Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Tweed Deluxe hep himmel gin headroom nie jonge, kut!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Met Arie-jan kun je van alles en nog wat overleggen. Ga gewoon eens met hem praten en leg voor wat je wilt. Andere buizen , tweaken of speakers veranderen Het kan allemaal. Houd het wel reeel , een Fiat 500 met ruimte voor 4 pallets en de complete familie incl. bagage is niet erg realistisch.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #13

    Standaard

    Ik denk dat ik inderdaad gewoon eens met hem moet praten. Ik denk dat zijn Bluebird nog het dichts in de buurt komt van wat ik wil. Ik vind zijn model gewoon net wat te clean misschien dat hij dat met wat andere buizen zo al een heel eind verandert heeft!
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Arie-Jan kan heel wat afstellen in overleg. Ook keuze van buizen behoort daarbij.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Ik ben ook op zoek geweest naar een goede Deluxe kloon, in de eerste plaats omdat ik dacht een echte oude niet te kunnen vinden of betalen. Mijn ervaring is dat vrijwel alle kloons zijn aangepast ten aanzien van het oorspronkelijke ontwerp en daardoor meer vermogen en dus ook meer headroom leveren dan de originele Deluxes, ook doordat er meestal efficientere speakers in gemonteerd worden die meer aankunnen zonder te gaan oversturen.

    Ik vond alle kloons (naar mijn smaak althans), te veel headroom hebben, dat wil zeggen, te hard gaan voor ze gaan oversturen. Kan mooi zijn als je dat wilt, maar ik wilde dat niet. Sterker nog, het schijnt een typisch kloon-probleempje te zijn dat je de versterker niet zacht genoeg kunt zetten omdat hij zelfs bij de laagst mogelijke stand van de volumeknop eigenlijk al erg hard staat. Dat maakt hem veel minder bruikbaar omdat je tenslotte volgens het 5 E 3 principe geen master volume hebt.

    Ik had net een goede kloon gekocht (tweedehands Tubeking) ondanks de hierboven genoemde problemen, toen ik een echte 58’er Deluxe tegen kwam met (weliswaar gereconede) originele Jensen P12R speaker, en dat voor een bedrag waar je nog geen nieuwe reissue voor koopt. Werkelijk, als je het geluid van een Deluxe zoekt gaat er niets boven een echte originele Deluxe.

    Als je meer headroom zoekt dan de originele Deluxe heeft, dan zoek je dus in feite géén Deluxe. Bij de Deluxe draait het allemaal om de vervorming die optreedt zodra je boven de headroom zit.

    Met de Tubeking is het overigens helemaal goed gekomen door het laten inbouwen van een master volume. Nu is hij veel bruikbaarder en kan ik er prima geluiden uit halen. Goede versterker, maar naar mijn mening géén Deluxe, althans niet op het volume waarop ik pleeg te spelen.
    Ik heb te veel staan dat ik te weinig gebruik.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Zeer verhelderende post Nobler!
    (jaja, dat meen ik serieus hè!)

    Het was mij op het TDPRI-forum ook al opgevallen dat er eigenlijke nooit een authentieke Deluxe gebouwd wordt, maar altijd aangepast inderdaad. Omdat er zoveel over een Deluxe wordt gehypt, ben ik er ook nieuwsgierig naar, maar heb er nooit een geprobeerd.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    zoveel mogelijk tweed de luxes ,5e3tjes bij elkaar en vergelijken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Ze worden wel authentiek gebouwd (vooral die prachtige tubeking ;-) ) echter zijn die oude deluxjes super soft het is niet alleen de speaker ook de trafo werkt hier aan mee (OT) .Als je een moderne speaker aan de oude deluxe hangt blijft hij mellow (wel wat potiger)
    Ergo de deluxe is wel origineel nagemaakt echter met moderne parts mischien moeten ze eerst 55 jaar oud zijn en bespeeld zijn voor ze zo mellow zijn.Een oude deluxe is echter maar zeer zelde inzetbaar op band volume dus thuis of studio prima maar daar houd het wel zon beetje op.Een moderne kan het wel redden (echter ook vaak nog te zacht omdat veel bandjes erg stevig spelen ) Ik heb in mijn tweed deluxe een regelbare hoogspanning gemaakt waardoor je ook zacht een leuke sound hebt ...maar zoals altijd een oude klinkt altijd beter maakt niet uit welk type amp (fender) je neemt de oude tweedjes en blackfaces zijn niet na te maken hoe goed je ook je best doet.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Tweed Deluxe hep himmel gin headroom nie jonge, kut!
    Ik heb er nu ook eentje (weliswaar een clone) en kan dit bevestigen :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top