Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Waardevermindering bij vervangen originele tuners van mooie v uit 93?

    Ik heb zojuist een heerlijk spelende en erg lekker klinkende Gibson flying v gekocht uit 1993, en ziet er nog erg goed uit. Van tevoren had ik bedacht om er locking tuners op te gaan zetten uit gemak, misschien ook waardestijging en ook omdat ik had bedacht dat het de looks zou verbeteren. Nu twijfel ik omdat ik een mooie gitaar heb gekocht van 20 jaar oud. Puur voor mezelf neig ik ertoe om het te doen, en hoewel ik niet denk dat ik de gitaar snel weg zal doen twijfel ik toch omdat ik het een mooie gitaar vind en het bijna zonde vind om er iets aan te doen.
    Ik vraag me af of dit naar jullie mening zonde is of een grote waardevermindering oplevert?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    To hell met waardevermindering, gewoon die tuners er op doen als jij dat beter vindt. 1993 is ook niet bepaald een zwaar vintage jaar hé
    Gewoon de ouwe tuners bijhouden en meeleveren als je'm verkoopt.

    Zelf zie ik niet echt voordelen van locking tuners bij een tremloze gitaar. Ja, je legt je snaren iets sneller op...

  3. #3

    Standaard

    Haha, kijk dat klinkt goed, dat was eigenlijk de reactie die ik nodig had om het gewoon te doen..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    To hell met waardevermindering, gewoon die tuners er op doen als jij dat beter vindt. 1993 is ook niet bepaald een zwaar vintage jaar hé
    Maar wat als over vijf jaar DE nieuwe gitaarmessias opduikt en hij blijkt een 93-er V te spelen?
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    To hell met waardevermindering, gewoon die tuners er op doen als jij dat beter vindt. 1993 is ook niet bepaald een zwaar vintage jaar hé
    Gewoon de ouwe tuners bijhouden en meeleveren als je'm verkoopt.
    Ja, maar als jongere oudere wil ik dan even memoreren aan Tokai. Recenties dat die dingen net zo goed waren als veel amerikaanse strats of gibsons, dat wel. Maar ik vermoed dat je uitgelachen zou worden als je zo'n ding als verzamelobject zou kopen, of niets zou durven veranderen omdat ze later gewild zouden zijn op de tweede hands markt. Je kocht zoiets omdat je de originelen niet kon betalen. Ondertussen doen die Tokais toch leuke prijsjes, zeker als je bedenkt wat ze toen kostten.

    Damn, al die sukkels die hun London City van betere hardware en electronica hebben voorzien

    Een gitaar is om op te spelen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    Moet je de gaten uitboren en nieuwe gaten voor de schroefjes boren? Ik zelf wil alleen maar de originele klusons op mijn gitaren en met mij veel anderen ook. Als de gaten uitgeboord zouden zijn en er nieuwe schroefgaatjes gemaakt zijn zou ik er minder voor zo'n gitaar betalen of van de koop afzien als ik hem van je over zou nemen. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het gaat je, als je hem wilt verkopen meer kosten dan alleen de aanschafprijs van de nieuwe mechanieken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat, als je de intentie hebt om de gitaar naar jouw smaak te maken middels locking tuners, dat je sowieso al niet de intentie hebt om de gitaar door te verkopen. Ik zeg doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
    Moet je de gaten uitboren en nieuwe gaten voor de schroefjes boren? Ik zelf wil alleen maar de originele klusons op mijn gitaren en met mij veel anderen ook. Als de gaten uitgeboord zouden zijn en er nieuwe schroefgaatjes gemaakt zijn zou ik er minder voor zo'n gitaar betalen of van de koop afzien als ik hem van je over zou nemen. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het gaat je, als je hem wilt verkopen meer kosten dan alleen de aanschafprijs van de nieuwe mechanieken.
    Welke mechanieken er op zitten maakt helemaal niets uit voor de waarde ... maar als de kop vol met extra, of extra grote gaten zit zou ik er persoonlijk wel problemen mee hebben.

    Als ik tuners vervang op mijn Gibsons (wat ik ook gedaan heb), vervang ik ze met tuners die exact dezelfde afmetingen hebben.

  9. #9

    Standaard

    Mijn streven zou zijn om locking tuners erop te zetten zonder dat er extra gaatjes geboord moeten worden, of dat er een gaatje uitgeboord moet worden, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik merk dat ik zo blij ben met de gitaar en dat hij er nog zo goed uitziet na 20 jaar ( wat ik al best wel wat vindt) en heerlijk speelt dat ik wat terughoudend ben. Met mijn destijds nieuwe LP traditional was ik een stuk minder voorzichtig. Hoewel ik voor mijn LP in verhouding ( een stuk) meer terug zou krijgen dan voor de V, maakt de relatief mooie staat na 20 jr dus dat ik er als het ware wat respectvoller mee om wil gaan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Grover heeft locking tuners met maar een schroefje welke in een van de twee gaten van de klusons valt. Hoef je niet te boren.

    http://www.thomann.de/nl/grover_rotogrip_502c_chrom.htm

    Mijn broer heeft ze op zijn les paul. Ik heb op mijn explorer de kleinere versie van dit model. Werkt goed.
    Laatst gewijzigd door universe777; 16 september 2013 om 14:46 Reden: aanvulling

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top