Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard Beginner wil beginnen..maar waar begin je ( mandoline)

    Zo n vier jaar geleden ben ik begonnen met mandoline spelen, leuk voor mezelf, maar ook voor in de band,..ik was na een paar maanden aardig op dreef, maar toen viel de band uit elkaar, ik raakte zwanger en eigenlijk is de stakker toen in zijn koffertje beland, geen tijd, geen zin..whatever
    Maar nu heb ik hem een mooi setje nieuwe snaren gegeven en netjes gestemd en ben klaar om het weer op te pakken
    Ik heb wel wat boeken met dvd
    Maar vraag me toch af wat is nu aan te raden
    Van de basis af, toonladdrs etc etc
    Of spelenderwijs ermee aan de slag
    Het liefst nam ik wat les maar dat lijkt er nog niet erg in te zitten, ten eerste kan ik geen mandoline docent vinden hier ten tweede zit t financieel niet zo mee
    Dus toch maar zelf aan de bak..waar begin ik t beste?

    Ik houd van bluegrass mandoline dus dat is wel de focus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2013
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    1.137
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hoi gitaarvrouwtje, leuk dat je de Mandoline weer hebt opgepakt.

    Ik ben een superbeginner, pas een jaar geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een Mandoline aangeschaft. Er staat heel veel goed lesmateriaal op Youtube en zeker ook van het bluegrass genre. Probeer dat maar in eerste instantie, je hebt al wat boeken en een dvd dus daar kan je altijd naar teruggrijpen.

    Ik oefen afwisselend toonladders en akkoorden, puur om de afwisseling, om het voor mijzelf 'leuk'te houden. Verder ben ik helaas niet het type om liedjes na te spelen, ik verzin ze liever, doch kan het geen kwaad om met enkele liedjes te beginnen om zo meer feel te krijgen met je instrument.

    Succes en veel mandoplezier!


    Glenn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Dank je Glenn, lekker zo doorgaan dus haha.. Tsja ik heb een zwak voor mando, altijd gehad, hier in de buurt zit een mando orkest dat best graag leden wil naar ik hoor, maar daar heb dan weer echt geen zin in haha, zou wel de enige lesmogelijkheid zijn, maar ik heb gewoon meer lol aan bluegrass ik vond gisteren wel weer wat toffe lesjes op youtube dus eb deze week weer oefenmateriaal,..verder pak ik mn tabs er maar weer eens bij daar leer je ook best veel van

    Even weer dat begin lospeuteren he

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2013
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    1.137
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik herken het, ik ben ook te veel een individualist en zoek het allemaal zelf wel uit, op mijn tempo en op mijn eigenwijze. Je zult ook merken dat wanneer het even tegen zit, je de mando maar even met rust moet laten, en als je hem na enkele dagen weer oppikt dat je niet vreemd moet opkijken als je 'nieuwe'dingetjes opeens sneller begrijpt/ door hebt dan daarvoor.

    Maar maak vooral veel plezier, zal wel lukken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Eigenlijk net als de gitaar, na een paar weekjes vakantie schiet ik soms ineens door dingen heen die me eerder niet lukten, ah zoveel te doen , zo weinig tijd haha
    Dochter van twaalf kwam gisteravond binnen toen ik aan t mando oefenen was, echt zo heeeel simpel met t G C en D accooord en dan baswisseltjes oefenen enzo
    Zucht ze met het gevoel voor drama dat alleen kersverse pubermeisjes bezitten " oooh ik ben gewoon jaloers ZUCHT"
    Waarop ik zei.
    " huh? Hoezo waarom dan?"
    " jaaa mamaaa,...jij kunt ook Alles"
    Nou dat hoor ik wel graag maar het tegendeel is waar
    Dus zei ik
    " nou ,..ik zit echt maar wat te prutsen nog hoor met die mando
    Zegt ze " jaaaaaaa maar jij speelt MEGA goed gitaar en jij kunt ECHT zingen, en nou kun je ook alweer mando spelen"
    Ik schoot in de lach en zei
    " nou zo simpel was t niet hoor, ik speel ook al heeeeeeeel lang gitaar en oefen heeeeel veel, en dat zal ik nu met die mando ook weer moeten voor ik t een beetje kan,maar als jij ook graaggitaar wilt spelen haal je mn oude lesgitaar maar even dan leer ik je wel hoe je een paar accoorden kunt spelen"

    Vandaag hoor ik haarzuivere C en Am accoorden uit haar kamer komen en ze zegt met haar oude flair voor de telefoon tegen haar vrienden, uh ja nou kijk ik speel gitaar he...

    Lol

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Breng ook maar mee naar Castle Picking, als het goed is zit er een heel nest mandolinespelers.
    Iets wat je van dobro moeilijk kunt zeggen.....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Ik moest echt even lachen om je verhaaltje over je dochter, schitterend!!
    Groet,

    Jorik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Mijn dochter heeft altijd veel gevoel voor drama gehad hoor hihi
    Vier jaar oud op de achterbank van de auto liet ze een poppetje vallen, waarop ze begon te declameren als volleerde actrice..oooh waaaarom ik, waaaaaaarom ik?

    Maar ..inmiddels heeft ze mijn oude richwood gekregen en hoor ik haar toch dagelijks oefenen,..uit zichzelf..en kondigde ze aan dat ze als ze het beter kan een martin gaat kopen

    Uh ja..tuurlijk kind lol

  9. #9

    Standaard

    Vin alles best, zolang je maar niet dingest (je weet wel, die zangert Eddie Vedder) als voorbeeld en held uitkiest.
    Ik verbeeld me niet veel maar ik denk dat ik het op die manier ook kan. Effe Open D of zo en meppen.

    Ik heb daar bij jou wel vertrouwen in. Grappig hè?
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Hahahaha nou ik houd me meer fiddletunes bezig dus je zit in de richting

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top