Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 84

Discussie: Dobro, anyone?

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Thnx! Straks ff rust als ze hier allemaal naar bed zijn, ga ik fijn ff luisteren
    Bijzonder idd om daar bij te zijn geweest! Is daar nog audio materiaal van? En foto s?

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Voor de volledigheid ook in deze topic even melden dat mijn dobro is aangekomen, in goede staat niet onbelangrijk natuurlijk
    Er zit een set nieuwe d'addario snaren op, en de slide zat ook netjes en veilig ingepakt in de doos
    Hij is prachtig en ik kan er 1 niet vanaf blijven, 2 mijn ogen niet vanaf houden. Zo blij als een kind.
    Uiteraard ben ik begonnen met " spelen" ik vind dat ik het nog geen spelen kan noemen eigenlijk maar goed ik ben er lawaai mee aan t maken.
    En dan loop je al snel tegen een paar dingen aan,
    1 mijn duimplectrum zit niet fijn, volgende keer een maatje groter bestellen
    2 dobro pingelen is leuk!
    3 dobro spelen is een vak apart

    Stemmen lukte goed maar jeutje er komt nog goed wat techniek kijken bij eigenlijk beide handen
    Het drievingerig picken kende ik al van de banjo, en daar krijg ik denk ik wel handigheid in als ik t veel oefen
    Ik heb de dobro een (te korte ) gitaarband omgedaan met een veter verlengd, want ik had al snel door dat ik t lekkerste speel als ik sta of op mijn hoge gitaarkruk hang. Die constructie behoeft nog wat aandacht want de veter moest om de kop van de hals en zit nu in de weg als ik voor t eerste fret wil spelen.
    Niet handig
    Ik merk ook dat zelfs een simpele versie van amazing grace al best moeilijk is..want hoe zorg je er voor dat je een mooie klank maakt, niet te hard drukt met de slidebar en niet op de snaren klettert , en bij een slide wel mooi zuiver uitkomt haha..doorschieten is best makkelijk lol
    Een pull off is ook best tricky, want je wilt een mooie plop,..even op youtube gezien hoe t moest en dat lukte, maar nu nog in t spel goed doen.

    Kortom, ik heb lol
    Maar ik hoop dat jij even tijd hebt tijdens castlepicking bruno misschien kun je me een heul klein beetje op gang helpen om dat met die linkerhand goed te doen,..

    Ondertussen ga ik verder
    Ah maaaaaa zihing graaaace how sweeeet the souuund
    Uh nou ja soms sweet..soms kattengejammer

    To be continued

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard



    Enne.. gefliciteerd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Haha nou hier ook nog maar ff dan

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Kijk, da's nun mooie!!! En hij kijkt je ook zo mooi aan, een beetje zielig als hij je de noten eruit wil laten janken! Glijdend welteverstaan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Het gejank is ook best lekker, op een wat masochistische manier
    Wel lastig dat mijn handen er niet uit krijgen wat mijn muzikale gehoor wel graag zou willen
    Ik hoor t in mn hoofd, t komt alleen nog zo rottig die jammerkast uit

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    En om mijn verhaal kracht bij te zetten ben ik zo man ( of liever vrouw) moedig hier een eerste opname neer te zetten van mijn beginners gepruts..
    Ik houd mn vorderingen bij, das leuk voor als ik later in de royal albert hall sta met allison kraus en band lol

    https://soundcloud.com/kris-wijkstra...brogepruts-old

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Gefeliciteerd! Een plaatje van een instrument.

    En het exemplaar van dit type dat ik eens even in handen had klonk heel goed.

    Natuurlijk maak ik wat tijd voor je (jullie, er is nog een GNF-er/nieuwbakken dobrospeler) vrij.

    Om 15.00 uur spelen de Babes en aangezien de 3 echtgenoten meestal ook even mogen opdraven hoop ik dat iedereen dan even naar de bovenzaal komt. Kun je zien hoe ik op dobro uit de problemen probeer te blijven.

    Maar voor de rest doen we gewoon waar we zin in hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    En om mijn verhaal kracht bij te zetten ben ik zo man ( of liever vrouw) moedig hier een eerste opname neer te zetten van mijn beginners gepruts..
    Ik houd mn vorderingen bij, das leuk voor als ik later in de royal albert hall sta met allison kraus en band lol

    https://soundcloud.com/kris-wijkstra...brogepruts-old
    Ja ja, en jij hebt nog nooit eerder gespeeld?
    Je snapt dat ik daar mijn twijfels over heb. Het is me allemaal net even te goed....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 12 september 2013 om 21:58
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ik zweer t haha..op mijn mama,
    en oud gitaarnetters weten hoe dol ik op mijn moedertje was

    Ik heb em gisteren uitgepakt en merkte snel dat op schoot niet handig is, zeker niet met mijn figuurtje lol ( ik ben nu eenmaal geen slank gitaarvrouwtje maar wel heul gezellig )
    Toen ik de voor mij prettigste houding had gevonden ging t meteen beter, verder met dank aan youtube, jaybuckey.com, Troy brenningmeyer, een dosis doorzettingsvermogen en regelmatige gericht oefenen de afgelopen anderhalve dag
    En misschien, en dat hoop ik, heb ik wel aanleg..dat zou wat zijn
    Ik kom zeker naar je kijken! Ik heb er nu al zoveel zin in..gewoon lekker tussen muziekmensen van alle pluimage en de kunst afkijken van gevorderden
    Top dat je me even wilt helpen, ik leer liefst niet te veel fouten aan zo lastig vaak om ze weer af te leren

    Oh ik heb trouwens inmiddels een roll ( backward roll, dan forward en dan de eerste phrase van het nummer) in old joe clark geprutst, en een echte hammer on waaaauw hahahaha

    Ik heb nog wat eenvoudige tabs op mn muziekstander ( amazing grace en oh du lieber augustine ) want van de basis zul je t leren he

    En toch wel een beetje trots dat mn gepruts volgens jou best ergens op lijkt,..

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Maar weer eens een kort stukje opgenomen,ik hoor wel een foutje maar t begint wat te vorderen ook, leuk voor t archief
    http://snd.sc/150dRMf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top