk dunner worden. Setje 500k pots zal al een hoop doen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nee, die humbucker deed het hem niet voor mij. Zal ook liggen aan het feit dat het een cheapo Epiphone pickup was. Maar die Duncans klinken echt heel fijn! Vandaag op school heb ik 'm bij me en zit de hele dag in de repetitieruimte, dus kan hem mooi even aan de tand voelen.
    Buzzstop lijkt me qua feel wat fijner. Ik moet zeggen dat het shimmen van de hals al heel veel hielp voor mij, maar die buzzstop maakt het helemaal af denk ik. Grotere hoek hoe de snaren over de brug lopen = minder bijgeluiden, betere feel en meer sustain. Denk ik. We gaan het zien!
    Ik heb er nu 250k in zitten. Veel fijner. Die 1meg word het me een beetje te schel van. Niet zo'n fijne sound.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 24 september 2013 om 11:42

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Buzz stop is ook vooral handig voor als je geen andere brug wil en zo snel mogelijk van de Jazzmaster sound af wil
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    ..en dat valt in mijn beleving weer enorm mee. In mijn beleving, hé?

  8. #18

    Standaard

    Een jazzmaster hoort gewoon een beetje te rammelen, das de charme van dat ding. Ik heb trouwens nooit het gevoel gehad dat ik een tekort aan sustain had bij mijn beide jazzmasters. Mijn Japanse Jazzie heeft ondertussen wel graphtech zadels omdat er maar snaren bleven breken, mijn USA'er heeft gewoon de originele oude brug er nog op zitten.
    Ik blijf me trouwens verbazen over de helderheid van een jazzmaster, vol en warm maar toch genoeg boventonen om heerlijk door de mix heen te prikken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top