Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: wat hulp gezocht

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik ben ook een beginner en heb weinig verstand van gitaren, al begint het een beetje te komen. Ik heb er bewust niet voor gekozen om tweedehands iets te kopen omdat ik zelf niet kan inschatten of een gitaar erg goed of erg slecht is. Als je een gitaar nieuw koopt is dit al de vraag maar dan heb je simpelweg garantie etc.

    Zeker goedkopere gitaren zijn over het algemeen niet heel best afgewerkt en het kan zo zijn dat die goed afgewerkt moet worden. Als je bv een gitaar koopt met frets die net te hoog zijn ben je 100e verder om dit te laten corrigeren alleen kan je "on the spot" beoordelen of iets goed is of niet?

  2. #12

    Standaard

    Als je toch ook 2e hands wil gaan kijken zou ik voor €250 lekker een Ibanez zoeken. Zijn zat op marktplaats te vinden voor dat geld en zijn vaak meer dan leuke beginnersgitaren.
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

  3. #13

    Standaard

    Een verloopplug op de kabel en dan achterin de pc pluggen, werkt wel. Of het mooi klinkt, is een tweede. Ik heb ook ooit een verhaal gehoord van iemand die zijn gitaar over een oude stereo bespeelde. Wie bedenkt het?

    Met alle upgrades voor je pc om het degelijk te laten klinken, kun je net zo goed tweedehands een ampje kopen voor een paar tientjes. Misschien zit die er sowieso al bij als je een tweedehands beginnersset koopt.

  4. #14

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb voor thuis spelen een tijdje een Line 6 Pod (mini ofzo) gebruikt , koptelefoon aansluiting en instellen via de pc , werkt prima en kost iets van €80 , ben je ook niet aan de computer gebonden .

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik weet niet hoeveel geld je wilt uitgeven, maar starterspakketten zijn de goedkoopste manier om te beginnen, 222 euro.

    http://www.keymusic.com/product/Squi...andy-Apple-Red

    Je hebt zulke pakketten ook wel voor een Epiphone les paul.

    Dit zijn wel echt beginnerspakketten. Als je ietwat betere kwaliteit wil kan je bijvoorbeeld voor een Squier strat vintage modified gaan met zo'n line6 versterker of een Roland Cube 20 watt ofzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top