Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    persoonlijk vind ik strat met een humbucker erin, niet kloppen ofzo..
    en een LP type heb je al met humbucker.
    Juist een single coil strat met zijn iel ploink geluid is leuk voor het blues gedeelte van je muziekvoorkeur.
    Als je dan wilt rocken pak je je LP.
    En metal.. das per definitie humbuckers en dus de LP of een nog meer metal gitaar (ESP/LTD, Ibanez.. etc..)

    Ik zou voor tweedehands gaan trouwens.
    Zooooveeel 2e hands strats verkrijgbaar (MIM zijn goedkoper, American wat hogere rest waarde)
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  2. #12

    Standaard

    Squier Affinity's zijn wel duidelijk merkbaar minder dan Mexicaanse Fenders.

    Ik zou ook voor een humbucker in de brug gaan. Nirvana over een single coil brugelement uit een strat, ik kan je verzekeren dat dat afgrijselijk schel en ielig gaat klinken. Dat was ook een reden dat ik destijds mijn Fender Classic '50 vervangen heb. Ik kon echt niet met dat afschuwelijke brugelement leven.

    Tweedehands kun je voor 300 euro ook een strat vinden, voor 350 zelfs vrij gemakkelijk. Alleen komen ze minder vaak voor met humbuckers.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2008
    Locatie
    Odoorn
    Berichten
    139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hega Bekijk bericht
    Zelf woon ik in Groningen en de muziekwinkels hier lopen toch nog wel wat achter.
    Niet dat ze slecht zijn oid, maar de producten die ik bijv bij bax-shop vind, kan ik bij deze winkels niet terugvinden.
    Meen je? Ondanks die ergerlijke vacature van Tonika, kan ik Tonika qua assortiment altijd wel waarderen! Heb daar meerdere malen wat gitaren uitgetest. En Westerhaven vind ik overigens ook niet heel slecht, alleen vind daar niet al het personeel even vriendelijk

    Persoonlijk ben ik zelf ook meer van ''even in de handen hebben voor het kopen'', maar dat verschilt natuurlijk per persoon

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonton Bekijk bericht
    persoonlijk vind ik strat met een humbucker erin, niet kloppen ofzo..
    en een LP type heb je al met humbucker.
    Juist een single coil strat met zijn iel ploink geluid is leuk voor het blues gedeelte van je muziekvoorkeur.
    Als je dan wilt rocken pak je je LP.
    En metal.. das per definitie humbuckers en dus de LP of een nog meer metal gitaar (ESP/LTD, Ibanez.. etc..)

    Ik zou voor tweedehands gaan trouwens.
    Zooooveeel 2e hands strats verkrijgbaar (MIM zijn goedkoper, American wat hogere rest waarde)
    per definitie? Meh... Yngwie Malmsteen trekt het anders behoorlijk goed op zijn singlecoils, om maar te zwijgen over Troy van Leeuwen met zijn p90's of Chris Cornell op zijn filtertrons.

    Verder, wat is er mis met een humbucker in een strat? Eddie van Halen doet dat puik, en jouw ibanez heeft dat toch ook?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Simon Neil (Biffy Clyro) gaat ook hard op zn stratje.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Geen gezeik nou, het was een punk bandje:
    https://soundcloud.com/bertilvandergun/smelling





    Vraag van de dag, het brug element van welke gitaar??





    En ja goed opnemen is mij te moeilijk....
    Mwa...

  7. #17

    Standaard

    Prima gitaren die Fender Standard Stratocasters. Goed afgewerkt en spelen, na een afstelbeurt, super. Weinig brom of ruis voor een single coil gitaar. Blijkbaar goed afgeschermd.

  8. #18

    Standaard

    Ik heb zelf een USA Standard gekocht in 2008. Geen moment spijt van gehad. Wel even afgesteld naar mijn maatstaven, maar man wat een fijn ding. Bespeelbaarheid is vele male beter dan een LP in mijn ogen, en die heb ik ook.

    En inderdaad als je echt wil rocken misschien niet de beste keus. Telecaster misschien?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Zal het voorlopig eerst met mijn Epiphone LP100 moeten doen en dat vind ik eigenlijk helemaal geen straf

    Verder vermoed ik dat mijn keuze toch naar een Squier zal gaan.
    De tijd zal het leren.

  10. #20

    Standaard

    Hoi!

    de USA standard heb ik 3 jaar gehad en recentelijk verkocht (een uit 200. Hele fijne gitaar maar de hals was voor mij net te dun. Nu heb ik een BAJA tele met een perfecte nek (voor mij). Die is (zowel nieuw als tweedehands) 350 euro goedkoper. Zo zijn er meerdere voorbeelden van goede (Fender) gitaren waar goedkoper een prima alternatief is !

    De USA standard blijft echter nog steeds een goede keus !
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top