Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard Badalamentie revisited

    Vanavond ook eens met mijn Tascammetje aan het klooien geweest.
    Opnieuw dikke ellende.
    Of eigenlijk, het opnemen ging wel, ik stel niet heel erg hoge eisen aan mezelf en probeer geen moeilijke dingen te doen, maar het converteren, bah, bah, bah.
    Ik had eigenlijk gehoopt vandaag mijn orgeltje binnen te hebben, maar not.
    Dus even zonder orgeltjes.
    Beetje een impressie van waar ik heen wil met mijn thuis opnames.
    Vergeef me 't abrupt einde; ik en mijn machine zijn nog geen vriendjes.

    Badalamenti revisited
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 12 september 2013 om 23:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Hier moet natuurlijk, zoals je zelf al aangeeft, nog een hoop aan gesleuteld en uitgebreid worden. Wat ik al wel goed vind, is het licht hypnotiserende karakter dat het heeft. Het golft wat. Horen die achtergrondgeluidjes (en een kreun???) er echt bij trouwens? Geeft hoe dan ook wel een spontane sfeer in ieder geval. Dit stukje is een goed begin van een lied dat wel wat kan worden lijkt me. Al zou ik niet teveel instrumentlagen meer toevoegen, want het kale dat het nu heeft, vind ik juist wel goed. Maar dat is persoonlijk.

    Loeters,

    Merijn

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Nee, die kreun zit er niet met opzet in, ding is dat het met de interne mic is opgenomen (en het hele opname proces veel van het plezier van muziek maken voor me verneukt).
    Veel van de bijgeluiden klinken eigenlijk wel oké, die zucht is minder.

    Ik loop nog gigantisch te stoeien met mijn apparaat, het is de eenvoudigste Tascam die er is, maar daarmee zelfs loopt ik nog te pielen met menuutjes etc.
    Om dat zoveel mogelijk te omzeilen neem ik liever met de interne mic op, moet ik alleen niet zuchten enzo.

    Ik ben er in die zin blij mee dat ik een eerste opname heb binnen het genre waarmee ik thuis wil gaan klooien, de bedoeling is ook om het allemaal erg lo-fi en minimaal te houden (misschien wat meer met ruis en televisie op de achtergrond experimenteren als soort van samples).

    Mijn laatste band was een prog-rock band met teveel moeilijk gedoe, 180 graden de andere kant in dus.

  4. #4

    Standaard

    Gaat hier nog zang bij komen? Ik vind het in z'n basic vorm zoals íe nu is wel al een duidelijke vibe hebben, iets filmisch.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het ook lang niet gek klinken. Muzikaal dan

    Wel jammer om te horen dat je Tascam en jij nog geen geolied team zijn. Het apparaat leek zo goed bij je te passen. Hopelijk wordt het beter.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Thanx voor de positieve reacties ondanks dat het best crappy is.

    Ik moet wat meer gaan oefenen met mijn Tascam.
    Heb er vooralsnog te weinig mee gedaan.
    Er is van alles mee mogelijk, zo had ik op spoor 3 waar de slide op zit via een menuutje achteraf stilte kunnen invoegen tot de slide partijen, knippen, plakken, dat soort dingen.
    Liever neem ik in een keer op, maar daartoe moet ik een beetje in mijn comfortzone zitten, en daartoe moet ik mijn huiskamer eigenlijk weer wat inrichten.

    Het heeft wel iets filmisch, vind ik ook.
    David Lynch is een muzikale invloed voor me, ik zou graag muziek willen maken die onder zijn films past.
    Daarom ook Badalamenti(e), David Lynch zijn films worden vaak begeleid door muziek van Angelo Badalamenti, veel reverb, tremelo, band echo, en minimaal.

  7. #7

    Standaard

    Qua 'ijlheid' een beetje in de sfeer van Skip James.
    Eerlijk gezegd hoop ik dat je er alsnog een keer naar kijkt want het is te leuk/apart om het niet af te maken.
    Tenzij je er een bedoeling mee hebt, die ik 1, 2, 3, niet kan doorgronden.
    Go Tupelo! Smaakt naar meer.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Thanx, ik wil het wel een keer opnieuw opnemen.
    Het is al een poos de bedoeling om aan de slag te gaan met de idiote dingen die ik sinds ik gitaar speel voor mezelf verzameld heb, maar ik wacht op die regenachtige dag/week/maanden met sweet FA to do en de juiste mood. Mezelf opsluiten en daadwerkelijk eens iets gaan doen.

    Tot die tijd is het vooral wat uitproberen met dat apparaat, zodat dat geen belemmering vormt later.

  9. #9

    Standaard

    Ik ga jou niet proberen te vertellen wat je wel of niet met je muziek 'moet' doen, want ook mijn kinderen schrijf ik niks voor.
    Ik bedoelde een leuk stuk erbij zingen of een ijle solo.

    Niet telkens energie steken in iets dat je al hebt gedaan. Met diezelfde energie maakt je iets nieuws. Da'saltijd creatiever dan maar aanmodderen met iets dat je al hebt gemaakt.

    Ik vind het 'as is' een uniek klinkend, 'eigen' klinkend stukkie muziek. Flawed of niet. Shit, heb ik het toch gezegd.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Bump.
    Die rotzooi ook maar een keer opnieuw gedaan.
    Ben geen fan van erg lang kauwen op dezelfde stukken, maar 't past zo mooi in wat vanaf nu mijn projectje gaat zijn; Anthony Patch his funeral.
    Aldus.
    Badalamenti revisited is 1922 some previous year geworden.
    Adam is dood, Anthony ziet het leven rooskleurig tegemoet, dat is dus nog voor meneer zelf voer voor de wormen is.

    Ik en mijn Tascam zijn nog altijd geen vriendjes, maar 't gaat al wat beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top