Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Oude Siciliaan gitaar - Wie weet meer?

    Hoi allemaal,

    Ik ben figuurlijk tegen een akoestische gitaar aangelopen waar ik graag meer over zou willen weten.

    Het label:

    Agatino Patane Catania
    Fabbrica Strumenti Musicali a Corda
    Catania Via Formai 4 Italia (Sicillia)
    Speciale lavorazione Chitarre Da Concerto Jazz - Mandolini - Bajnos - Ukulele

    Agatino Patane is de luthier.
    Maker van besnaarde instrumenten.
    Catana is de regio in Sicilie.
    Via Formai is de straat van de werkplaats.
    Speciale maker van Concert concertgitaren, Jazz mandolines en ukuleles.

    Ik vind heel weinig op internet over deze gitaren. Deze regio van Silicie was wel beroemd om zijn luthiers in de jaren 20 en 30.

    Wie kan mij meer vertellen?

    Hier de foto's:








  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik weet er niks van, maar ik wou even zeggen dat ik het een instrument vind dat er bijzonder uitziet! Klinkt-ie ook een beetje?

  3. #3

    Standaard

    Mooie gitaar! Het hout in dat bovenblad ziet er nogal ongebruikelijk uit. Zou dat Cypres kunnen zijn?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Zou dat Cypres kunnen zijn?
    eerder triplex, ik heb al heel wat catania gitaren in handen gehad en ze zijn bijna zonder uitzondering van triplex, meestal zijn ze overdadig versierd deze is erg sober, ziet er wel goed uit maar de waarde is meestal laag voor dit soort gitaren, tientjes werk, meer niet.
    er waren in het begin vorige eeuw tot het midden honderden kleine luthiers/fabriekjes op sicilië meestal zoals italianen wel eigen lijkt meer show dan go.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zou olijfessen fineer kunnen zijn

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top