Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 84

Discussie: Dobro, anyone?

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    bedankt voor jullie reacties , harstikke tof Joost ..deze topic is twee jaar oud dus ik heb al twee jaar een squareneck inmiddels, roundneck heeft niet zo mijn voorkeur
    Oeps, dat had ik niet gezien.....

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shamehair Bekijk bericht
    Het begint met één dobro en dan wil je er nog één voor een andere stemming en dan nog één voor nog een andere stemming ...
    Daar heb ik nou nog nooit last van gehad de afgelopen jaren.
    Ik speel alles in open G (GBDgbd) en afgezien van een capo en/of af en toe de 2e snaar omlaag stemmen naar a voor mooie steelgitaar licks m.b.v. de linker ringvinger, kan ik me niet voorstellen een andere stemming nodig te hebben.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 18 oktober 2015 om 01:26
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #73

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug bij toeval een square neck dobro (echte van het merk dobro) op de kop getikt.
    Advertentie was vaag, 2 akoestische gitaren en een dobro, en ik ging er vanuit dat het een gewone (gitaar neck) dobro was.
    Afijn toch het ding maar mee genomen, incl diverse boeken en een cursus op cassettes.
    Geen idee of de cassettes het nog doen, hoe kan ik die het beste digitaal krijgen eigenlijk.
    Ik zat de denken om bij de kringloop een deck te halen en dan alles rechtstreeks op te nemen, microfoon er voor en opnemen.

    Maar goed de dobro, is compleet met koffer en in top staat, enkele slides erbij en extra snaren enz.
    Nu vroeg ik mij af wat is zo'n ding nog waard ?

    Denk niet dat ik hem direct weg doe, want stiekum vind ik het best een cool instrument.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik neem aan dat je een houten Dobro hebt en geen metalen. Dobro's heb je van €400 (Hound Dog) tot heeeel duur. Post ff een fototje en een typenummer, dan kan er vast iets zinnigs over de prijs gezegd worden. De square necks zijn meestal wat voordeliger dan de round necks, die laatste hebben een breder publiek.

  5. #75

    Standaard

    Zo uit mijn hoofd een D60.

    Als het anders is meld ik dat vanavond wel even.
    Dobro is dus in top staat en incl originele koffer en extra (slides snaren en een geweldige cursus op cassette).
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Een D60 in echt goede staat lijkt mij een waarde te hebben van circa €1200,-.

  7. #77

    Standaard

    Euhh serieus ? Ik heb dik minder betaald. Poeh dat maakt het lastig om te bepalen wat ik er mee doe.
    Het is een leuk ding en weer eens wat anders, maar zeg 1000 euro kan ik ook weer wat anders mee doen (er moet nog een 2box module komen).
    Natuurlijk moet je wel iemand vinden die het wil betalen, want waard zijn en krijgen is tegenwoordig wel wat anders.

    Ik ga straks meteen kijken en een paar foto's maken.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Als je vertelt, over welke cursus het gaat, dan kan ik je wel verklappen of die naar de kringloop kan of dat je er wat aan hebt.

    Over de D60: het is een min of meer moderne replica van de 'oer' dobro, nog met een 'soundwell' i.p.v. de modernere, open constructie.
    Klinkt daardoor, zeg maar, meer 'Uncle Josh' dan 'Jerry Douglas'.
    Ik zie ook vraagprijzen van $900 to $1000, maar of ze daar ook werkelijk voor weggaan, vertelt het verhaal niet.
    Ik denk dat je met alles boven de € 500 je handen dicht mag knijpen. Maar... niet geschoten is altijd mis.

    Gewoon eerst eens zelf proberen. Wel zorgen dat je een goede bar en de juiste fingerpicks hebt, anders blijft het knoeien.
    Dobro spelen is een merkwaardige mengvorm van lapsteel, banjo en gitaar. Neem de verkeerde bestanddelen van genoemde instrumenten en het wordt nooit iets, pik de goede er uit en je speelt dobro....
    Hoe het vooral niet werkt heb ik ergens in het begin van deze discussie al eens uitgelegd.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #79

    Standaard

    Nou vond ik zelf 1200 euro ook wel veel.
    Het zijn van die dingen waar je net de juiste gek voor moet tegen komen.
    En ach boven de 500 is nog steeds veel meer dan ik betaald heb

    Ik zoek e.a. vanavond uit, ook wat betreft de cursus (en wat extra boeken).
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.927

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Dobro is dus in top staat en incl originele koffer en extra (slides snaren en een geweldige cursus op cassette).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Euhh serieus ? Ik heb dik minder betaald. Poeh dat maakt het lastig om te bepalen wat ik er mee doe.

    Natuurlijk moet je wel iemand vinden die het wil betalen, want waard zijn en krijgen is tegenwoordig wel wat anders.

    Ik ga straks meteen kijken en een paar foto's maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Maar goed de dobro, is compleet met koffer en in top staat, enkele slides erbij en extra snaren enz.
    Nu vroeg ik mij af wat is zo'n ding nog waard ?

    Denk niet dat ik hem direct weg doe, want stiekum vind ik het best een cool instrument.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Ik zoek e.a. vanavond uit, ook wat betreft de cursus (en wat extra boeken).
    Dan zal ik maar zeggen wat jij wilt: jij wilt dat ding verkopen, meteen al vanaf je eerste post. Maarreh, niet verder vertellen hoor, je hebt 't niet van mij .

    Groet, Jan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top