Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 108 van 108
  1. #101
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Klopt, maar Chris heeft een ander geluid gebracht en een totaal andere kijk op de bas en anno vandaag zijn nog hele horden bassisten op zoek naar dat geluid met een Rickenbacker. Buiten dat is Chris een virtuoze speler, net als Jaco.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Past er wel bij denk ik, die gozert die gister bij DWDD was. Jacco Gardner. Maakt
    dit soort muziek:

    Met opname appratuur uit die tijd en heeft zelfs een generatie genoot van Han opgedoken voor de eindmix. Wat vinden jullie daar nu van?

    Mwa...

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tja, iemand die cartoonpraat moet gaan verkopen om een genie als pastorius te omschrijven, laat ik, pragmatisch als ik ben, liever in zijn overtuiging
    Ik kan niet anders dan me hier bij aansluiten. Pastorius ligt muzikaal gezien ook niet echt in mijn straatje, maar een stelling zoals die van Han S, met enigszins retorische vraagstelling, dat valt toch niet te ontkrachten. Smaak en kwaliteit is voor sommige mensen nog steeds moeilijk te onderscheiden.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Past er wel bij denk ik, die gozert die gister bij DWDD was. Jacco Gardner. Maakt
    dit soort muziek:

    Met opname appratuur uit die tijd en heeft zelfs een generatie genoot van Han opgedoken voor de eindmix. Wat vinden jullie daar nu van?

    Wat moet je daar van vinden dan?
    Die gozer maakt muziek die ook in de jaren 60 geschreven had kunnen zijn en hij heeft ervoor gekozen apparatuur te gebruiken waarmee hij die tijdsgeest kan vangen. En hij is niet de enige die dat doet. Als dat is wat je wilt, prima. Maar ik begin er een beetje flauw van te worden. Het klinkt absoluut goed, maar het is allemaal al gedaan. Probeer eens iets nieuws.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Nou, het zit me meer in de conservatieviteits discussie. Vroeger is alles beter of dweept hij met ouwe hippies?
    Mwa...

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Klopt, maar Chris heeft een ander geluid gebracht en een totaal andere kijk op de bas en anno vandaag zijn nog hele horden bassisten op zoek naar dat geluid met een Rickenbacker. Buiten dat is Chris een virtuoze speler, net als Jaco.
    Ik ken die Chris niet, maar dat doet er ook niet toe. Bassisten die ik spreek zien meestal Jaco als grote held, of een van de grotere in elk geval. Dat jij hem niet boeiend vindt, mag natuurlijk.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Past er wel bij denk ik, die gozert die gister bij DWDD was. Jacco Gardner. Maakt
    dit soort muziek:

    Met opname appratuur uit die tijd en heeft zelfs een generatie genoot van Han opgedoken voor de eindmix. Wat vinden jullie daar nu van?

    Ik zag hem in DWDD en vond het wel lekker wat hij deed. Waar ik me aan heb zitten ergeren is echter het feit dat die apparatuur uit de jaren zestig werd onthaald alsof het de ontdekking van de eeuw was, alsof er leven op mars was ontdekt ofzo.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Waar ik me aan heb zitten ergeren is echter het feit dat die apparatuur uit de jaren zestig werd onthaald alsof het de ontdekking van de eeuw was, alsof er leven op mars was ontdekt ofzo.
    Had ik ook, alsof er hier in den lande niet mee analoog zou worden gewerkt.
    Ik heb een stempeltes bui, is dit nu lo-fi of retro-fi
    Mwa...

  8. #108
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Matthijs miste een paar kansen om een interessante discussie te krijgen door als het even een klein beetje technisch werd de boel af te kappen. Die oudere man had heel wat te vertellen maar kreeg niet de kans omdat Matthijs liever zichzelf hoort. Hij had een mooie Neumann microfoon meegenomen uit de jaren 50 en er zijn nog geen microfoons die beter klinken dat dat oude ding.

    Overigens hadden ze daar in de Phonogram studio mooiere en betere machines dan wat er gisteren bij DWDD stond. Maar het ging hier over bassisten geloof ik?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top