Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Window of my eyes

  1. #1

    Standaard Window of my eyes

    Weinig gitaar, en één van de weinige solo's die vaststaat voor mij. Onmogelijk schema om op te improviseren, ik weet niet wat Brood gerookt had toen hij dit schreef maar daar werd hij wel creatief van... Ook niet de originele solo van Eelco Gelling trouwens, die kon ik maar niet onthouden. Uiteindelijk iets verzonnen met slide en de dubbelgrepen waarmee Eelco zijn solo speelde als een soort eerbetoon aan Eelco


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goeie baard Harald - En het blijft een lekker bandje wat je daar hebt, ik zou er zo in mee willen spelen !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Leuk Harald. Het had niet veel gescheeld of ik was er ook bij geweest.
    De avond ervoor ben ik nog wel even naar IJsseljazz geweest; o.a. Erwin Nyhoff gezien.

  4. #4

    Standaard

    Chique!
    Het is natuurlijk ook een lastig nummer, alleen al omdat het zich onttrekt aan gangbare structuren zoals coupletten (evt. bruggetjes) en refreinen.

    Ik vind je solo mooi, maar wel een beetje erg ingetogen. Een beetje meer vlam in da pijp zou misschien wel mooi zijn.

    Verder tsja, flik dit allemaal maar live. Niet bij wijze van toevalstreffer, maar constant: Wereld band! Ga ik in mijn volgende leven ook doen, in zo'n bandje. Leuk!
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Harald, ik vind je solo erg goed; past precies bij dit nummer. Compliment!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Harald, ik vind je solo erg goed; past precies bij dit nummer. Compliment!
    Juist!!! Blijft een geweldig nummer. Ook goed gezongen. Ik ben niet altijd kapot van haar stem maar haar stem past hier goed bij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Prachtig nummer, lang niet gehoord, mooie solo!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2012
    Locatie
    Wieertse
    Berichten
    973

    Standaard

    Hi,

    Weinig aan toe toevoegen wat hierboven al is geschreven...

    Mooi,het is een mooi nummer,en mooi gespeeld door jou band...is inderdaad weinig gitaar,maar wat er is.....is prachtig....


    Groet,
    Marco


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2
    Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was

  9. #9

    Standaard

    Bedankt allemaal!

    Heb met dit nummer echt geworsteld, en op een gegeven moment zelfs voorgesteld de gitaarsolo (er zat toen nog een bluesharp solo in) maar weg te laten. Op een gegeven moment bedacht ik om eens iets met slide te proberen, toen wilde het wel. De originele solo van Eelco Gelling is ook erg mooi. Ooit heeft hij het nummer met ons meegespeeld. Hij had geen goede avond, en kon zich deze solo ook niet helemaal herinneren. Wat wel opviel, het was wel duidelijk Gelling die speelde, die dubbelbends, klopte qua sound en feel gelijk. Helaas niet qua noten. Maar ondertussen hangt mijn eigen solo. Dan nog, ben altijd blij als ik de noten al goed heb (wat dat betreft heeft Gus een beetje gelijk, komt ook nog, overigens de gitaar staat ook zacht in de mix hier, zelfde probleem bij de solos in Little Wing trouwens) Daarnaast was ik hier even emotioneel wat aangeslagen. Een kennis had de vrijdag voor het optreden zelfmoord gepleegd, en daar moest ik ineens aan denken bij dit nummer.

    Maar los van het feit dat dit een tricky nummer voor me is (joost mag weten waarom, maar seriously, had de solo van Gelling getabbed en geleerd, maar het plakt gewoon niet) Het is wel een heel mooi nummer. En we krijgen er steevast goede reacties op. Van kippevel tot huilende mensen in het publiek toe.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Het is en blijft een prachtig nummer, wat je er ook mee doet en het is bij mij het enige Cuby nummer dat altijd zal blijven hangen daarboven. Heins speelt een prachtig intro. Mariella zing het prachtig met die doorleefde stem en de solo is helemaal niks mis mee Harald, is een waar tribute aan Eelco Gelling.

    Ik heb dit nummer twee keer opgenomen, een keer met jullie en een keer met Henk Pepping. In die opname speelt Ruben Hoeke de solo letterlijk van Eelco, maar met een ebow en John Schuursma (Brainbox, Rob Hoeke) soleert daar overheen met die bizarre timing van hem.

    Het nummer is een monument en dat zal het altijd blijven, wie het ook doet, het nummer is net als veel Beatle nummers onverwoestbaar en hoe je het ook verbouwt, het blijft altijd overeind en dat is genialiteit en grote klasse.

    Goegedaanjochie!

    Ik heb overigens van beide bands nog de 24 sporen tapes.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top