Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    8
    Blog Entries
    2

    Standaard Een Fender Tele rond 500 euro of een G&L Tele in hetzelfde prijsgebied??

    Ik ben op zoek naar een goede telecaster. Heb een week geleden een G&L Telecaster uitgeprobeerd ( op een H&K tubemeister 1 en was zeer onder de indruk van zijn klein en ik kon vooral ook de hals waarderen. Nou zit ik me echt kapot te twijfelen wat te doen. Ik heb nl ook wel eens op Fender gespeeld maar veel verschil merk ik niet.

    Nou zeggen ook veel mensen dat een fender onder de 900 euro net zo goed is als een copy van london city en de verkoper van wie ik de G&L heb geprobeerd vertelde me dat G&L eigenlijk door dezelfde man gemaakt is als van Fender maar dat hij dit als laatst project nog heeft gemaakt.

    Dit alles bij mekaar brengt mij toch wel tot de overtuiging om een G&L te kopen maar ik snap dan niet waarom de Fenders van 500 euro's het nog zo goed doen.

    Ik zou 't heel erg waarderen als een expert mij even eruit helpt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Er is een G&L USA en G&L Tribute. De USA serie zijn goeie gitaren en ik zie ze als een moderne upgrade van de Fenders zoals Hamer een moderne upgrade van Gibson is. Ze zijn ook duurder en dat is een belangrijke reden denk ik. De Tribute en Slammer series ken ik niet maar die zitten weer onder de Fender en Gibson USA.
    Afgezien van geld is sentiment ook een belangrijke factor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    2dehands japanner?

  4. #4

    Standaard

    Die London City teles zijn leuke gitaren hoor, maar echt niet beter dan alles wat Fender onder de 900 euro bouwt, dat is wel erg overtrokken. In die prijsklasse heb ik prima G&L's en prima Fenders gezien, ik denk niet dat je met een van beide merken beter af bent. Er zijn, zeker als je ook tweedehands wilt kijken heel wat erg leuke opties voor je. Zelf heb ik een Fender Baja telecaster, die biedt ontzettend veel waar voor het geld.

    Wel is het zo dat zeker in die prijsklasse er soms wat meer variatie in kwaliteit zit. Probeer dus ook vooral zo veel mogelijk gitaren uit, ook bijvoorbeeld 3 keer hetzelfde modell. Wat zoek je voor tele? Een moderne of eentje die wat meer als de gitaren van vroeger gebouwd is?

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    8
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Ik zoek eigenlijk een klassiek model ja.

  6. #6

    Standaard

    Die classic player en classic series van fender zijn volgens mij ook wel goed(heb er geen gespeeld maar wel over gelezen) en ze zijn sowieso onder de €900,-(600-700 dacht ik). Nog veel succes met je zoektocht
    Groet,
    Arthur

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    PM me ff als je een kick-ass tele wilt binnen jouw budget...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8

    Standaard

    Hallo,

    Vermoedelijk heb je een g&l tribute ASAT Classic getest ?
    Kan je wel vertellen dat het kwalitatief heel goede instrumenten zijn, de pickups in de tribute series zijn de zelfde als van de amerikaanse versies (behalve in bepaalde modelen zoals de Asat blues boy is de humbucker geen seymour duncan)
    Persoonlijk schat ik ze toch hoger in dan de mexicaanse fenders.
    Ik bezit een Asat Classic, Asat semi hollow Bluesboy en S-500 allemaal uit de tribute series.
    Nadeel van g&l is wel dat als je ooit terug wil verkopen het zijn waarde wat minder behoud dan de Fender (ongekend is onbemind)
    Zou zeggen kijk eens op de website van g&l, tegenwoordig zijn er ook videos te vinden met demo's van hun produkten
    http://www.glguitars.com/instruments..._new/index.asp als is dit dan wel van een Asat Special

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    8
    Blog Entries
    2

    Standaard

    volgens mij was 't een G&L Tribute ASAT Classic Candy Apple Red

  10. #10

    Standaard

    Classic player Baja teles zie ik voor zo'n 450-500 gaan op marktplaats en daar heb je een super classic tele aan. Wel een honkbalknuppel van een V hals, maar dat moet je maar gewoon eens proberen. Veel bezitters klagen over het gewicht, maar er zijn ook lichte (die van mij is 3 kg rond) dus laat je daar niet gek door maken

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top