Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 108
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ach, ik heb een tijdje met een Arp Avatar gespeeld, dat was in de tijd dat een actief pickupje voor een basgitaar al heel gewaagd was. En daarna nog een Dan Armstrong van plexi. Toen de Bond gitaar verscheen heb ik hem laten passeren, veel te duur.

    Het rare is, bassisten zitten misschien minder vast aan traditionele merken en materialen maar ze doen er niks mee. Er komt gewoon weer een basgeluid uit zoals dat al decennia komt. Lood om oud ijzer.
    Het gitaargeluid kent nogal wat variaties omdat gitaristen experimenteler zijn, zo blijkt terugblikkend. In die 60 jaar basgitaar history is de enige revolutie een snaar meer geweest dus het valt wel mee met die wilde jongens.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Bassisten zijn meestal accountants of verkopers. Gitaristen falende romantici met maatschappelijk ondergeschikte of onderbetaalde functies. Bassisten kúnnen ook meer uitproberen, gitaristen jagen een droom na.

    Zo. Ook eens lekker ongenuanceerd. Let er maar niet teveel op.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex1959 Bekijk bericht
    Wat mij opvalt is dat de meeste reakties zich zelf verdedigen om het goed te laten zijn.
    Er zijn altijd veel bezwaren om het niet te doen maar je kan er pas echt over praten als je het een tijdje geprobeerd heb.
    wat ik bedoel in deze discussie is het volgende:
    Je merkt nu al aan de reacties dat men per definitie niet geneigt is om iets anders te gaan proberen en men gaat er van alles mogelijk bijhalen om het standpunt te verdedigen. (trompet materiaal enz. enz.)
    Ik vind ook een opmerking over de prijs van een merk wat heeft dat met deze dicussie te maken. Bassisten geven makkelijker meer geld uit aan hun instrument dan de doorsnee gitarist.

    Wat mij opvalt is dat er nog niemand heeft gezegd, dit is een punt ik ga het is bij een winkel uitproberen zodat ik weet wat het is.

    Zelf ben ik ook gitarist en betrap mijzelf er ook op. Nu speel ik op een compound gitaar en merk dat ik live een veel mooiere klank en sustain heb, ook gaat het spelen makkelijker.
    Dit wil niet zeggen dat ik mijn verzameling ga opruimen maar live heb ik de voordelen wel gevonden.
    Wat mij vooral opvalt is dat jij uitgaat van een aantal aannames gebaseerd op ... ja, op wat eigenlijk - je eigen gedrag blijkbaar Er zijn hopen gitaristen die op boutique merken spelen, die experimenteren met materialen, specs, stemmingen, sounds enz
    En dat bassisten meer geld uitgeven aan hun gear, waar haal je dat ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar de vraag is, is dat ook zo als ie van zwart carbon fiber gemaakt zou zijn.
    Stuur maar op hoor!

    Mwa...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Stuur maar op hoor!
    Kijk, dat is de spirit!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex1959 Bekijk bericht
    Je merkt nu al aan de reacties dat men per definitie niet geneigt is om iets anders te gaan proberen en men gaat er van alles mogelijk bijhalen om het standpunt te verdedigen. (trompet materiaal enz. enz.)
    Ik constateer alleen maar een bestaand feit.
    Mij maakt het echt geen ene hol uit of een gitaar is gemaakt van welk materiaal dan ook,als het goed klinkt werkt het.

    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik ben niet conservatief, ik koester tradities!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Zodra ik een gitarist hoor die er een geluid uit haalt dat ik echt mooi vind ga ik er wel weer eens naar kijken. Degene die ik tot op heden bespeeld heb vond ik gewoon niet lekker genoeg, ze spelen perfect maar het geluid is mij te helder en levenloos, ik mis duidelijk het "hout" in de klank. Ik heb datzelfde gevoel ook bij actieve gitaren, is gewoon niet mijn ding dus waarom zou ik mijn huidige voor mijn oren veel betere gitaren en bassen gaan inruilen voor iets wat me minder aanspreekt?

    Bassisten zijn volgens mij gemiddeld net zo conservatief in hun instrumenten-keuze, zij gebruiken alleen vaker van die moderne lichtgewicht versterkers. Dat is niet zo vreemd want buizen halen hun grootste klank-voordeel uit de drive-geluiden en dat gebruiken bassisten gemiddeld veel minder dan gitaristen.

    Volgens mij zijn de meeste muzikanten conservatief en dat is eigenlijk best wel voorspelbaar, we zijn allemaal ooit eens geraakt door en verliefd geraakt op een bepaald geluidje en dat is wat we proberen na te streven. Die opname kwam vast niet uit de toekomst dus om dat ene geluidje goed te vangen wordt vaak terug gekeken naar het verleden en daar is wat mij betreft niets mis mee. Er is altijd wel een of andere vernieuwer die mag laten horen dat het tijd is om meer aandacht te besteden aan vernieuwingen, tot die tijd ben ik meer dan tevreden met wat ik nu heb.

  9. #29

    Standaard



    klinkt dit of klinkt dit niet, deze gitaar heb ik ook.
    Echte hout sound met een lekkere sustain.
    Liever een goeie plank dan een bekende plank zonder karakter.
    website: www.alexdegelder.nl

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wat mij vooral opvalt is dat jij uitgaat van een aantal aannames gebaseerd op ... ja, op wat eigenlijk - je eigen gedrag blijkbaar Er zijn hopen gitaristen die op boutique merken spelen, die experimenteren met materialen, specs, stemmingen, sounds enz
    En dat bassisten meer geld uitgeven aan hun gear, waar haal je dat ?
    Je moet wel goed lezen, ik heb het alleen over het instrument en niet alles na het instrument.
    Liever een goeie plank dan een bekende plank zonder karakter.
    website: www.alexdegelder.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top