Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard Eerste semi-hollow gitaar

    Een klein half jaar geleden heb ik een elektrische gitaar gekocht, een squier strat vintage modified vintage blonde model. Daar ben ik nu een tijdje mee aan het spelen/prutsen. In eerste instantie had ik een kleine Roland Cube gekocht als versterker maar inmiddels een Marshall DSL15C gekocht.

    Het afgelopen half jaar ben ik steeds meer gaan ontdekken en het geluid van een semi-hollow gitaar vind ik het mooist. Ik ben hierop aan het oriënteren en ben ook bij enkele winkels geweest. Echter, het maken van een keuze vind ik erg lastig.

    Epiphone is het eerste merk waar ik aan denk bij een semi-hollow gitaar door hun geschiedenis. Echter, wanneer je wat meer gaat kijken zijn er meer merken die dezelfde soort gitaren maken. Ik ben op zoek naar een gitaar die ik mooi vind en die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. De ene verkoper zegt bv dat Ibanez qua kwaliteit ver boven Epiphone weer uit stijgt en dat PRS gitaren ook een stuk beter zijn.

    Mijn budget voor de gitaar zelf is maximaal 500 euro.

    Ik sta open voor tips, do's and dont's, ik zit niet vast aan één bepaald merk. Prijs/kwaliteit verhouding, looks (en eventuele tweedehandse waarde) zijn voor mij het belangrijkst.

    Ik hou van lekkere rockmuziek, bv om het wat algemeen te houden, de gitarist van Go Back To The Zoo vind ik erg goed. Enigszins punkrock is ook leuk.

    De volgende gitaren lijken mij interessant.

    Epihone ES-355 TV Pelham Blue edition



    Ibanez AS73T



    Epiphone ES-333 Tom DeLonge


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Persoonlijk zou ik Epiphone i.i.g. de nieuwe modellen uit China mijden.
    Reden daartoe is een tweemaal aangekochte Epiphone Sheraton , een ltd edition uitgave, relatief behoorlijk prijzig exemplaar, dat niet deugde.
    Fretwerk was gewoon klote, op een gitaar waarvan je zou verwachten dat die juist wat extra aandacht zou hebben gekregen.

    Overigens, er is meer mogelijk.
    Als ik jou was zou ik naar een 2ehands Koreaanse Dearmond Starfire zoeken.
    Met een beetje mazzel kan je die binnen je budget krijgen met USA pups zelfs.
    En anders nog geen man overboord.
    Heb je voor 500 pleuri een heel erg fijne semi hollow mee te pakken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Qua bang for the buck vind ik de Artcores van Ibanez echt goed!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    De Koreaanse Epiphones zijn over het algemeen niet slecht hoor, en tweedehands behoorlijk betaalbaar.

    Wat dacht je van de Hagstrom viking? Prij/kwaliteit erg indrukwekkend!
    http://www.hagstromguitars.eu/index....egory&Itemid=6

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    De Koreaanse Epiphones zijn over het algemeen niet slecht hoor, en tweedehands behoorlijk betaalbaar.

    Wat dacht je van de Hagstrom viking? Prij/kwaliteit erg indrukwekkend!
    http://www.hagstromguitars.eu/index....egory&Itemid=6
    Wat is kwalitatief het verschil tussen een Hagstrom Viking en een gelijkwaardige epiphone? Die Viking kost 499,-

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Die nieuwe Hagstroms ken ik niet, maar nogmaals, nieuwe Epiphoons (die uit China komen); let op dat je je vingers er niet aan brandt. Er hapert van alles aan wat fretwerk en topkam betreft; fretbuzz dus, slechte intonatie, dat soort ellende.

    Het ziet er wellicht puik uit allemaal, maar dat soort ellende wil je niet.
    Wil je je gitaar in een bespeelbare conditie brengen, zonder gerammel, aanlopende frets, gedoe met intonatie enzo, dan is de kans groot dat je langs een luthier moet die je daarvoor snel 100 a 200 euro in rekening zal brengen.

    Wellicht ben je iemand die dat soort werk zelf kan (fretjes vlakken of vervangen, topkam invijlen, etc.), dan is er niets aan de hand, ben je echter geen gitaar klusser, dan raad ik je een nieuwe Epiphone echt af.
    Koreaanse Epiphones heb ik geen ervaring mee.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik ben niet iemand die meteen gaat prutsen/handig zijn met een gitaar. Ik wil wel graag een nieuwe gitaar kopen, ik heb nog te weinig kennis van gitaren om een slechte en een goede tweedehandse te onderscheiden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    P

    Als ik jou was zou ik naar een 2ehands Koreaanse Dearmond Starfire zoeken.
    Met een beetje mazzel kan je die binnen je budget krijgen met USA pups zelfs..
    GN'r Aram verkoopt de zijne.

    Fijne goedgebouwde gitaren inderdaad maar ander beestje dan een Es type. Meer Gretsch twang dan Gibson roar.

    Oh, het is een 400, niet een Starfire... De Guild Starfire komt over een week of 2 Nederland binnen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 20 augustus 2013 om 18:08
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bullitshot Bekijk bericht
    Ik ben niet iemand die meteen gaat prutsen/handig zijn met een gitaar. Ik wil wel graag een nieuwe gitaar kopen, ik heb nog te weinig kennis van gitaren om een slechte en een goede tweedehandse te onderscheiden.
    Dan zou ik Epiphone laten liggen, tenminste, ik zou er geen online bestellen.
    Als je in de gelegenheid bent ze uit te proberen is het misschien anders.
    Anderzijds; ben je wel in staat om een bad apple in een nieuw assortiment te onderscheiden..?
    Ach ja, een gewaarschuwd mens telt voor twee; let goed op, neem de tijd om goed te luisteren, versterkt en akoestisch.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Oh, het is een 400, niet een Starfire... De Guild Starfire komt over een week of 2 Nederland binnen.
    Heeft hij een van die nieuwe Starfires besteld ?
    Ben benieuwd.
    Deze laat ik liggen; zoek ik niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top