Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard E6 snaar vibreert te veel, hoe op te lossen?

    Ik heb sinds kort een epiphone ES-333, Tom Delonge. De E6 snaar, wanneer je deze fatsoenlijk aan slaat vibreert deze zoveel dat je de snaar hoort vibreren tegen de frets aan (denk ik).

    Via google heb ik al lopen zoeken maar niet echt een oplossing gevonden. Hebben jullie een idee?


  2. #2

    Standaard

    Snaren losser zetten, tom brug aan die kant een paar slagen omhoog en opnieuw stemmen...

  3. #3

    Standaard

    Je kan de tune-o-matic brug aan die kant wat hoger draaien. Probeer het eerst met een klein slagje en stem dan de gitaar weer. Helpt dat niet dan nog een klein slagje enzovoorts.

    Ga niet te lang door als dit niets lijkt te doen want die brug moet natuurlijk niet schots en scheef staan. Als je zover moet gaan dan is er waarschijnlijk toch iets anders aan de hand.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Als je het enkel hebt bij de dikke E, waarschijnlijk topkam iets te diep uitgesneden voor die snaar. Als het bone nut is: , een drupje secondenlijm in de slot en schuursel van been erin strooien en afwerken. Als het kunststof is: enkel met secondenlijm de slot wat minder diep maken.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik heb een foto gemaakt en ik kan de E6 snaar op 2 verschillende manieren aanpassen.

    1. kan heen en weer. Ik denk persoonlijk wanneer ik deze dichter richting de nek schuif de snaar iets hoger komt te staan. Ik weet niet precies waarvoor dit is. Weet iemand dit?

    2. Ik kan volgens mij hier de kant van de E6 snaar iets omhoog zetten maar dat heeft logischerwijs ook effect op de andere snaren.

    Wat is mijn beste optie?


  6. #6

    Standaard

    2 is de knop die je moet hebben. Dat heeft inderdaad ook invloed op de nabij gelegen snaren. Daarom dus ook met kleine slagjes werken.

    1 is voor de intonatie. Die heb je hiervoor in eerste instantie nog niet nodig. Echter als je de brug via knop 2 omhoog draait dan zal dat ook invloed hebben op de intonatie. Die kun je hiermee dan achteraf weer fine-tunen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    2 is de knop die je moet hebben. Dat heeft inderdaad ook invloed op de nabij gelegen snaren. Daarom dus ook met kleine slagjes werken.

    1 is voor de intonatie. Die heb je hiervoor in eerste instantie nog niet nodig. Echter als je de brug via knop 2 omhoog draait dan zal dat ook invloed hebben op de intonatie. Die kun je hiermee dan achteraf weer fine-tunen.
    Bedankt voor je reactie! Zoals je waarschijnlijk al merkt heb ik hier geen ervaring mee en wil niet zomaar iets doen en dan maar hopen Bij 2, om die omhoog te schroeven, er zit een schroef bovenop, moet ik deze ook losdraaien? Verder tips?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken dan lapmiddeltjes zoals de brug verhogen...

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik zou toch eerder naar de oorzaak gaan zoeken dan lapmiddeltjes zoals de brug verhogen...
    oke... explain yourself please

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dat heb ik al gedaan hoor

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top