Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Thumbs up Advies voor (budget) ES 335 achtige

    Binnenkort wil ik een betaalbare ES 335 achtige gaan aanschaffen. Nu moet ik waarschijnlijk een behoorlijk eind gaan karren om er een paar te proberen. Zelf heb ik wat lopen speuren en ben ik gekomen tot de volgende 2. De Ibanez AS 53 TRF en de welbekende Epiphone Dot in Cherry red. Ik wil er vooral Hard Rock mee gaan spelen. Het massieve blok wat deze bijde gitaren hebben lijkt me dus een must. Nu weet ik dat je voor deze prijs geen top of the bill gaat kopen. Maar ik wil wel een gitaar hebben die overal zuiver is en goed voeld. Nu heb ik me wat geïnformeerd op het web en stuitte ik op een filmpje van een bekende Engelse winkel. Deze twee gasten vergeleken de Dot+Cheraton met de 335 en 339 van Gibson. Zij kwamen tot de conclusie dat de Epiphones aller aardigst klonken en ook heel fijn speelde. Het verschil zat hem volgens hen vooral in de afwerking als de lak, simpele binding, afwerking van de F holes. De Ibanez klinkt in filmpjes ook erg veelbelovend. Hebben kenners hier nog iets wijsheid hierover en ervaring. Wat is de beste keus? Of out of the box maar dan wel echt voor dit bedrag. Niet nog ff doorsparen. In de toekomst wil ik er nog wel een set Superdistortions en cts pots inzetten.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Het massieve block gaat feedback tegen. Dat is goed voor als je op hogere volumes speelt met je eigen setup. Als ik jou was en je komt op een keus uit slechts 2 gitaren uit, probeer ze dan beide lang uit totdat je weet welke het moet worden... maar is een 335 achtige wel een goede keus voor hardrock? Ik weet niet of ik daar zo snel voor zou kiezen voor hardrock. Ook al vind ik 335 achtige erg lekker.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 november 2012
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    24

    Standaard

    Hmm, ik heb niet al te veel ervaring met de twee gitaren die je in gedachten hebt. Wel kan ik een Hagstrom Viking aanbevelen. Hij is wat duurder maar zeker het geld waar. Ikzelf vind het goede instrumenten (zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit), ik betwijfel alleen of hij geschikt is voor hardrock (Voor hardrock zal ik niet direct voor een 335 gaan)
    Laatst gewijzigd door Jovl; 26 augustus 2013 om 21:11
    Te koop: Roland AC-60

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    He Hotpepper. Thnx alvast.

    Dit zijn slechts 2 gitaren waar ik op uit kom. Zeker qua prijs. Maar mijn ervaring leert dat er altijd vele dingen te koop zijn waar ik zelf nooit aan gedacht heb dus input is welkom. Ik wil perse een 335 achtige omdat ik 1 het een prachtige gitaar vind en 2 wil ik gewoon een Dave Grohl gitaar. Een Epiphone is voor mij dus na de Gibson Trini Lopez de next best thing haha. Hij krijgt er toch ook een aardige scheur uit. En wat ik al aan geef. TZT een setje nieuwe electronica en een topkammetje wil ik wel investeren. Het gaat me dus even om de beste 335 achtige voor dat budget en de smeuige ervaringen van tevreden bezitters van zo'n gitaar :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Hoezo een 335 niet voor hardrock?

    Pepper keenan van down speelt er metal mee.

    Die gast van rush (ben zn naam effe kwijt) had er een. Richie blackmore in de early days van derp purple speelde er op.

    Effe denken.... schiet me zo niet nog iets te binnen :P succes!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Natuurlijk kun je op een 335 metal mee spelen. Waarom zou dat niet kunnen?
    @Rooker, als jij die Epi tof vind dan gewoon doen!

  7. #7

    Standaard

    Dit weekend nog staan rocken op een Epi Sheraton. Ging Prima. Ga d'r voor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    He..... Leuke berichten tot dusver.. De Sheraton is idd ook een vooral heel mooie gitaar maar echt boven mijn budget. Ook vind ik hem echt te veel afwijken van de Grohl look. Te Mooi :-).. Er zijn dus wel ervaringen van mensen die er gewoon stevige rock mee spelen. Zijn er mensen die nog wat van hun ervaringen in praktijk willen delen of die misschien zo'n gitaar een beetje hebben gemod waardoor het echt een rockmonster werd? Mijn gedachte is om hem (de gitaar die het uiteindelijk word) eerst zo te gaan gebruiken dan sparen voor, ik denk, een set super distortions, een drop d meganiek en dan tzt nog eens een degelijke benen top kam. Maar als de actie al gewoon prima is, dan houd ik het bij de drop D meganiek. De rede dat ik de betreffende Ibanez in mijn openingspost noem is dat ik op een of andere manier vooraf gewoon het idee heb dat Ibanez voor dat bedrag kwalitatief de beste gitaar levert. Maar spreek me graag tegen :-P

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Afgelopen weekend heb ik net mijn eerste semi-hollow gitaar gekocht. Wou max 500 uitgeven... heb een heel aantal gitaren geprobeerd. De ES-339 is kleiner waardoor het geluid minder vol klinkt dan een ES-335. Wel vond ik de afwerking bij bijna alle Epihone niet best. Ik ben totaal geen gitaarkenner, maar dit waren wel dingen die je met het blote oog zo kan zien dat het niet netjes is.

    Uiteindelijk gekozen voor een Epiphone ES-333, wel meer voor de rockmuziek met een dirty fingers humbucker

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...hollow-gitaar!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ah mooie gitaar is dat! Vooral de nek. Jij hebt dus al de nodige geprobeerd. Ik hoop wel dat ze in de winkel waar ik naar afrijs er gewoon een paar hebben staan waar ik dan de best afgewerkte uit kan kiezen. Het is natuurlijk logisch dat bij een gitaar van onder 300 euro niet alles klopt. Dan heb ik liever een foutje in de lak dan dat het ten koste gaat van de bespeelbaarheid. Die gasten van Andertons die altijd leuke reviews hebben verklaarde ook dat dat het geval was. De gitaren schijnen heel goed te voelen en te klinken maar de grootste verschillen zitten hem in de afwerking. Kijk, hij moet wel netjes zijn maar ik verwacht natuurlijk geen Gibson ES 335.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top