Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: gitaarkeuze

  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2013
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    altijd oren en gevoel

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ik kijk uit naar je keuze! Die ga je wel ff delen he , met foto natuurlijk
    Have fun, geniet ervan..

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ely Bekijk bericht
    Ik wil in ieder geval niet zo'n bakbeest, moet dus wel goed hanteerbaar zijn. Moet ik dan kijken naar een F-model?. Verder is een makkelijk bespeelbare hals ook niet onbelangrijk ben tenslotte geen 18 meer. Soms lees je wel eens over op zich goede gitaren dat deze nogal kritisch zijn mbt het aanzetten van de vingers. Zo'n hele smalle hals lijkt mij niet zo prettig in de zin dat je vingers elkaar dan snel in de weg zitten (is dat zo) en verder is de balans ook belangrijk, heb een Larrivee in handen gehad die telkens ging duikelen.
    Maar zo langzamerhand krijg ik toch meer zicht op argumenten en overwegingen.
    Dan kom je uit op een O(rchestra)M(odel) of een G(rand)A(uditorium) oid.. Niet groot en lekker hanteerbaar en beide prima geschikt voor folk.. Lekker bespeelbare hals is deels ontwerp, maar vooral de afstelling! Een iets bredere hals is idd wel fijn, kijk 's naar merken met een 45 mm topkam, die voldoen meestal wel. En je zou voor dat bedrag minstens 1, maar liever twee afstelbeurten (actie en intonatie) gratis moeten krijgen. De laatste vooral als je je definitieve snarenkeuze hebt gemaakt. Dat is nl ook een overweging en als je een dikte van snaren hebt gekozen, blijf daar dan bij. Want als je de dikte verandert, verandert ook de afstelling..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2013
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bij zoeken op internet wordt het mij niet helemaal duidelijk of Guild nou in China wordt gemaakt.
    Wel dat de F30 bijna een 45 mm topkam heeft zoals Rizz adviseerd

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Guild wordt inderdaad in China gemaakt, zoals tegenwoordig wel hel veel meer gebeurd
    De afwerking is evenwel prachtig, in de gitaar staat, handcrafted in China
    Dat hoeft geen nadeel te zijn

  6. #26

    Standaard

    Volgens Wikipedia komt de F30 uit de nieuwe fabriek in New Hartford, Connecticut.
    Maar is die dan nieuw te krijgen voor 1500 euro ??
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    De F40 is een orchestra model trouwens,..mooi wulps gitaartje

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2013
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Begint bij 1.700,-- of net iets minder. Maar ja ik heb nu ook een Lowden F23 (Iers) in m'n handen gehad en gehoord met een brede topkam van bijna 50 geloof ik. dat was echt fantastisch dan heb je het over ruim 3.000,-- euro en dat is twee keer m'n budget. Wordt hem dus jammer genoeg niet. Verder weet ik niet welke merken ook een wat brede topkam hebben.
    Kom op het net toch wel vaak tegen dat de in china/azie gebouwde gitaren toch een wat kwetsbaarder nek hebben door de gebruikte te lichte mahonie soort.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ik moet zeggen dat dit bij mijn Guild niet zo is,..maar dat zegt niks over in azie gebouwde gitaren in het algemeen,..zelfs in serie geboude gitaren verschillen in kwaliteit, de klank van de 1 kan behoorlijk minder zijn dan die van de ander in dezelfde serie

  10. #30

    Standaard

    Kijk anders ook eens naar de Eastman E10OM. Die heeft ook 44,45 mm bij de nut.
    Kost ca €1.019,- en is het helemaal waard. En de nek ? Nou ik heb nog niets gemerkt van
    wat voor mankement dan ook. (hij komt nl uit China..... maar dat zegt dus niets, althans niet bij deze
    prijsklasse)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top