Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ibanez GRX 170 DX

  1. #1

    Standaard Ibanez GRX 170 DX

    Hallo

    Tot mijn (nu) grote spijt heb ik een Ibanez GRX 170 DX overgenomen.
    Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid gestemd.

    Heeft iemand misschien een goede tip ? (Behalve in de open haard gooien)

    Bedankt alvast

  2. #2

    Standaard

    kijk eens op youtube en google. En dan in alle rust proberen, het is niet zo heel moeilijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Heeft hij een zwevende tremelo?

  4. #4

    Standaard

    Ja een zwevende tremolo. Heb op youtube gekeken. En het met een kurk vastgezet. Nu blijft ie wel " op toon" . Maar vind het geluid 3x niks. Een beetje blikkerig...
    Kweet ut was een domme aankoop.

  5. #5

    Standaard

    tuurlijk niet, maar je kan niet alles verwachten en een gitaar is de helft van het geluid, je hebt ook nog de versterker die veel bepaald.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    De tremelo heeft niet zo veel met jouw toon te maken. Het ging toch over de stemming? Een zwevende tremelo heeft een klein nadeel: iedere verandering van snaarspanning heeft ook invloed op de overige snaren. Dus als je een nieuw setje snaren wilt doe dit dan snaar voor snaar en niet alles tegelijk er af halen. Het feit dat jouw gitaar blikkerig klinkt zal toch ook aan je overige apparatuur liggen? Daar moet je toch best een leuk geluid uit kunnen halen? Of heb je misschien een probleem met de elektronica?
    Laatst gewijzigd door pasqual; 4 september 2013 om 13:43

  7. #7

    Standaard

    Aan de versterker ligt het niet, heb een VOX VT20+. Zal wel aan mij liggen. Ben geluid van mijn Ibanez Artcore as93 gewend
    Kom er wel uit. Ik verkoop hem wel (de GRX).
    Bedankt voor jullie handige tips.

    BluesOn

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Hoeft niet aan jouw te liggen. Soms heb je een gitaar die je gewoon niet ligt.....en als je ene gitaar echt super klinkt, vergelijk je automatisch ook alles daarmee. Als de gitaar niet bevalt om wat voor een reden dan ook: weg ermee! Wordt toch niet anders

  9. #9

    Standaard

    Precies Pasqual dat ga ik ook doen. Er loopt vast wel een rockertje rond die er wel blij mee is.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top