Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84

Discussie: Dobro, anyone?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard Dobro, anyone?

    Is er hier iemand die Dobro speelt?
    Ik zou het graag eens proberen, maar om nu zomaar een dobro te kopen vind ik wat " spannend" zonder wat meer te weten
    Ik houd oa erg van bluegrass en zou een dobro naast mijn gitaar en mijn " mandoline projectje" eigenlijk wel een leuke uitdaging vinden..
    Is het nou echt zo dat mensen die al gitaar spelen makkelijker met een dobro uit de voeten kunnen? Het is toch een heel andere manier van spelen..
    Ik weet nog maar weinig maar mn zwager ( in schotland ) speelt het en zegt dat t voor gitaristen toch een voorsprong is dat ze al gitaar spelen.
    mijn zus speelt autoharp,..ze zitten ook nogal in de bluegrass, organiseren het allerleukste schotse bluegrass festival

    Ik ben momenteel bezig met mandoline leren, en met het op gitaar leren van de lester flat flatpicking style, en crosspicking


    Zou echter ook nog wel graag meer over dobro leren om wellicht tzt mijn muzikale arsenaal nog wat uit te breiden

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Loop eens bij Westerhaven binnen, daar hebben ze ook square neck dobro's en wellicht kennen ze iemand die je het een en ander wil vertellen en vooral laten horen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Hm ..das natuurlijk altijd een goed idee sowieso om al het andere lekkers even te bekijken,..tonica is bereikbaarder, maar vind ik niet zo " gezellig"
    Ben zondag jarig, misschien man maar ff aan zn vestje trekken voor een leuk uitje komende week, moet ook snaren plectrums en fingerpicks hebben ( die krijg ik voor mn verjaardag lol)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Alvast gefeli....

    Ik heb momenteel een Republic resonator te logeren. Die heb ik een open D stemming gezet voor slide spel...Lekker om op een mooie zonnige dag mee in de tuin te nemen en op een kruk te gaan zitten spelen.
    Mooi ding, maar niet geheel aan mij besteed. In de band kan ik er te weinig mee en het vergt wel enig oefenwerk voordat je er een klein beetje op kan spelen. Maar erg leuk is het wel.



    Ik geloof dat mn gitaarmaat hem eventueel ook nog wel wil verkopen...
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 15 augustus 2013 om 15:46
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Interessant , is t een goeie?
    Ik ben eerlijk ik heb er echt de ballen verstand van, maar ik ben zo iemand die zn tanden ergens in zet en t van A tot Z uitpluist , bovendien is zwager aardig goed en wil best es wat skylpe lesjes geven
    Ik zag op marktplaats een johnson maar volgens mij is dat zoeits als stagg, en ik weet wel dat je speelplezier met ieder instrument grotendeels ook bepaald wordt door de speelbaarheid vh instrument
    Dus
    Hoe is deze?
    Speelt ie makkelijk?
    En mocht je vriend verkoop overwegen, wat moettie kosten?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Hm zwager even gebeld en die gaf aan dat ik voor bluegrass beter aan iets van hout kan denken
    http://www.thomann.de/nl/dobro_hound_dog_round_neck.htm
    Zoiets al verwacht ik niet te veel van iets van die prijs, zal wel een ander merk of type worden dan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gretsch Roots collectie in de gaten houden. Niet veel duurder dan de Hound Dog, maar wel veel beter (zowel qua bouwkwaliteit als klank, er zit een goede cone in). Heb er zelf ook eentje (de alligator)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Thnx toevallig had ik er net eentje gevonden, musik produktiv heeft er een paar, en geheel redelijk in prijs dus t wordt toch weer eens een ritje duitsland
    http://www.musik-produktiv.nl/gretsc...quareneck.html

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Kijk hier eens naar. http://www.youtube.com/watch?v=QGGze7rAT8o Er is al een resonator discussie hier, bekijk die ook nog eens, daar wordt je wel wijzer van.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Bedankt Ron! Ga ik nu doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top