Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard Zijn bepaalde humbuckers beter om te splitten dan andere?

    Nadat de verkoop van mij '90 er AR300 zo slecht liep hou ik hem voorlopig maar bij mij. Op dit moment zit er een Rebel Yell in de brug en een Jazz in de halspositie. De AR300 heeft twee push/pulls om de beide humbuckers te splitten. Met de huidige elementen krijg ik geen echte singlecoil-sound als ik ze split. Ik vind het geluid eigenlijk te weinig veranderen.
    Ligt dat aan de deze humbuckers? Zou ik een beter resultaat krijgen met andere pickups? Of zal een gesplitten humbuckers nooit als single coil klinken?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Er is los erg moeilijk aan te komen maar Japanse Matsumoku MMK45 humbuckers blijven goed overeind wanneer gesplit IMHO. Levert bruikbare soundjes op. OK het wordt nooit een Fender natuurlijk.

    SD P-Rails zou je ook eens naar kunnen kijken, humbucker/P90/SC in 1 element. Worden gewoon nieuw gemaakt dus goed aan te komen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jep sommigen splitten beter dan anderen. de JB vind ik bijvoorbeeld niks, maar de alnico2pro, jazz, pearly gates, stagmag klinken lekkerder gesplit dan anderen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Ik lees goede verhalen over de sound van gesplitte Suhr pick-ups.... Ervaringen?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Hmmmm die rebel yell.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Hmmmm die rebel yell.....
    Haha.... Als hij er echt uitgaat ben je de eerste!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is ook de optelsom. Welk hout met welk element, maar vooral voorkeur natuurlijk. In de signature Explorer van Bill Kelliher zitten splitbare Lace Nitro Hemi humbuckers. High output en keramisch, niet iets waar ik in ieder geval bij verwacht dat dat geschikt is om te splitten. Maar het mahonie icm deze elementen doen het toch vrij goed schijnt (niet zelf ondervonden).

    Ik heb zelf een JB in een Ibanez Roadstar strat gehad, ook splitbaar en dat ging erg goed. Al had ik altijd de voorkeur voor het humbuckergeluid. Binnenkort ga ik daar een SD Distortion inzetten, kijken hoe dat werkt.

  8. #8

    Standaard

    Op een zeker moment was splitten THE thing. Met als gevolg dat je allemaal kloterig iel klinkende gitaren kreeg.
    De laatste tijd zijn de betere personen/huizen er wel achter dat je de ene helft beter wat vetter kunt wikkelen.

    Dan blijft de vetter gewikkelde helft staan en heb je tenminste een mooi single coil geluid over.

    Welke je gaat kiezen? Maar mijn keus zou zeker vallen op een asymmetrisch gewikkelde pup.

    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Ik heb het idee dat ze met de PRS 408 pas echt werk van hebben gemaakt, ook die verschillende element breedte voelt van die hebben er eindelijk eens echt wat over nagedacht hoe beiden te laten klinken ipv gewoon ff simpel splitten.

    Maarja misschien geloof ik teveel in marketing youtube filmpjes.. dat kan ook
    Heb er nog nooit op gespeeld, maar dacht wel ff goh leuke innovatie.
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de Suhrs zijn inderdaad (erg) goed te splitten, de puppies op de PRS swampash ook maar dat vraagt nog wat sleutelen achteraf (in ieder geval op de versie met een 3 standenschakelaar)
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top