Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 108
  1. #11

    Standaard

    Waarom word er trompet gespeeld op een koper instrument ipv een hoogwaardige moderne legering?

    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bazzey Bekijk bericht
    Waarom word er trompet gespeeld op een koper instrument ipv een hoogwaardige moderne legering?

    Precies mijn punt. We mogen dan ook concluderen dat een basgeluid totaal niet belangrijk is voor het genre an sich. En dat geeft ze de vrijheid om af te wijken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wat pepe zegt enerzijds maar dan nog, ik denk dat het wel mee- of zo u wil tegenvalt, dat verschil tussen gitaristen en bassisten. Check idd maar es hoe geweldig veel bassisten J of P bass spelen - in alle genres overigens

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Welke merken zijn er allemaal dan? Aristides ken ik en met mijn affiniteit met moderne techniek kan ik die wel waarderen. Die prijs ga ik echter nooit betalen. Verder lijkt mij de klankkeuze te beperkt. Of het ligt dat aan de artiesten die erop spelen? (Niks te nadele van Ad en Timo hoor.)
    Als ik Kees Lewiszong van Navarone op z'n Gibson ES hoor spelen, is mijn keuze snel gemaakt. Dat wil ik ook

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    By the way: de gemiddelde bassist heeft maar een heel bescheiden effectenplankje, terwijl de gemiddelde (beroemde) gitarist al snel niet meer met 1 daisychain vanaf de voeding toe zou kunnen.

    Dus hoezo conservatief?
    Turn it up • Bring the noise

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Welke merken zijn er allemaal dan? Aristides ken ik en met mijn affiniteit met moderne techniek kan ik die wel waarderen. Die prijs ga ik echter nooit betalen. Verder lijkt mij de klankkeuze te beperkt. Of het ligt dat aan de artiesten die erop spelen? (Niks te nadele van Ad en Timo hoor.)
    Als ik Kees Lewiszong van Navarone op z'n Gibson ES hoor spelen, is mijn keuze snel gemaakt. Dat wil ik ook
    Merken zoals:
    Aristides
    Parker
    Flaxwood

    om er maar een paar te noemen.
    Liever een goeie plank dan een bekende plank zonder karakter.
    website: www.alexdegelder.nl

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Mwa. Behoudend? Ga es met strijkers praten...
    En als ik zo'n gitaar kan krijgen hoef ik niks nieuwigs:
    Mwa...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Moet overigens toegeven dat ik zelf richting de bassist ook best conservatief ben: J- of P-bass, 100w bassman + diamond kast. Verder geen gedoe, please.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Mwa. Behoudend? Ga es met strijkers praten...
    En als ik zo'n gitaar kan krijgen hoef ik niks nieuwigs:

    Maar de vraag is, is dat ook zo als ie van zwart carbon fiber gemaakt zou zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat de meeste reakties zich zelf verdedigen om het goed te laten zijn.
    Er zijn altijd veel bezwaren om het niet te doen maar je kan er pas echt over praten als je het een tijdje geprobeerd heb.
    wat ik bedoel in deze discussie is het volgende:
    Je merkt nu al aan de reacties dat men per definitie niet geneigt is om iets anders te gaan proberen en men gaat er van alles mogelijk bijhalen om het standpunt te verdedigen. (trompet materiaal enz. enz.)
    Ik vind ook een opmerking over de prijs van een merk wat heeft dat met deze dicussie te maken. Bassisten geven makkelijker meer geld uit aan hun instrument dan de doorsnee gitarist.

    Wat mij opvalt is dat er nog niemand heeft gezegd, dit is een punt ik ga het is bij een winkel uitproberen zodat ik weet wat het is.

    Zelf ben ik ook gitarist en betrap mijzelf er ook op. Nu speel ik op een compound gitaar en merk dat ik live een veel mooiere klank en sustain heb, ook gaat het spelen makkelijker.
    Dit wil niet zeggen dat ik mijn verzameling ga opruimen maar live heb ik de voordelen wel gevonden.
    Laatst gewijzigd door alex1959; 14 september 2013 om 16:17
    Liever een goeie plank dan een bekende plank zonder karakter.
    website: www.alexdegelder.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top