Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2010
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    135

    Standaard GItaar opnemen shure sm 57

    Ik heb een shure sm57 gekocht, en ik nam iets op met garageband en mijn audio interface (tascam us-122 mkii).
    Maaar het geluid was heeel erg gedempt/stil, ik las dat je zo'n pre-amp moet kopen daarvoor..
    Welke is daar de beste goedkope in, of investeer ik dan beter in een audio interface die dat ingebouwd heeft, als dit bestaat? Of iets anders?

    Heel erg bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucaars Bekijk bericht
    mijn audio interface (tascam us-122 mkii).
    , ik las dat je zo'n pre-amp moet kopen daarvoor..

    Heel erg bedankt!
    ? Die tascam heeft juist een preamp...en is o.a. voor mics bedoeld. Heb je in gargageband niet ergens een instelling verkeerd? En in de tascam de gain goed staan?

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2010
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    135

    Standaard

    Ja alles staat goed, ik heb alles geprobeerd.
    Op max volume staat het nog steeds erg stil in vgl met het geluid dat uit mijn amp komt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Fantoomvoeding aan op de tascam?
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    Hoe ver staat je microfoon van je versterker af?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Fantoomvoeding aan op de tascam?
    De SM57 is een dynamische microfoon.
    Zet de fantoom aan en je leert vanzelf
    - wat fantoom pijn inhoudt
    - wat er ineens SM aan deze mic is

    @TS
    Niet om het beter te weten, maar is het een suggestie on deze vraag bij 'recording' neer te leggen. De snuggere techneuten lezen vooral daar 'hun ding'.

    Ik weet het antwoord eerlijk gezegd niet, maar ik zal wel ergens overheen kijken.
    Good luck to you!
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Een SM57 heeft volgens mij best wat gain van de preamp nodig om een beetje signaal door te geven. Zeker vergeleken met een condensator microfoon. Jouw ervaring dat het opgenomen signaal erg zacht is terwijl je versterker voor je gevoel best hard staat ken ik.

    Echt een oplossing heb ik ook niet behalve de preamp van je Tascam voluit zetten. Er is op dit forum vast een studio wizard die je ermee kan helpen. Anders even googlen naar de internationale studio/recording fora.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2010
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    135

    Standaard

    Ja ik heb alles open gedraaid, en de phantom aan gezet op mijn tascam, lijkt allemaal niet echt te helpen.
    Het is wel hoorbaar, maar erg stil in vgl met mijn versterker. Ook pikt hij redelijk hard het geluid van mijn plectrum tegen de snaren op.

  9. #9

    Standaard

    Je moet die mic tegen het speakerdoek aanzetten. Als hij je plectrumgeluid oppikt staat hij niet op de goede plek!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2010
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    135

    Standaard

    Oke bedankt, kan het liggen aan dat ik een kabel heb van XLR naar zo'n gewone gitaar stekker en hem dan in de line/guitar input steek?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top