Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 84

Discussie: Dobro, anyone?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    heb er zelf eentje:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...D!-Regal-dobro

    gebruiker RB-1 heeft er ook een aantal dacht ik

    let bij de aanschaf inderdaad op het soort materiaal wat je wilt (hout klinkt doorgaans warmer dan staal).
    Squareneck (raised nut, op schoot) of roundneck (in de hand, vaak met normale nut).
    Spidercone of tricone resonator.

    en kijk welke vorm slider fijn in de hand ligt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Bij de diverse muziekwinkel is niet veel keuze, dat is wel erg jammer, op zich lijkt de gretch ook niet slecht, maar ik wil liever t een en ander gaan proberen,..( voorzover ik dat kan haha, t wordt mneerste dus ik speel nog niks )
    Tsjade bedoeling is duidelijk dat ik er bluegrass mee wil spelen, dus hout
    Squareneck sowieso
    EEn slider is denk ik inderdaad een kwestie van proberen, we willen er binnenkort toch een ritje musik productiv aan wagen, voor mij altijd wel een leuk uitje haha al is het alleen al om wat gitaren in handjes te houden, heb nog wel wat kleine " booschapjes dus laat me daar graag even vertellen hoe en wat, en wil t eens even " horen" en vasthouden

    Een Regal zou ( in ieder geval in mijn omgeving) ook een kwestie van bestellen worden..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    De enige regal die thoman heeftstaan is de Regal RD40VS
    Hm..lastig ...want ook dat betekentbestellen en niet eerst vasthouden

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ah nee ze hebben de andere ook, prisklase was alleen weer wat hoger,..beetje het dilemma, budget is redelijk beperkt,..en omdat t een eeste instrument is ook een beetje een " probeerfase" an de andere kant weet ik als gitarist natuurlijk maar al te goed dat een beter instrument vaak het speelplezier enorm vergroot

    Ff laten bezinken..geduld hebben ...lol ..lastiiiig

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Thomann ook maar eens even gebeld..maar t is wel erg lastig om de juiste persoon aan de lijn te krijgen, zouden terugbellen, en ik wacht nog
    Inmiddels wel uitgekomen op deze dobro s

    Gretch G9210 bobtail squareneck
    Die 365,00€ kost dus binnen budget ( mahogany body)
    Schijnt volgens recenties een heel prima dobro te zijn voor de prijs

    De Regal Rd 40 VS.( squareneck) 459,00 € alweer wat aan de hoge kant van het budget maar als ie nou veel beter is t overwegen waard ( spruce top en mahogany back and sides)
    Heb ik nog geen echte ervaringen over kunnen vinden


    De regal RD-52 squareneck black lightening. Met 693€ echt boven budget
    (Mahogany)
    Maar wellicht zoveel mooier/beter dat hij het wachten tot ik hem wel kan betalen waard is

    Ff laten bezinken

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    allereerst, goedkope dobros zijn er sowieso niet.
    Zelf had ik Guitarking in Boekel gebeld, via hun leverancier hadden ze een paar dobros opgehaald welke ik kon komen vergelijken.
    Uiteindelijk heb ik toen voor de Regal RD40VS gekozen, de sprucetop maakt een wereld van verschil.

    Maar als je toch naar DuItsland gaat, dan kun je daar ongetwijfeld e.e.a. vergelijken

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ik blijk niet eens zover te hoeven , westerhaven heeft ze ook ( groningen) dus kijken ga ik zeker doen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Goed na info van alle kanten, maar vooral ook deskundige hulp van de " kenner " ben ik tot de volgende selectie gekomen,
    Het wordt zoals ik nu denk met nog een maandje of wat doorsparen ofwel de regal RD40 of...met nog wat langer doorsparen de RD52

    Het moet dan wel een startersinstrument zijn, maar ik speel al te lang gitaar om niet uit ervaring te weten dat ik me ga ergeren aan een inferieur instrument

    Gisteren nog een zaak in amerika gebeld,..want man wat zijn ze daar veel goedkoper, mr als je dan een belachelijk hoog bedrag an portokosten moet betalen om hem hier te krijgen, en mogelijk een leuk bedrag aan customs ..wordt elke gitaar nog duurder dan wanneer je hem in nederland koopt

    Kortom,..geduld en dan ECHT genieten
    Liever dan nu direct kopen en een bron van ergernis aanschaffen
    Wordt vervolgd

  9. #19

    Standaard

    Regal scoort niet zo erg goed op diverse Amerikaanse fora. Zeker uitproberen en vergelijken voor je tot een koop overgaat.
    En id., de graad van voldoening bij het spelen hangt af van de kwaliteit van je instrument.
    Van een goed(=duur)instrument krijg je nooit spijt, en is het ev. doorverkopen van het instrument minder verlieslatend dan een slecht instrument dat je aan de straatstenen niet kwijt kan.

    Als je fingerpicking op je gitaar speelt haalt het inderdaad de moeilijks graad van een Dobro een stuk naar beneden, bij de pedalsteel heeft mij dat althans erg geholpen.

    Zo, moet een Dobro klinken…en de geschiedenisles krijg je er gratis bij…

    http://www.youtube.com/watch?v=_NRYHuLefZc

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Leuke video
    Tsja t wordt natuurlijk niet makkelijker haha
    Maar goed ik zit ook wel een beetje aan een budget vast, en dat beperkt de keuze wel,..ik zou toch wel graag binnen nu en een paar maanden van start kunnen ermee, en dat gaat met een veel duurder instrument dus niet lukken, ik zie de waarde van goede instrumenten altijd wel , maar toen ik gitaar begon te spelen ben ik ook ingestapt met een goedkoper type gitaar ( met gitaren liggen de prijzen natuurlijk sowieso anders bij de instappers)
    Ik ben redelijk snel overgestapt naar een betere gitaar,... En dat was meteen een boost voor mijn spel, door de makkelijke speelbaarheid, het genot van de sound etc

    Maar zoals ik al zei, bij resonator gitaren liggen de prijzen anders en ik heb t gewoon nu niet liggen om zomaar een heel duur instrument te kopen.
    En het jeukt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top