Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67

Discussie: H. Geigenborn

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Een kolenkit gitaar heb ik al eens gezien, met externe trussrod, die de hals naar achter kon kantelen, zodat je de actie +/- kon regelen



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  2. #62

    Standaard

    Het 'staartstuk-afschermkapje', Ike, komt van een oude lade vandaan. Ik herinner me dat iemand me zo'n dertig jaar geleden eens vroeg of ik andere handgrepen op een kast wou monteren. Het was zo'n soort buffetkast met één lade bovenaan. De ouwe handgrepen vond ik te mooi om weg te gooien. Een paar keer kwamen ze vervaarlijk dicht in de buurt van een afvalemmer, maar uiteindelijk hebben ze toch menige verhuis en opkuis overleeft, iets hield me tegen om ze daadwerkelijk weg te gooien. Toen ik er eentje als proef op de vioolkist plaatste wist ik onmiddellijk: P.E.R.F.E.C.T.

    En verdomme, helemaal gelijk, Stijn. Ik vloek omdat ik er inderdaad ook zelf aan gedacht had om de brug en topkam te verouderen, maar in m'n enthousiasme en nieuwsgierigheid naar de eerste klank ben ik dit detail helemaal uit het oog verloren..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #63

    Standaard

    Tja, Tee, wat kan daar nog aan toegevoegd worden? 'Hij is wat hij moest worden' misschien? Goed gedaan joh!

    Wil je eens uitleggen hoe je de headstock die verouderd-look hebt gegeven?
    Iets in mij zou eens willen zien wat het had gegeven met het staartstuk over de kam... (Rechterhand-heeft-dan-steun-zonder-de-snaren-te-dempen-idee) Maar misschien komt die neiging voort uit wat Stijn al zei over witte dat afsteekt.

    K

  4. #64

    Standaard

    Wanneer je de vioolkist van naderbij bekijkt, Menk, dan bemerk je dat die ooit met de kwast geschilderd werd. Heb met de headstock net hetzelfde gedaan, en 'em daarna een beetje rondgeroffeld op en tegen de werkbank, zodat er hier en daar een putje verscheen en een hoekje 'gebroken' werd. Met een stadia van (erg) fijn waterschuurpapier verkreeg ik wat ongelijkheid in de lak en hier en daar wat doorslijt. Dat laatste scheen iets te nieuw/vers door, een beetje donkere houtkleur en boenwas bleek het goed te verhelpen. Uiteraard bemerk je dat de headstock niet hetzelfde leven als de kist achter de rug heeft, maar het komt in de buurt. Verder zal tijd, geduld en boterhammen de twee wel vanzelf dichterbij brengen.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #65

    Standaard

    Geduld wordt soms rijkelijk beloond.



    Na een kleine vijf jaar de kans gekregen om de Geigenborn in handen te stoppen van iemand die er wél wat weet uit te halen, met name: Nils De Caster



    Binnenkort trouwens nog wat meer film, want Nils was zo sympathiek om ook even de Renaissance Parlor onder handen te nemen..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #66

    Standaard

    Ultra coole filmpjes! Super leuk project die koffer.. Hulde!
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Geweldig !
    Maar ... hoe berg je dit instrumrnt op als je gedaan hebt met spelen ? In een koffer ? ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top